Amne18 skrev 2018-07-23 09:12:17 följande:
Fick min mens i lördags den 21. Det var andra försöket. Nu kör vi, tredje gången gillt. Började äta rosenrot i samband med mensen och ska äta fram tills ägglossningen, har hört mirakel historier om rosenrot så testar denna månad. Hoppas att vi plussar i augusti!
Kul med en med samma bim som mig :)
Glädje5 skrev 2018-07-23 09:12:10 följande:
Jag lever som om jag är gravid. Mest för att jag var gravid och fick missfall så kan lika gärna vara hälsosam nu också
Dricker inte, röker inte, koffeinfri och försöker sova och äta rätt. Tar D vitamin folsyra och gravidvitaminer varje dag.
Älskar varje dag veckan innan ägglosdning och ligger kvar 30 min typ.
Avslappnad i tanken på baby men självklart ser jag oss som gravida för det är det som skall vara
Ägglossningstest körde vi inte med då vi blev gravida men denna månaden efter för att veta hur kroppen reagerade på missfallet, ägglossningen kan ju infalla annorlunda då...,,
Kör också med att leva som gravid. Koffein och alkohol dricker jag inte dock ens i vanliga fall men undviker transfetter och äter mina vitaminer. Försöker undvika mycket utemat och socker.
Om inte annat man blir gravid så är det ju alltid bra att tänka på hälsan liksom :)