• Thorax

BIM Augusti <3

Glädje5 skrev 2018-07-22 23:39:20 följande:

Tänkte höra med er här. När man skall göra heminseminering så använder man sig av en menskopp för att få upp spermierna.

Detta är ju skitbra att använda annars också när man älskat så rinner dom inte ut.

Är det någon annan som tänkt på det?

Att det rinner ut påverkar inget. Du kan gå och kissa direkt efteråt utan att det är nån skillnad. Spermier går på mängdgaranti så de är så pass många som drar vidare ändå :)
    Behind every legend, lies an impossible dream
  • Thorax
    Amne18 skrev 2018-07-23 09:12:17 följande:

Fick min mens i lördags den 21. Det var andra försöket. Nu kör vi, tredje gången gillt. Började äta rosenrot i samband med mensen och ska äta fram tills ägglossningen, har hört mirakel historier om rosenrot så testar denna månad. Hoppas att vi plussar i augusti!

Kul med en med samma bim som mig :)
    Glädje5 skrev 2018-07-23 09:12:10 följande:

Jag lever som om jag är gravid. Mest för att jag var gravid och fick missfall så kan lika gärna vara hälsosam nu också

Dricker inte, röker inte, koffeinfri och försöker sova och äta rätt. Tar D vitamin folsyra och gravidvitaminer varje dag.

Älskar varje dag veckan innan ägglosdning och ligger kvar 30 min typ.

Avslappnad i tanken på baby men självklart ser jag oss som gravida för det är det som skall vara

Ägglossningstest körde vi inte med då vi blev gravida men denna månaden efter för att veta hur kroppen reagerade på missfallet, ägglossningen kan ju infalla annorlunda då...,,

Kör också med att leva som gravid. Koffein och alkohol dricker jag inte dock ens i vanliga fall men undviker transfetter och äter mina vitaminer. Försöker undvika mycket utemat och socker.

Om inte annat man blir gravid så är det ju alltid bra att tänka på hälsan liksom :)
  • Thorax
    Amne18 skrev 2018-07-23 10:45:00 följande:

Jättekul, hoppas vi båda får två fina streck!

Hoppas dock på att jag ska få lite kortare cykel då jag börjat med rosenrot. Den har nämligen blivit lite oregelbunden sedan vi började försöka...

Det hoppas jag också :)

Ja min är också oregelbunden, det har den dock alltid varit så lite drygt :/

Har du märkt nån skillnad än med rosenroten? Vissa säger de känner av äl mer
  • Thorax
    Amne18 skrev 2018-07-23 13:04:57 följande:

Usch, det är väldigt jobbigt med oregelbunden mens.. Stackars dig som haft så länge.

Jag började som sagt med rosenrot första gången i fredags 20/7 så inte märkt någon skillnad än då jag har två eller tre dagar kvar på mensen. Det sägs dock att äl ska kännas mer och kan komma tidigare än vanligt. Hoppas på det då jag brukar ha äl först dag 16 eller 17.

Jag ska absolut berätta för dig vad jag tycker om rosenrot om det är bra, då kan du också börja äta det!

Vet ju som inget annat på gott och ont, men hade vart skönt med regelbunden sånna här gånger vid bebisplanering :D

Ah ja då förstår jag det är svårt att känns skillnad :) vad drygt med så långt fram med äl. Min har senaste gångerna vart klockren att komma på dag 15. Men hade inte sagt nej om de kunde komma tidigare.

Ja gör gärna det :)
  • Thorax
    Ardnas89 skrev 2018-07-23 21:07:37 följande:

Den här väntan till BIM.. den är så otroligt lång! Vill ju bara testa nu, haha.

Det här blir mitt tredje barn och sambons första. Han är otroligt nervös och vet inte alls hur han ska bete sig kring allt, stackarn! Har frågat han lite grann hur han vill göra när det är dags att testa. Om han vill vara med eller om jag ska överraska honom om det blir ett plus. Han är väldigt velig där.

