• Thorax

BIM Augusti <3

rubie skrev 2018-07-27 09:50:20 följande:

Ja, har varit med om det innan, tagit graviditetstest och sedan har mensen kommit dagen efter typ.

Fast symptomen försvann redan igår på eftermiddagen. Hade värk i ljumsken/äggstocken på morgonen, intensivt i kanske 20 minuter sen gick det över i mildare molande värk i kanske 2 h. Men sedan dess har jag knappt känt något... är på äl + 8. Är så sjukt otålig som person och ännu värre nu när man bara vill plussa.

Lagom tid för ägget att fästa så kan ju vart de :)
    Behind every legend, lies an impossible dream
  • Thorax
    novemberregn skrev 2018-07-27 14:15:08 följande:

Idag kom äntligen ägglossningstesterna. Cykeldag 17. Normal menslängd för mig är 28-29 dagar.

Testade nyss för att se om det ens skulle bli något resultat eftersom jag var osäker på om jag haft ägglossning den här cykeln. Så här såg det ut:

Dom visar negativt.

Normal äl kommer mellan 10-16 dagar så stor risk du redan haft det.

Men skulle de inte ta sig denna månad så spara till nästa:)
  • Thorax
    novemberregn skrev 2018-07-27 15:27:27 följande:

Jopp, jag vet... får se vad gravtest vid BIM säger. :) Annars får vi ligga i lite till, hehe...

Inget ont utan nåt gott med sig ;)
    Timal89 skrev 2018-07-27 16:10:45 följande:

Ni som har bim kommande vecka - har ni känt av några symptom? :)

de enda jag känner annorlunda än tidigare är att hjärtat dunkar tydligt till vänster om naveln. (Men de är inget gravidsymptom..)

Jag vet inte hur lång min cykel är, hade mens 1/7 så tänker testa 8/8 om mensen inte dykt upp =)

Vid naveln låter de mer som du har tarmrörelser eller om de är kroppspulsådern du känner. Men skulle mer gissa på tarmen, det kan ju dock vara ett tecken då den blir slöare vid graviditet och rör sig annorlunda.

Har du koll på din äl så gå efter den istället, det är bättre. På ÄL+14 plussar de flesta garanterat.
  • Thorax
    belletristik skrev 2018-07-28 09:10:41 följande:

till alla testfanatiker-- jag testade negativt på bim+3 förra grav. och sen positivt på bim+8. men vi har ju alla olika hormonnivåer, en del får kanske utslag redan efter äl nångång.  jag kommer defintivt vänta till bim och några dagar innan det blir test.. .

men, ja, långt dit..

Därför jag föredrar att gå på när äl var. Annars hade jag fått vänta länge. Förra gången plussade jag alltså på bim-13 men äl +10 :D

Även läst de som blivit riktigt lessna när de inte plussat på bim-2,3 men haft äl bara +7,8 så ägget har knappt fäst ens egentligen.

Nu hoppas jag på äl snart under veckan som kommer. Avskyr väntan fram tills dess :D
  • Thorax
    IBS skrev 2018-07-28 13:44:51 följande:

Hoppar in i denna tråden och hoppas på bättre tur i augusti. Sitter precis hos gynakuten och konstaterat missfall. Hade spottings sedan jag plussade förra onsdagen och en rejäl blödning under hela torsdagen denna veckan.

Hoppas ÄL kommer igång direkt så vi kan få ett nytt plus i augusti.

Men nej :(

Beklagar verkligen. Jag håller tummarna att allt kommer igång fort för dig igen.
  • Thorax
    mammatill2boys skrev 2018-07-29 16:39:21 följande:

Får så här på mina ÄL-tester flera dagar i rad.. men inget mer händer. Vet nån varför dom ändå är så skarpa trots att dom är negativa? Dom har varit svagare oxå tidigare de senaste 10 dagarna. Hjälp! Vill bara få igång ÄL:(

Du har ju alltid lite LH i kroppen så ÄL tester ger alltid utslag. De är när strecket är lika starkt eller starkare än kontrollstrecket som du har ÄL, det är de oftast bara en dag. Så nu är de bara vanligt negativt fram tills dess
  • Thorax
    mammatill2boys skrev 2018-07-29 21:12:10 följande:

Hittade en äldre tråd där det fanns tjejer som aldrig fick starkare än så här, och det va deras ÄL. Visade sig sen pga att dom blev gravida. Så tydligen kan man inte lita på att dom ska va starkare eller lika starka. Googla LH test och läs:) Men ja, kan va så men varför har jag då haft jätte svag sen så här starkt? Och varför har vissa helt blanka?

Jo jag vet men jag pratar överlag, skulle aldrig rymmas i text om jag skrev om varje enskild individ i hela världen :)

Allt hänger ju på hur känsliga testen är, vilka test, hormonhalten hos individen, vilken tid på dygnet det tas etc.

ÄL test ger utslag även på graviditet då dom inte kan skilja på hormonerna så det är en fördel att ha lite hum om hur lång ens cykel är.
  • Thorax
    mammatill2boys skrev 2018-07-29 21:22:23 följande:

Det ger en lite hopp i alla fall att det finns dom som inte får helt starka streck men ändå har ÄL. Tycker det kunde stått i beskrivningen att det inte helt går att lita på.

Hädanefter kommer jag inte lita på dessa tester fullt ut faktiskt efter att ha läst att det finns flertal som blivit gravida utan att ha starkare streck än kontrollstrecket. Men så klart så vet jag att just det tester jag la upp visar negativt. Funderade dock på varför dom visar ?stegring? utan att det blir helt starkt.

Inget är ju 100% tillförlitligt för alla. Som sagt det beror på många faktorer.

Men för överlag de flesta funkar det som de ska så då behöver de inte heller stå med när de inte är medicinskt som kan påverka nån fysiskt genom använding.

Du kanske ska helt enkelt testa känsligare test istället.
  • Thorax

Kul med lite plus. Hoppas på se många mer :)

Själv känns det som en evighet till bim. Kommer försöka hålla mig borta från FL lite mer. Känns som en olyckskorp bara för mig :D

Men så vill jag samtidig läsa hur det går för alla.

hur får ni dagarna att gå om man bortser från jobb? Har ni några hobbysar?

• Thorax
    Esofe skrev 2018-07-30 15:07:01 följande:

Jobbar jag inte så sover jag, hahaha! Hinner inte så mycket annat. Dock en ledig dag idag.. Tog 2 test, båda negativa (bim-3). Måste sluta tänka på detta nu...

Haaha, lät som bästa hobbyn hittills faktist. Kanske ska ta efter den :D

Skönt att vara ledig också, andas lite emellan.

Men åh så drygt, hoppas inte tant röd dyker upp. Kan ju vara att du plussar sent :)
Svar på tråden BIM Augusti <3