• Jinxedqueen

Vi som har bf April 2019

Hejsan!

Jag är en kvinna på unga 28 år boendes i Kista med min sambo.

Bara av en slump kände jag på mig att det var dags att kissa på den berömda stickan. 4 dagar till BIM.

Vi blev gravida även förra månaden men tyvärr växte den knackigt och blev ett tidigt missfall.

(Nu hoppas jag bilden syns och att det VERKLIGEN inte är ett spökstreck)

Men 4 april ska denna snutt kika ut.

Nu undrar jag, är vi fler? Vilka är ni? Har ni vågat testa?

Kram!
  • Svar på tråden Vi som har bf April 2019
  • Sa85

Det är bra att ringa tidigt men mig har de planerat in på inskrivning runt v10-11 för att det är deras rutiner helt enkelt. :) På vissa ställen kan de ha ett tidigsre hälsosamtal men ofta slås det ihop med inskrivningen.

• stjärnasomärdin
    Jahajaa skrev 2018-08-16 22:42:42 följande:

Hoppar gärna in här! :) Är 29år och gravid med första barnet i vecka 6+0 idag. Beräknad BF 12/4 enligt Natural Cycles.

Funderar på när man kontaktar MVC? Hur gör ni andra? Väntar ni eller ringer ni redan nu? Jag känner själv att jag vill avvakta ett par veckor så att graviditeten känns lite säkrare, men vet inte riktigt..

Min plan är att ringa i vecka åtta!
  • Eloons
    Jahajaa skrev 2018-08-17 07:06:51 följande:

Oj! Det var lång tid! Isf är det kanske bäst att ringa på en gång.. egentligen hade jag velat få på ett tidigt vul först och se så att allt stod rätt till innan jag ringer men då kanske man får vänta jättelänge med att bli inskriven :/ jag ska nog ringa dom någon gång i nästa vecka :) Tack för svar! Känner att jag inte har någon koll på allt sånt här, haha :)

Ja jag bokade ett ultraljud till den 29/8
  • Nathiis
    Jahajaa skrev 2018-08-16 22:42:42 följande:

Hoppar gärna in här! :) Är 29år och gravid med första barnet i vecka 6+0 idag. Beräknad BF 12/4 enligt Natural Cycles.

Funderar på när man kontaktar MVC? Hur gör ni andra? Väntar ni eller ringer ni redan nu? Jag känner själv att jag vill avvakta ett par veckor så att graviditeten känns lite säkrare, men vet inte riktigt..

Jag kontaktade när jag fick plus, fick inte inskrivningstid förrän v12 och kommer nästan vara i 14 vid ultraljudet ^^ Verkar som att många mottagningar har mycket att göra.
  • Therese 84

Hej och grattis till alla som plussat! Jag började känna mig gravid igår, kräktes och mådde illa hela dagen och idag har jag gjort två test som visar svaga streck. ?? Om det stämmer så är jag i v. 4+0 och väntar mitt tredje barn med Bf 26 april. Känns så overkligt och underbart.

• Jahajaa
    Eloons skrev 2018-08-17 07:44:04 följande:

Ja jag bokade ett ultraljud till den 29/8

Spännande! :D Vilken vecka är du i då? Är det privatgyn du bokat hos isf? Jag vill boka in ett tidigt vul just bara för att kunna lita på att det verkligen är någonting där, att hjärtat slår o.s.v. Det känns ju hemskt länge att vänta till vecka 18-20 med UL som man måste annars :)
  • Jahajaa
    Nathiis skrev 2018-08-17 07:58:50 följande:

Jag kontaktade när jag fick plus, fick inte inskrivningstid förrän v12 och kommer nästan vara i 14 vid ultraljudet ^^ Verkar som att många mottagningar har mycket att göra.

Ja, då är det nog bäst att ringa på en gång :) får du göra ultraljudet så tidigt, eller bokar du in det och betalar själv? Här får man bara ett UL i vecka 18-20...
  • Thorax

Här kunde jag boka tid för Mvc genom 1177. Slapp jag ringa som jag avskyr :D rätt skönt att kunna se alla tider också.

Behind every legend, lies an impossible dream
  • soffipropp1987
    Thorax skrev 2018-08-17 18:19:47 följande:

Här kunde jag boka tid för Mvc genom 1177. Slapp jag ringa som jag avskyr :D rätt skönt att kunna se alla tider också.

Smart! Har tänkt att kolla upp om det gick att boka via ?mina vårdkontakter? hatar också att ringa dit. Haha vad ska man säga liksom? ?Hej jag är gravid? haha :)
  • Eloons
    Jahajaa skrev 2018-08-17 16:37:46 följande:

Spännande! :D Vilken vecka är du i då? Är det privatgyn du bokat hos isf? Jag vill boka in ett tidigt vul just bara för att kunna lita på att det verkligen är någonting där, att hjärtat slår o.s.v. Det känns ju hemskt länge att vänta till vecka 18-20 med UL som man måste annars :)

9+0 är jag i då! Ja precis, ett privat. Ja men det känner jag med, plus att jag mår så dåligt till och från och känner att vi vill berätta för våra familjer men vill veta att allt står rätt till. Får inte du kub-test om du vill runt vecka 12?
Svar på tråden Vi som har bf April 2019