Hur gör ni med era partners när det är dags att testa?

Spännande med första för honom :)

Vi har inte riktigt diskuterat just testandet. Jag har kollat i förväg men tänkte själva huvudtestet gör vi tillsammans.
  • Thorax
    Sobika skrev 2018-07-24 08:58:55 följande:

Kul att det är så många som precis haft och har äl. Hade själv igår :) Nu hoppas vi att det blir många plus här snart! :D

Jag måste vänta en hel vecka till, såå drygt. Men skulle det ta sig så skulle jag plussa första dagen på semestern :D
    Amne18 skrev 2018-07-24 08:40:13 följande:

Precis, dag 13 ungefär vore ju toppen! Har ju dessutom hört mirakelhistorier om rosenrot. Folk som försökt i flera år har blivit gravida på första försöket när de börjat med rosenrot... Man kan ju alltid hoppas

Ja men precis, det hade vart helt lagomt.

Hoppet är de sista som lämnar en :) börjar bli rätt småless på månad efter månad få minus så hade behövts.
  • Thorax
    Glädje5 skrev 2018-07-24 08:00:45 följande:

Positivt ägglossningstest.

Är det 24-48 timmar från första gången det är positivt eller från sista gången det är positivt?

Fick positivt söndag morgon och kände hela dagen i magen att det var något.

Fick positivt på måndagen också och neg idag.

Har inte känt i magen någonting efter i söndags.

Blir förbryllad då ägglossning sker 24-48 timmar efter positivt och ändå kändes det från och till i magen hela dagen samma dag vilket jag tolkar som ägglossning faktiskt. Kan någon förklara detta eller har tankar om vad som stämmer

Tror de är från första du ska räkna men jag är inte helt hundra på det.

Smärtor kan komma allt från 1-3 dagar innan äl till under äl pch även komma efter. Så bästa är att gå efter testet, skriva upp smärtor och äl plus och så får du en överblick om det nästa månad ifall du inte plussar denna.
  • Thorax
    Amne18 skrev 2018-07-24 10:01:10 följande:

Jag hade dessutom ingen ägglossning förra månaden, det är nästan värre än att få mens för då har man inte ens en chans.. Nu är det sommar och semester vilket betyder mindre stress! Nu blir det nog bebis ska du se :) 

Ville också berätta för dig att igår och idag har jag haft stickningar i tjejmagen och det är på mensdag 4 vilket inte alls är likt mig. Jag brukar endast ha stickningar ett par/tre dagar innan mens och några dagar runt äl. Kanske är rosenroten!

Nej men fy vad jobbigt :/ då finns det ju liksom inget att längta tills ens. Det är verkligen värre än minus :(

Vad spännande, måste den blivit starkare redan där :)
  • Thorax
    Sobika skrev 2018-07-24 11:19:58 följande:

Åhh skulle ju vara bästa sättet att starta semestern på!! Jag har bim någon dag innan sambon fyller 30 så hoppas på ett plus så jag kan berätta det för honom då :D

Verkligen, det hade vart så klockrent.

Åh men vad passande när han fyller år, kan ju inte få bättre present än så :)
  • Thorax
    rubie skrev 2018-07-27 09:25:47 följande:

Testade negativt idag BIM - 5. Mina symptom jag haft de senaste dagarna är i stort sätt borta. Känns lite hopplöst nu även om det är löjligt tidigt än, men nu ska ska jag inte testa förrän BIM iallafall! Har någon annan varit med om det, molvärk och ömma bröstvårtor som bara helt plötsligt försvinner?

Kan ju vara skengravid också. Då brukar symtom försvinna snabbt om ett test visar negativt, liksom huvudet fattar och kroppen hänger på. Men kan ju ven vara på riktigt. Hur långt från ÄL är du?
Svar på tråden BIM Augusti <3