• Thorax

BIM Augusti <3

Wifey. skrev 2018-08-07 14:18:25 följande:

Grattis till er alla som plussat, men har en fråga till er; När började ni känna av symptom?

Hade ägglossning för två dagar sedan och det sägs ju att det är omöjligt att känna så tidigt, men blir ändå lite orolig då jag inte känner något konstigt alls, vilket andra brukar påstå att de gör.

Ägget har inte fäst än för dig, de är en egen flytande cell för tillfället som är separat från kroppen. Så inget konstigt att du inte känner nåt. 5-10 dagar tar de att fästa sen 2-3 dagar till för hormonerna att komma upp i den nivån att de börjar ge symtom.
    Behind every legend, lies an impossible dream
  • Thorax
    Jagerika skrev 2018-08-08 08:03:10 följande:

Enligt FLO har jag ägglossning idag! Vi har haft sex i söndags och igår men båda gångerna så har satsen liksom runnit ut direkt ( brukar försöka ha kvar det i mig och ligga still efteråt).

Tror ni det har någon betydelse eller är det lika stor chans att bli gravid ändå?

Det har absolut ingen betydelse :)

Karlar kör på mångfald i miljoner celler för att pricka, kvinnor mer all in på en cell. Så att de rinner ut gör inget, din kan kliva direkt upp och kissa utan betydelse :)
  • Thorax

Ja riktigt många plus i denna tråd. Hängt med ett tag men denna måste slå nåt slags rekord i plus. Blir en babyboom i april :D

• Thorax
    Jahajaa skrev 2018-08-08 13:18:59 följande:

Jaa, undrar om det har något med semestern att göra.. folk orkar ligga lite mer än vanligt ;) haha

Hahaha dääär har vi svaret alltså :D
  • Thorax

Kan placera mig i BF gruppen :D kunde inte hålla mig då jag haft den starka gravidkänslan.

6e försöket. Äl+8 bim -10

Om de var Conceive plus gel, uteslutning av transfetter och socker eller att vi hade sex enbart på ÄL dagen får vara osagt. Nu är vi här äntligen.

• Thorax
    Kira16 skrev 2018-08-09 06:26:36 följande:

GRATTIS!! Så roligt att se!!

Tack så mycket :)
    Canary skrev 2018-08-09 06:27:51 följande:

GRATTIS Thorax!!!

Sååå kul!

Tack, nu ska jag bara hitta nåt kul sätt att berätta för mannen :)
    Jahajaa skrev 2018-08-09 06:32:26 följande:

Åhh så roligt! Stort Grattis! :D :D

Tack, känns sjukt overkligt. Trodde vi skulle hålla på nåt år liksom
    soffipropp1987 skrev 2018-08-09 06:40:49 följande:

Stort grattis! Inte helt oväntat dock pga hur du mått ;)

Haha lite så, vart tackad av en till våg av illamående imorse :D
    Tessaloniki skrev 2018-08-09 06:41:32 följande:

Nää allvarligt!!!! STORT JÄKLA GRATTIS!! Jag är så glad för din skull!!! (och avundsjuk ;) stor kram!!

Känns helt sjukt, var så hårt inställd på negativt. Ska sprida gravidstoft mot trådens håll <3 nu är det din tur :)
    Alltidvi skrev 2018-08-09 06:55:42 följande:

Stort grattis wiihoo :) <3

vad är det för test? Har aldrig sett rosa graviditetstest bara ÄL test som e rosa, jag ÄLSKAR rosa så måste givetvis köpa dom gravtesten hihi

Tack :) babyplan har rosa :)

Detta är ÄL test, men de funkar likadant. Ville inte slösa mitt digitala ifall de var negativt. Så den tar jag imorgon :)
  • Thorax
    Jagerika skrev 2018-08-09 07:31:34 följande:

Men ååååh! Blev faktiskt tårögd när jag såg ditt test! Har ju sett dig i flera trådar en lång tid nu!! GRATTIS Och lycka till med pyret <3

