• Sisterofthesun

Tråden för oss som väntar barn i mars 2019

Hej, jag tänkte starta en grupp för oss som har BF i Mars 2019. Gruppen stannar på familjeliv och är för oss som vill hålla det hemligt än så länge men ha någon att dela graviditeten med :)

Jag plussade för någon dag sen!

Är 27 år gammal och har en dotter på 5-månader.

Spänning, oro, glädje och alla känslor där emellan har jag just nu.

Hur mår ni?

• Svar på tråden Tråden för oss som väntar barn i mars 2019
  • Systeryster33
    Anonym (Hurgörjagnu?) skrev 2018-07-04 09:45:28 följande:

Hej, 33år och plussade i måndags och är nu i v4+5, så väntar nu mitt första barn. Ömmande bröst och magknip om nätterna är väl det jag känner av hittills.

Dock är jag sjukt orolig över hur detta ska gå, få jag dels har MS (behandling pausad) , är rökare (håller på att sluta) och på det Är sjukskriven sedan ett år för min rygg. Jag vet inte hur jag ska få ihop allt detta, jag går ju på starka smärtstillande som ska trappas ned och läkaren kan inte erbjuda mig något annat smärtstillande som är skonsammare för barnet. Jag hoppas kunna klara mig utan smärtstillande men jag vet att i dagsläget är beroende av dem för en fungerande vardag. Inte bästa tiden för att bli preggo för min del men jag vill heller inte ta bort det lilla livet som jag önskat mig så länge. Är det någon här som känner till något smärtstillande som kan funka med graviditeten?

Grattis till graviditeten!

Ciggen är bara att dumpa. Gällande smärtlindring så vet jag hur knepigt det kan vara. Har själv reumatism och fick i början äta en del antiinflammatoriska! Inte bra, men en kropp i ständig smärta funkar inte heller! Klarar tack och lov mina dagar med alvedon , värmekudde och tens! Vet att ms är en helt annan sjukdom, men för värken kanske tens eller värmekudde kan lindra någpt? Min värk blir bättre som gravid :) hoppas på samma för dig!
  • Meej
    Jappe87 skrev 2018-07-03 15:50:26 följande:
    Jag satsar på sånna fladdriga sommar byxor som är poppis nu. Köpte precis ett par till ???????? vad jobbar du med? Fungerar inte en vanlig hårsnodd tro?
    Sådan är bra! Jag kör på mina cykelbyxor som är jättesköna när jag cyklar till och från jobbet, och sen blir det bara trosor eller mjukisbyxor hemma. Klänning är ju ganska smidigt det med om jag måste se representabel ut..!
    Jag arbetar som trädgårdsmästare och har byxor från Blåkläder som från första början inte riktigt är gjorda för kvinnokroppen utan var halvt obekväma redan innan.. Men hårsnodd kanske kan fungera.. Får testa! Tack för tipset!
  • Sarahj1988
    Jappe87 skrev 2018-07-04 11:10:22 följande:

Jag tänkte skapa en facebook grupp som är hemlig (än så länge) för oss. Skriv vad du heter på facebook om du vill vara med :)

Hej!

Lägg gärna till mig Sara Hjalmarsson

Bf 14/3

:)
  • Sisterofthesun

Någon annan som INTE har molvärk? Känner mig orolig då jag inte haft sen plusset. Med första hade jag väldigt massa molvärk varje dag nästan :/

• jenniferrunder

Usch idag började jag blöda... blod-blandade flytningar och väldigt ont i magen vissa gånger under dagen... känns oxå som att mina grav-symtom förvunnit...

Nu känns det mer som vanlig jävla mensvärk men blöder inte alls lika mycket... heller inga klumpar än så länge...

Tror ni det kan vara missfall på G? Låter väl tyvärr så...

• josefyyyn
    jenniferrunder skrev 2018-07-04 22:02:10 följande:

Usch idag började jag blöda... blod-blandade flytningar och väldigt ont i magen vissa gånger under dagen... känns oxå som att mina grav-symtom förvunnit...

Nu känns det mer som vanlig jävla mensvärk men blöder inte alls lika mycket... heller inga klumpar än så länge...

Tror ni det kan vara missfall på G? Låter väl tyvärr så...

Det behöver inte vara det! Blödde under två tillfällen vid min förra graviditet och hade ont i magen samtidigt men de hittade ingen orsak varför. Håller tummarna för dig men förstår helt din oror ??
  • josefyyyn

Oro* , hade rosa flytningar några dagar de gångerna och vid något tillfälle av dom har jag för mig att det även var lite färskt blod också. Men inga klumpar!

• grönaärtan
    Sisterofthesun skrev 2018-07-04 21:35:53 följande:

Någon annan som INTE har molvärk? Känner mig orolig då jag inte haft sen plusset. Med första hade jag väldigt massa molvärk varje dag nästan :/

jag har INGA symptomet förutom att jag ser suddigt haha (men det kan vara värme)... och jättesvullen mage, men det har jag haft sen jag födde min son också....
  • Kakan0

Är det någon som fortsatt tempa med NC efter sitt pluss? Är lite orolig då jag fått en liten dipp

• Lilly2015
    Kakan0 skrev 2018-07-05 08:20:43 följande:

Är det någon som fortsatt tempa med NC efter sitt pluss? Är lite orolig då jag fått en liten dipp

Jag tempar. Pendlar mellan 36.80 och 36.40. Har ganska låg normaltemperatur, men lite läskigt är det när jag är nere på 36.46 idag. Tror inte att det är någon fara, men jag ska ändå sluta i helgen tror jag.
Svar på tråden Tråden för oss som väntar barn i mars 2019