• Tessaloniki

BIM Augusti <3

Hoppar in här i tråden :) vet inte hur jag lägger in mig på listan utan att citera den dock (har bara tillgång till mobil för tillfället) men jag har BIM 11 augusti. Ganska oregelbunden cykel (varierar mellan 28 och 31 dagar) men har beräknad ÄL om fyra dagar. Äter rosenrot men har inte direkt känt någon skillnad ännu.

Hoppas på plus snart, detta är försök nummer 4 för första barnet!

• Tessaloniki
    JenniB skrev 2018-07-23 13:06:46 följande:

Hej :D Har lagt in dig på BIM listan! Lycka till nu denna månaden! <3

-BIM LISTAN- 

1/8 - soffipropp1987, lindabinda, Issari 

2/8 - Esofe, kattblomman, rubie 

3/8 - LLW, sariiparii, Trana123, Jahajaa

3/8 - Udde

4/8 - sobika, Periksson90, Neleda, Danielsson21, Ardnas89

5/8 - eman303, annzi82, Elsaida, Lockley 

6/8 - skrollan94 Sanfo1 timal89

7/8 - ksrg8887, Jennib

8/8 - Glädje 5, linb01, novemberregn

9/8 - månflicka

11/8 - Tessaloniki

12/8 - niiskueiti

13/8 - mammatill2boys 

14/8 - Cajsa278, JosHed

15/8 - lyckligast80

17/8 - Roran1 

18/8 - Kira16

19/8 - Thorax, amne18

23/8 - Ejjami

Toppen, tack så mycket! :) detsamma! <3
  • Tessaloniki
    Ardnas89 skrev 2018-07-24 16:27:32 följande:
    Ja det lutar åt att jag också ska överraska. Köpa nån bok om att bli pappa eller liknande och slå in ????
    Det finns en rolig bok som heter "Grattis, du ska bli pappa!" Skriven på ett humoristiskt vis, läste igenom den själv för tipsen gäller såklart även blivande mammor ;) En rolig och lärorik bok om både graviditet och barnskötsel. Rekommenderas varmt av mig och min man åtminstone! :) 
  • Tessaloniki

Liten uppdatering från mig. Jag hade enligt Flo ÄL den 26 juli och slutade därför med rosenrot den 24. Märkte inte av ägglossningen mer än vanligt så det hade kanske ingen effekt på mig. Vi prickade in att mysa på ÄL men sen har det inte blivit något mer då vi förlorade ett husdjur plötsligt efter en kort tids sjukdom. Jag har därför ingen större förhoppning om att vi ska ha lyckats denna månad.

Nu 9 dagar kvar till bim (Flo flyttade bim en dag men jag tänker att jag kan lika gärna stå kvar på 11/8 eftersom jag är osäker på när jag hade ÄL. Ska nog prova ÄL - stickor nästa omgång. Ni som kör med det, vilken dag börjar ni med stickorna?

• Tessaloniki
    louisejohansson skrev 2018-08-01 07:35:45 följande:

Visst var det positivt igår mitt svaga test :D imorse på BIM -4 vaknade jag av att jag var tvungen o springa på toa, hängde där ett bra tag men kräket kom aldrig men illamåendet släpper inte. Tog nytt test :D

Grattis!! :D
  • Tessaloniki
    Canary skrev 2018-08-01 08:33:40 följande:

Det beror på ens cykel. Med de jag använder (clearblue advanced digital) finns det en liten tabell med som man kan kika på.

Aha, har de funkat bra för dig? :)
  • Tessaloniki
    Canary skrev 2018-08-01 08:46:21 följande:

Ja faktiskt (hittills)! Förra gången var första gången, började då enligt deras tabell, fick blinkande gubbe redan andra dagen och stabil gubbe tredje dagen.

Enkla att läsa av och känns skönt att inte behöva tolka streck.

Minus för priset. Men om man inte använder alla stickor kan man fortsätta använda dem nästa månad.

Tror dock att man inte kan byta från en avläsare (vet inte vad de kallas) till nästa under samma cykel för då kommer den nya läsa av första dagens värde som "botten-värdet". Man måste börja i tid och testa alla dagar som jag förstår det eftersom den ska läsa av en östrogenstegring.

Ok, ja det låter ju helt klart smidigare än att jämföra styrka på olika streck, det är lite granna det som har hållt mig borta från att prova det tidigare. Och så ville jag slippa det, trodde att det skulle vara lättare att bli gravid än vad det faktiskt var... :P
    JenniB skrev 2018-08-01 08:49:32 följande:

Det beror på lite hur lång cykel du har :) Däremot visste jag inte helt hundra hur lång min är när jag började med ÄL stickor så jag började testa tidigare än jag kanske hade behövt. Jag använde mig utav clearblues digitala test och tyckte det funkade jättebra! Lite dyra kanske men väldigt enkla att läsa av då man bara behöver vänta på att en liten smiley visas. :D

Min cykel kan variera lite på ett par dagar till och från :P om jag nu får mens på BIM så tänker jag att jag tar första testet dagen innan Flo säger att mitt "fertilitetsfönster" är öppet :P i detta fall blir det alltså den 16e augusti som jag börjar testa, och appen säger att 23 augusti är ÄL. Kanske är för tidigt till och med?
  • Tessaloniki
    JenniB skrev 2018-08-01 09:43:47 följande:

Eftersom jag aldrig hade testat innan sa flo appen att jag skulle ha ägglossning på cykeldag 19, men jag fick positivt ÄL test redan på cykeldag 17 så det är bättre att börja "för" tidigt än för sent. ;) Jag hade 10st test så jag började testa 5 dagar innan flo sa att ÄL skulle ske och det funkade jättebra. :)

Jag såg att de säljs i 10 pack, så jag följer nog ditt exempel och börjar 5 dagar innan. Nu går jag ju händelserna lite i förväg i och med att jag fortfarande väntar på BIM men det är ju bra att vara förberedd inför nästa cykel! :)
  • Tessaloniki
    JenniB skrev 2018-08-01 10:07:36 följande:

Ja men så kan jag med vara. ;) Jag hoppas såklart att vi lyckats men samtidigt vill jag inte hänga upp mig för mycket och försöka tänka positivt redan inför nästa månad. Längtan är obeskrivlig dock!!

Eller hur, det är så svårt att tänka på annat! Jag har precis börjat med en ny hobby, att sy, och det enda jag tänker på är allt sött man kan sy till en bebis... Man blir lite sjuk av all längtan.
  • Tessaloniki
    JenniB skrev 2018-08-01 10:07:36 följande:

Ja men så kan jag med vara. ;) Jag hoppas såklart att vi lyckats men samtidigt vill jag inte hänga upp mig för mycket och försöka tänka positivt redan inför nästa månad. Längtan är obeskrivlig dock!!

Eller hur, det är så svårt att tänka på annat! Jag har precis börjat med en ny hobby, att sy, och det enda jag tänker på är allt sött man kan sy till en bebis... Man blir lite sjuk av all längtan.
Svar på tråden BIM Augusti <3