• Tessaloniki

BIM Augusti <3

Thorax skrev 2018-08-06 11:17:21 följande:

Vad spännande :) ger mig lite hopp trots allt. Även om jag försöker slå bort de haha.

När ska du testa?

Jag har ett digitalt hemma men inte råd att köpa fler denna månad, så vet inte om jag vågar testa förtidigt

Jag hade tänkt försöka hålla mig till bim (fredag) då jag inte har något "testa tidigt" hemma, och vet inte hur exakta de andra är då. Dumt att ta ut något i förskott liksom :P har några vanliga rfsu och ett enda digitalt, som är reserverat just för om ett rfsu blir positivt :P
  • Tessaloniki
    Thorax skrev 2018-08-06 11:43:39 följande:

Vet vad du menar, och så bygger man upp hopp om man testar negativt tidigt just för de kanske var för tidigt att testa :D

Haha vad smart av dig, vanliga kan man ju köpa nåt av. De är inte lika hemskt dyra

Precis, tror att jag skulle bli smått galen av det :P

Ja jag köpte ett 8-pack av rfsu på apotea, så har väl kanske tre-fyra stycken kvar av det. :)
  • Tessaloniki
    Thorax skrev 2018-08-06 13:03:51 följande:

Haha ja men eller hur :D

Tack för tipset, det ska jag kolla in :)

Gör så! :) Det skulle ha vart min strategi hela tiden egentligen men förra månaden blev jag för ivrig och beställde hem ett Testa tidigt. Onödig utgift visade det sig så ska försöka hålla mig till fredag nu :P
  • Tessaloniki
    Thorax skrev 2018-08-06 15:08:04 följande:

Tråkigt :( mellanblödningar kan ju dyka upp runt mensen. Så jag hoppas för dig att de avtar.Haha ja jag också, köpt massa testa tidigt men de drog iväg i kostnader så nu måste man hejda sig med dom :D

Ja eller hur, de är skrämmande dyra! xD
    sariiparii skrev 2018-08-06 15:24:49 följande:

Någon som har bra/dålig erfarenhet av Rosenrot? Började äta en om dagen när mensen satte igång för ett par dagar sedan. Slutar ta det vid ägglossningen. Hoppas på ett plus i slutet av månaden!

Jag käkade rosenrot denna omgång, fram till två dagar innan ÄL. Jag tyckte inte att de fick mig känna av ägglossningen mycket mer än normalt. Har BIM på fredag så då får vi se om det hjälpte :P kommer nog ändå äta dem nästa omgång med, mest för att få slut på förpackningen. Jag fick åtminstone inga negativa intryck av det, förutom att det är jobbigt att behöva svälja en tablett extra (gillar inte att svälja piller egentligen).
  • Tessaloniki
    MaalinJ skrev 2018-08-06 16:36:26 följande:

Ska man bara ta rosenrot fram till äl? Jag beställde hem för några veckor sedan men har inte tagit dom. Tänkte börja nu när mensen drar igång. Men trodde att man skulle äta dom varje dag?

Bara fram till ÄL. De kan orsaka missfall.
  • Tessaloniki

Hua, har legat senaste timmen och bara vridit och vänt mig i sängen pga en stark känsla av illamående. Inte sådär så att jag kommer att kräkas men tillräckligt för att det ska vara obehagligt. Känns som att jag också har lite sura uppstötningar.

• Tessaloniki

Haha alltså herregud... Har vattniga flytningar idag (och igår) och när jag lade in det i Flo så puffade den bort bim till på söndag istället! Jag dör... >.

• Tessaloniki

Suck... Har nu officiellt gett upp denna månad. Vaknade med två stora finnar i fejan, vilket jag alltid får innan mens. Jag måste ha vart så sjukt skengravid sedan ägglossningen... Fy vad nedslående detta är. Och för varje symptom jag lägger in så flyttar Flo på BIM. Den gick från fredag till söndag och nu på morgonen flyttades den till lördag. Så till helgen lär det väl komma...

• Tessaloniki
    Thorax skrev 2018-08-09 06:23:10 följande:

Kan placera mig i BF gruppen :D kunde inte hålla mig då jag haft den starka gravidkänslan.

6e försöket. Äl+8 bim -10

Om de var Conceive plus gel, uteslutning av transfetter och socker eller att vi hade sex enbart på ÄL dagen får vara osagt. Nu är vi här äntligen.

Nää allvarligt!!!! STORT JÄKLA GRATTIS!! Jag är så glad för din skull!!! (och avundsjuk ;) stor kram!!
  • Tessaloniki
    Thorax skrev 2018-08-09 07:33:38 följande:

Tack så mycket :)Tack, nu ska jag bara hitta nåt kul sätt att berätta för mannen :)Tack, känns sjukt overkligt. Trodde vi skulle hålla på nåt år liksomHaha lite så, vart tackad av en till våg av illamående imorse :DKänns helt sjukt, var så hårt inställd på negativt. Ska sprida gravidstoft mot trådens håll <3 nu är det din tur :)Tack :) babyplan har rosa :)

Detta är ÄL test, men de funkar likadant. Ville inte slösa mitt digitala ifall de var negativt. Så den tar jag imorgon :)

