• Sisterofthesun

Tråden för oss som väntar barn i mars 2019

Hej, jag tänkte starta en grupp för oss som har BF i Mars 2019. Gruppen stannar på familjeliv och är för oss som vill hålla det hemligt än så länge men ha någon att dela graviditeten med :)

Jag plussade för någon dag sen!

Är 27 år gammal och har en dotter på 5-månader.

Spänning, oro, glädje och alla känslor där emellan har jag just nu.

Hur mår ni?

• Svar på tråden Tråden för oss som väntar barn i mars 2019
  • Sisterofthesun

[quote=78851862][quote-nick]Meej skrev 2018-07-03 14:00:37 följande:[/quote-nick][/quote]

Ser precis likadan ut, att dra in magen är inte helt enkelt heller :)

• Meej
    Sisterofthesun skrev 2018-07-03 14:21:28 följande:

[quote=78851862][quote-nick]Meej skrev 2018-07-03 14:00:37 följande:[/quote-nick][/quote]

Ser precis likadan ut, att dra in magen är inte helt enkelt heller :)

Verkligen inte! På morgonen går det bra, men så fort jag ätit så är det som att maten trycker på en ballongknapp på vägen ned och jag kan verkligen inte hålla inne den längre..!
  • Jappe87
    Meej skrev 2018-07-03 14:02:02 följande:

Med vänliga hälsningar, ballongen!

Jag undrar detsamma, får inte på mig mina byxor längre.. är detvens möjligt 5v in?
  • Meej
    Jappe87 skrev 2018-07-03 15:25:05 följande:
    Jag undrar detsamma, får inte på mig mina byxor längre.. är detvens möjligt 5v in?
    Eller hur?! Det är så otroligt skönt att komma hem och få ta på mjukisbyxorna som inte sitter åt någonstans..! Fruktar att jag inte kommer kunna ha mina arbetsbyxor till v12, och då blir det lite knepigt.. Någon som testat sådana där snoddar som sätts mellan knapp och knapphål för att förlänga linningen..?
  • Jappe87
    Meej skrev 2018-07-03 15:33:32 följande:

Eller hur?! Det är så otroligt skönt att komma hem och få ta på mjukisbyxorna som inte sitter åt någonstans..! Fruktar att jag inte kommer kunna ha mina arbetsbyxor till v12, och då blir det lite knepigt.. Någon som testat sådana där snoddar som sätts mellan knapp och knapphål för att förlänga linningen..?

Jag satsar på sånna fladdriga sommar byxor som är poppis nu. Köpte precis ett par till ???????? vad jobbar du med? Fungerar inte en vanlig hårsnodd tro?
  • Maka94

Jag är också väldigt svälld. Har semester i 5veckor nu och gissar att jag måste berätta på jobbet när jag börjar om. Finns inte en chans att jag kommer i arbetskläderna då :P

• Sisterofthesun

Tarmarna blir ju svullna i tidig graviditet men att det ska se ut som att man är i femte månaden känns sådär haha!

• Jappe87

Innan graviditeten och nu (vecka 4+4), fattar inte hur jag ska kunna dölja detta?! Hur kan det ens synas så mycket redan? Har jag bara lagt på mig lite extra fett lr?
  • grönaärtan
    Grattis till er alla! Jag hoppar in jag med:)

Är 30 och har precis plussat med nr 2. Det känns helt sjukt när jag skriver det:) Är i vecka 4 bara så man vet att man inte ska vara för glad men man kan inte låta bli:) Med barn nr 1 tog det ett halv år för oss så vi är helt i chock nu att det gick på första försök jag var inte inställd på det och hade och har inga symptomen heller...killen fyller 2 en månad innan BF ... herregud:)

Senast igår hade jag lite tight klänning på jobbet och sa att jag åt världens största ostbricka dagen innan så det är det att jag inte är gravid om nån undrar.. hoppsan :):)

lycka till till oss alla!Hjärta
Svar på tråden Tråden för oss som väntar barn i mars 2019