Canary skrev 2018-08-01 08:46:21 följande:
Ja faktiskt (hittills)! Förra gången var första gången, började då enligt deras tabell, fick blinkande gubbe redan andra dagen och stabil gubbe tredje dagen.
Enkla att läsa av och känns skönt att inte behöva tolka streck.
Minus för priset. Men om man inte använder alla stickor kan man fortsätta använda dem nästa månad.
Tror dock att man inte kan byta från en avläsare (vet inte vad de kallas) till nästa under samma cykel för då kommer den nya läsa av första dagens värde som "botten-värdet". Man måste börja i tid och testa alla dagar som jag förstår det eftersom den ska läsa av en östrogenstegring.
Ok, ja det låter ju helt klart smidigare än att jämföra styrka på olika streck, det är lite granna det som har hållt mig borta från att prova det tidigare. Och så ville jag slippa det, trodde att det skulle vara lättare att bli gravid än vad det faktiskt var... :P
JenniB skrev 2018-08-01 08:49:32 följande:
Det beror på lite hur lång cykel du har :) Däremot visste jag inte helt hundra hur lång min är när jag började med ÄL stickor så jag började testa tidigare än jag kanske hade behövt. Jag använde mig utav clearblues digitala test och tyckte det funkade jättebra! Lite dyra kanske men väldigt enkla att läsa av då man bara behöver vänta på att en liten smiley visas. :D
Min cykel kan variera lite på ett par dagar till och från :P om jag nu får mens på BIM så tänker jag att jag tar första testet dagen innan Flo säger att mitt "fertilitetsfönster" är öppet :P i detta fall blir det alltså den 16e augusti som jag börjar testa, och appen säger att 23 augusti är ÄL. Kanske är för tidigt till och med?