Men gulliga du <3 tack på mycket. Jag blir också så himla glad när de kommer plus, lite extra för de som kämpat länge.
    Alltidvi skrev 2018-08-09 08:01:26 följande:

[quote=78949835][quote-nick]Alltidvi skrev 2018-08-09 07:56:54 följande:[/quote-nick]Ah okej :)

Vill inte va elak o förstöra ngt men ÄL test kan visa positivt när det närmar sig mens också men jag håller tummarna att gravtest ger positivt och det är därför SU fick detta på ÄL test :)

Jag gjorde ÄL test då min mens va sen 2 dagar o det va super positivt, test strecket va starkare än kontroll strecket precis som när man får positivt ÄL. Men oh gravtest o negativt o dagen efter kom mensen :( så himla besviken men som jag skrev hoppas på annat resultat för dig :)

Det är inte mensen de reagerar på, de är att många har äl även vid mens. Så det är jag medveten om.

Men jag känner min cykel alldeles för väl så hade väl inte ens behövt test då jag vetat länge men vägrat tro på de. Har inga menssmärtor jag alltid får en vecka innan, inget pms, ingen trötthet. Däremot växtvärk, extremt illamående, yrsel sen 4 dagar nu, och överdrivet glad som jag av någon outgrundlig anledning blir av gravidhormoner, och den där starka gravidkänslan som aldrig slår fel.

Så är ingen tvekan om de :)
    Jevi87 skrev 2018-08-09 08:07:20 följande:

Stort grattis!! Så kul! :)

Tack så mycket :)
    Lala90 skrev 2018-08-09 09:06:54 följande:

Ååååh jag blir alldeles rörd här, fasen vad kul för er! Stort grattis <3

Sån glädje, tack så mycket :)
    NiMi12 skrev 2018-08-09 09:26:20 följande:

Stort grattis Thorax :)

Så glad för din skull!

(Vi följde varandra i förra tråden där jag fick plus men sen missfall) /försök3 <3

Ja dig minns jag :)

Så tråkigt, men de säger de är lättare att bli gravid när hormonerna är kvar i kroppen så håller tummarna för sig nu :)
    Korvstroganoff skrev 2018-08-09 09:33:13 följande:

åh Grattis!!!! Nu blir ju jag också sugen på att göra ett test!!!

Ja gör de, vore så kul ju <3
  • Thorax
    Alltidvi skrev 2018-08-09 10:20:44 följande:

Ooh så mysigt, så glad för din skull :)

Mena ju inget illa hoppas du förstår d :)

Det förstod jag så tog absolut inte illa upp. De är bra att du ändå påpekar det så inte nån kanske tittar förbi och börjar testa med äl och ser streck och blir glad :D
  • Thorax
    babytjejen skrev 2018-08-09 10:24:55 följande:

Köpte artic root igår o ska köra på det denna cykel...inte för att jag tror det kommer ge något eftersom jag redan har en regelbunden cykel men kanske mer för att känna att man gör något, att man gör något annorlunda....efter så lång tid finns ju inget hopp kvar,mest bara jobbigt o stressigt. Men samtidigt vill man inte riktigt ge upp,babylängtan är ju sååååå stark. Snart slut på semestern så då kanske man inte tänker lika mkt på det...

Om inte annat kan de ju inte skada liksom, och lite extra nyttigheter är ju bara bra :)

Längtar också till jobbet, att få göra nåt, få dagarna att gå igen
  • Thorax
    babytjejen skrev 2018-08-09 11:55:10 följande:

Grattis till plusset förresten...visst hade du ett test för klimakteriet som jag kunde få? Skicka ett pm men info om hur det funkar isåfall så kan jag skicka adress, kan vara skönt att få bort den oron som ligger o maler i huvudet konstant nu...

Ja men precis. Det kan jag göra, är igen på vift nu så fixar de sen :)
Svar på tråden BIM Augusti <3