Du är så rar! :) Jag är också ganska inställd på negativt även om jag tycker att jag har haft symptom. Ska testa på lördag morgon om inte mensen dykt upp tills dess. Min app håller på och flyttar runt bim för varje symptom jag får xD men nu ligger bim på lördag igen så då kör jag på det!
  • Tessaloniki

J*kla skit... Jag gjorde det jag sagt att jag inte skulle göra än. Tokblankt test. ÄL + 13, BIM -2 (dvs bim är på lördag enligt min app). Visserligen testade jag nu med kvällsurin och med ett vanligt test, ej ett testa tidigt. Men fortfarande, jag trodde faktiskt att det skulle vara något nu. Hade mys på ÄL, fem dagar senare kände jag ett hugg i sidan och därefter har jag haft molvärk varje dag både i tjejmage och ländrygg, plus illamående här och var, sura uppstötningar och gasig. Och idag har jag känt mig överhettad och har haft värmevallningar, vilket iofs också kan bero på att det har vart 30 grader hela dagen. 

Men ändå. Fan. H-vetes j*vla skit. Jag trodde det var min månad nu. Jag vill bara skrika och gråta nu...Jag avvaktar tills mensen kommer innan jag byter till BIM September...

• Tessaloniki
    Thorax skrev 2018-08-10 07:17:17 följande:

Köpte gravidtest igår (vill inte slösa digitala än) för de som tvivlade på mitt igår och här är resultatet

Grattis igen!! <3

Jag själv fick negativt igår kväll, så räknar med att mensen kommer snart. Är så himla besviken, har ju liksom haft massa symptom sedan fem dagar efter ÄL... Visserligen testade jag nu innan bim med ett vanligt test (ej testa tidigt) och med kvällsurin, men tror inte att det kommer ändra sig vid bim heller. :(
  • Tessaloniki

Då var man framme på BIM. Ingen mens i sikte och har inte haft någon mensvärk (kraftig, vilket jag normalt sett brukar ha ett par dagar innan). Men med tanke på det negativa resultat jag fick i onsdags kväll så är jag inte särskilt full av förhoppningar. Tog inget test nu på morgonen, kanske tar imorgon bitti.

• Tessaloniki
    Jevi87 skrev 2018-08-11 09:55:35 följande:
    Håller tummarna för att din mens uteblir och ett plus dyker upp!
    Tack <3
  • Tessaloniki
    Kira16 skrev 2018-08-12 05:30:54 följande:

Jag börjar tappa hoppet, ÄL +13 idag (BIM +1) och negativt på RFSU test :(

Haft molvärk/mensvärk sen ÄL men fortfarande ingen mens. Den dyker förmodligen upp nu i dagarna.

Blir så uppgiven varje gång, denna månaden så kändes det annorlunda, trodde verkligen på ett plus. Bara att ta nya tag och hoppas på nästa månad

Är i samma situation som dig. ÄL +14 idag, skulle haft BIM igår men min app flyttar BIM varje gång jag lägger in ett nytt symptom (t.ex. mina flytningar som har vart ganska vita de senaste dagarna), så mitt "nya" BIM är för tillfället imorgon. Negativt på RFSU både idag nu på morgonen och i onsdags kväll.

Har också haft molvärk sedan ÄL, och även lite värk i ländrygg, till och från illamående och sura uppstötningar. Blir helt tokig av detta :(  
  • Tessaloniki
    Kira16 skrev 2018-08-12 08:17:05 följande:
    Har exakt samma symtom! Allt utom sura uppstötningar har jag haft innan tidigare mens, men när jag fick sån halsbränna tänkte jag att något var annorlunda. Har vita flytningar också, använder Natural Cycles. Har haft ganska oregelbundna cykler, men aldrig en lutealfas längre än 12 dagar.

Får se vad som händer, appen vill att jag ska ta test tidigast imorgon om mensen inte kommit.

Håller tummarna för oss!
    Ja vi får hålla tummarna!
  • Tessaloniki
    elenoresara skrev 2018-08-14 15:22:49 följande:

Bim på fredag, så kommer inte mensen så testar jag på söndag morgon..

Känner mig inte gravid, har inga symptom just nu, så tror att man får försöka igen i september... hur går de för alla?

Hade från början bim i lördags men appen har flyttat det hit och dit allteftersom jag tryckt in hur jag mår. Nu är bim idag, och fortfarande ingen mens. Ingen mensvärk heller. Har däremot haft molvärk och även ont i ländryggen, även illamående och sura uppstötningar till och från. Och idag har jag vart väldigt trött, men det kanske är vädret. Jag brukar vara väldigt bra på att bli skengravid så har inga förhoppningar faktiskt. Väntar bara på mensen.

Negativt test onsdag kväll och lördag morgon. Antar att jag testar igen i helgen om jag inte fått mensen då. Men som sagt, har gett upp denna månad.
  • Tessaloniki

Då dök mensen upp då, 4 dagar sen... :( grattis alla som plussar! Själv hoppar jag vidare till nästa tråd och hoppas på ett majbarn 2019! Massa kramar till er alla!

Svar på tråden BIM Augusti <3