• Tessaloniki

BIM Augusti <3

JenniB skrev 2018-08-01 10:31:59 följande:

Åh ja det kan jag tänka mig!! 

Använder ni något annat "hjälpmedel" än ÄL - stickor? Vi körde med rosenrot och ett speciellt "fertilitets-Glidmedel" (concieve plus) denna månad. Första försöket med mer hjälp än Flo-appen :P
  • Tessaloniki
    JenniB skrev 2018-08-01 10:48:06 följande:

Nej faktiskt inte utan bara ÄL-stickor och Flo appen då för att hålla kolla på symptom osv. :D Har funderat på ett sådan glidmedel men tycker de är lite väl dyra? Vad köpte du för något?

Jag köpte ett färdigt paket med 8 st "föra in och pytsa i" tillsammans med en tub av glidmedlet concieve plus på graviditetskollen.se gick väl på runt 300 kr tror jag. Tuben kommer att räcka länge tror jag, och använde bara tre stycken applikatorer denna omgång så har fem kvar. Rosenroten kostade väl 40-50 kr eller något liknande. :)
  • Tessaloniki
    MaalinJ skrev 2018-08-01 10:57:24 följande:

Hoppar in lite snabbt här :D hur va det nu med rosenrot? När skulle man börja med den? Va det första dagen mensen kom? Är på bim-2 och köpte rosenrot för några veckor sedan å tänkte ge det ett försök nu den här månaden.

Första mensdagen fram till ÄL, sen absolut inte mellan ÄL och bim :)
  • Tessaloniki
    JenniB skrev 2018-08-01 11:15:05 följande:

Det var jag tvungen att kolla upp :D Hittade massa bra grejer där som jag nog ska klicka hem till nästa försök ifall det inte tagit sig denna gången! När har du BIM?

10-11 augusti :) du då?
  • Tessaloniki
    JenniB skrev 2018-08-01 15:06:37 följande:

7/8 enligt appen. ;) Det känns som att det är nära nu trots att det är en del dagar kvar. När hade du ägglossning? Jag är på ÄL+9

Tror att jag är på ÄL +6. Tyckte mig känna ett skarpt hugg i vänster sida igår och har haft lite molvärk idag. Men jag inbillar mig säkert. Som vanligt :P är skengravid nästan varje månad.
  • Tessaloniki
    sariiparii skrev 2018-08-01 19:56:48 följande:

CB "testa tidigt"-test, såg ut såhär efter någon timme... vet att man inte ska läsa av efter 10 minuter, men hoppas verkligen att detta är ett positivt test... Bim -2 eller -3 idag, inte helt säker. Ser ni något?

Skulle nog inte tolka det som positivt. Ta ett test till om några dagar om du vill vara säker.
  • Tessaloniki
    JenniB skrev 2018-08-04 21:32:09 följande:

Idag kom mensen...  3 dagar för tidigt. Även om jag kände att det inte blev något denna gången blev jag väldigt ledsen och besviken. Är såklart jätteglad för er alla andra som plussar, men hur gärna hade jag inte velat fira med er istället för att ligga i sängen med mensvärk. :(

Lycka till ni andra 

Åh nej, vad tråkigt! :( men för att se det från den ljusa sidan så är det ju hellre att mensen är tidig än för sen, eftersom man bygger upp så mycket förväntningar när den är sen.

Lider med dig, mensvärk är hemskt! Ligger även jag i sängen med vad jag tror är mensvärk, men ska inte ha mens förrän om en vecka. Brukar inte få mensvärk redan så tidigt som en vecka, ungefär tre dagar innan brukar det komma något sporadiskt i vanliga fall.
  • Tessaloniki
    JenniB skrev 2018-08-04 21:55:51 följande:

Ja det har du helt rätt i faktiskt! Har idag även beställt det glidmedlet du rekommenderade för några dagar sedan. Hoppas att det kan göra det lite enklare då jag inte känt några ägglossningflytningar alls de senaste gångerna. :)

Åh hoppas det är ett tecken på att något fäster istället, det skulle vara så kul! <3

Ja det kan ju knappast skada i alla fall att prova det! :)

Jag hoppas ju självklart att detta är ett symptom men vågar knappt ens säga det. Kommer bli grymt besviken om det blir mens sen då. Lättare att hålla det på en armlängds avstånd. Kommer inte att ta något tidigt test denna omgång heller utan ska vänta in bim och testa då. Så bara 6 dagar kvar...
  • Tessaloniki
    rubie skrev 2018-08-06 06:19:50 följande:

Jag plussade svagt 4/8, idag var det tydligare så nu kanske jag vågar tro på det!

Lite hopp till alla er som inte plussat än, jag testade på BIM och det var helt blankt, det är egentligen först nu på BIM + 4 det är tydligt, men kunde ana det på BIM + 2. Så det är inte kört bara för att man inte plussat på BIM. <3

Underbart, grattis!! :D
  • Tessaloniki
    Thorax skrev 2018-08-06 07:32:21 följande:

Vaknade idag till ett hemskt illamående. Kastade i mig frukosten men de hjälpte inte.

Vågar inte tro nåt, kan likagärna vara tarmen min som spökar intalar jag mig. Bråkar den så brukar jag bli illamående.

Äl + 5,6eller 7

Spännande, jag mådde också illa vid ÄL +6/7. Inte så kraftigt men tillräckligt för att det skulle vara obekvämt att göra annat än att ligga på rygg :P är ju på ÄL +11 nu och har fortfarande molande värk i "nedre delen" som kommer och går. Har haft det sedan ÄL +5 så visst hoppas man men vågar inte ens tänka tanken egentligen...
Svar på tråden BIM Augusti <3