• Sisterofthesun

Tråden för oss som väntar barn i mars 2019

Hej, jag tänkte starta en grupp för oss som har BF i Mars 2019. Gruppen stannar på familjeliv och är för oss som vill hålla det hemligt än så länge men ha någon att dela graviditeten med :)

Jag plussade för någon dag sen!

Är 27 år gammal och har en dotter på 5-månader.

Spänning, oro, glädje och alla känslor där emellan har jag just nu.

Hur mår ni?

• Svar på tråden Tråden för oss som väntar barn i mars 2019
  • Kakan0
    Lilly2015 skrev 2018-07-05 08:54:39 följande:

Jag tempar. Pendlar mellan 36.80 och 36.40. Har ganska låg normaltemperatur, men lite läskigt är det när jag är nere på 36.46 idag. Tror inte att det är någon fara, men jag ska ändå sluta i helgen tror jag.

Tack för svar, är nere på 37.59. Legat mellan 36.70-80 senaste 10 dagarna. Vilken vecka är du i? Jag är i 5+0 idag, och det var på denna dagen mitt missfall började i min förra graviditet. Därför jag är så orolig :(
  • Kakan0
    Lilly2015 skrev 2018-07-05 08:54:39 följande:

Jag tempar. Pendlar mellan 36.80 och 36.40. Har ganska låg normaltemperatur, men lite läskigt är det när jag är nere på 36.46 idag. Tror inte att det är någon fara, men jag ska ändå sluta i helgen tror jag.

36.59 menar jag ju såklart :)
  • Lilly2015
    Kakan0 skrev 2018-07-05 09:00:46 följande:

Tack för svar, är nere på 37.59. Legat mellan 36.70-80 senaste 10 dagarna. Vilken vecka är du i? Jag är i 5+0 idag, och det var på denna dagen mitt missfall började i min förra graviditet. Därför jag är så orolig :(

det är väl inte så lågt? Jag är i 5+3 eller 5+1. Har du symptom då eller är det bara tempen som gör dig orolig? Håller tummarna för att det inte är något tokigt!
  • Kakan0
    Lilly2015 skrev 2018-07-05 09:43:49 följande:

det är väl inte så lågt? Jag är i 5+3 eller 5+1. Har du symptom då eller är det bara tempen som gör dig orolig? Håller tummarna för att det inte är något tokigt!

Jag vet inte om det är lågt, den hållt sig så jämn nu flera dagar. Jag har symptom, ömma bröst. Varit illamående ett par morgonar, dock inte nu på två dagar. Molvärk, men ibland så blir jag rädd att det gör för ont så rädd det ska komma mens. Asså det är ju hjärnspöken allt detta.. men har man haft ett missfall blir man ju nojig igen bara.. jaja vi får se! ska på vul när jag är i 7+4 och hopps innerligt jag slipper ringa avboka denna gång..
  • Lilly2015
    Kakan0 skrev 2018-07-05 09:55:58 följande:

Jag vet inte om det är lågt, den hållt sig så jämn nu flera dagar. Jag har symptom, ömma bröst. Varit illamående ett par morgonar, dock inte nu på två dagar. Molvärk, men ibland så blir jag rädd att det gör för ont så rädd det ska komma mens. Asså det är ju hjärnspöken allt detta.. men har man haft ett missfall blir man ju nojig igen bara.. jaja vi får se! ska på vul när jag är i 7+4 och hopps innerligt jag slipper ringa avboka denna gång..

Ja herregud. Jag känner mig helt galen. Tar ett test var tredje dag bara för att få se att något händer trots att jag somnar 19 och äter varannan timme :D och jag har peppar peppar aldrig haft missfall och är ändå helt knäpp, så fattar hur jobbigt du har det. Jag ska på ultraljud i 8+1 eller 7+6. Jag tolkar det som att det är ett vanligt ultraljud. Hoppas att något syns så tidigt trots att det inte är vul.
  • Jappe87
    Sarahj1988 skrev 2018-07-04 20:12:14 följande:
    Hej!

Lägg gärna till mig Sara Hjalmarsson

Bf 14/3

:)
    hur ser din bild ut? (så jag klägger till rätt person :) )
  • Kakan0
    Lilly2015 skrev 2018-07-05 10:04:40 följande:

Ja herregud. Jag känner mig helt galen. Tar ett test var tredje dag bara för att få se att något händer trots att jag somnar 19 och äter varannan timme :D och jag har peppar peppar aldrig haft missfall och är ändå helt knäpp, så fattar hur jobbigt du har det. Jag ska på ultraljud i 8+1 eller 7+6. Jag tolkar det som att det är ett vanligt ultraljud. Hoppas att något syns så tidigt trots att det inte är vul.

Aha, jag bad om vul själv när jag ringde boka hälsosamtal. Så sa hon att hon boka mig i v 8 fast jag ville lite tidigare för risken att det kanske inte syns något och då blir jag orolig för det istället. Ja man blir sjuk i huvudet, har nästan testat med stickor var och varann dag sen jag plussa 3+2. Har inga barn sen tidigare och sist vi blev gravida så var man så naiv och trodde allt skulle gå bra, och denna gången så blir man inte glad utan man blir orolig istället. Sjukt att man ska känna så..
  • Jappe87

Jag har skapat en hemlig facebook grupp nu, skriv till mig om du vill vara med så lägger jag till dig!

• Sarahj1988
    Jappe87 skrev 2018-07-05 10:06:36 följande:

hur ser din bild ut? (så jag klägger till rätt person :) )

Har en bild på mig och min man där vi står i högra hörnet på en äng med får , en ganska beige bild!
  • Sarahj1988

Hej, plussade i tisdags och är i 4+2, redan i måndags fick jag en brun blödning stor som en ärta och sedan har det fortsatt blöda, lika lite i tisdags men idag blöder jag mycket mer. Jag har inte alls ont, men är väldigt trött. Någon som vet vad jag kan göra? Väntar på samtal från en barnmorska, kan jag be om att få ta blodprov eller vad tror ni?

Svar på tråden Tråden för oss som väntar barn i mars 2019