• Jinxedqueen

Vi som har bf April 2019

Hejsan!

Jag är en kvinna på unga 28 år boendes i Kista med min sambo.

Bara av en slump kände jag på mig att det var dags att kissa på den berömda stickan. 4 dagar till BIM.

Vi blev gravida även förra månaden men tyvärr växte den knackigt och blev ett tidigt missfall.

(Nu hoppas jag bilden syns och att det VERKLIGEN inte är ett spökstreck)

Men 4 april ska denna snutt kika ut.

Nu undrar jag, är vi fler? Vilka är ni? Har ni vågat testa?

Kram!
  • Svar på tråden Vi som har bf April 2019
  • Jahajaa
    Eloons skrev 2018-08-17 19:45:51 följande:
    9+0 är jag i då! Ja precis, ett privat. Ja men det känner jag med, plus att jag mår så dåligt till och från och känner att vi vill berätta för våra familjer men vill veta att allt står rätt till. Får inte du kub-test om du vill runt vecka 12?
    Eftersom jag är ny inom det här ämnet (gravid) ;) haha, så hade jag ärligt talat ingen riktig koll på kubtestet.. (visste inte att det ingick ultraljud). gick in och läste lite och det verkar det som att man får det om man vill. :) frågan är om man vill? vet inte hur jag skulle kunna ta beslutet att avbryta graviditeten eller ej om det visar sig att risken är stor för något fel.. ska du göra kub?
  • Jahajaa

Och där kom första spyan, vecka 6+2.. Mått hur bra som helst fram till igår och önskat mig symptom. Som dom säger,. ?Be careful what you wish for, cuz you just might get it all? ;) haha

• Eloons
    Jahajaa skrev 2018-08-18 08:50:43 följande:

Eftersom jag är ny inom det här ämnet (gravid) ;) haha, så hade jag ärligt talat ingen riktig koll på kubtestet.. (visste inte att det ingick ultraljud). gick in och läste lite och det verkar det som att man får det om man vill. :) frågan är om man vill? vet inte hur jag skulle kunna ta beslutet att avbryta graviditeten eller ej om det visar sig att risken är stor för något fel.. ska du göra kub?

Jag kommer göra kub, gjorde det vid förra graviditeten också. Är det så att man får dålig sannolikhet kan man ju göra fostervattenprov eller moderkaksprov för att gå vidare och titta om något inte stämmer. Jag vill mest veta pga trisomi 13 & 18, då vill jag avbryta så tidigt som möjligt.
  • soffipropp1987

Välkomnar v.7 med illamående som triggas av allt som inte är frukt. Kaffe har jag hållt mig till max 3 koppar om dagen men har inte ens kunnat känna doften av det. Så har idag istället legat med huvudvärk som triggat illamåendet och jag har knappt fått i mig någon mat. Sambon åkte o hämtade pizza o jag bad honom köpa med en Coca Cola hem. När jag fått i mig halva så är nästan huvudvärken borta och så också illamåendet... Koffeinbrist deluxe!! Får nog köpa hem ett gäng coca cola för att undvika fler såna här dagar. Håller tummarna för att illamåendet går över om ett tag, man är inte stor när man mår dåligt.

• Jahajaa
    soffipropp1987 skrev 2018-08-18 18:50:49 följande:

Välkomnar v.7 med illamående som triggas av allt som inte är frukt. Kaffe har jag hållt mig till max 3 koppar om dagen men har inte ens kunnat känna doften av det. Så har idag istället legat med huvudvärk som triggat illamåendet och jag har knappt fått i mig någon mat. Sambon åkte o hämtade pizza o jag bad honom köpa med en Coca Cola hem. När jag fått i mig halva så är nästan huvudvärken borta och så också illamåendet... Koffeinbrist deluxe!! Får nog köpa hem ett gäng coca cola för att undvika fler såna här dagar. Håller tummarna för att illamåendet går över om ett tag, man är inte stor när man mår dåligt.

Smart! :D Känner igen mig sjukt mycket, började dagen med att kräkas, sen inte varit direkt sugen på något mer än vattenmelon och spagetti med ketchup :p har också haft sjukt ont i huvudet idag, men inte sugen på kaffe,,. Ska också be sambon köpa med cola från affären! Tack för tipset :D
  • soffipropp1987
    Jahajaa skrev 2018-08-18 19:32:35 följande:

Smart! :D Känner igen mig sjukt mycket, började dagen med att kräkas, sen inte varit direkt sugen på något mer än vattenmelon och spagetti med ketchup :p har också haft sjukt ont i huvudet idag, men inte sugen på kaffe,,. Ska också be sambon köpa med cola från affären! Tack för tipset :D

Jaa gör det! Klart att kroppen reagerar på något sätt när man helt plötsligt inte dricker kaffe. Usch kan knappt tänka ordet ens...
  • julle92
    soffipropp1987 skrev 2018-08-18 21:12:40 följande:
    Jaa gör det! Klart att kroppen reagerar på något sätt när man helt plötsligt inte dricker kaffe. Usch kan knappt tänka ordet ens...
    Så glad att jag fortfarande kan dricka kaffe, hoppas verkligen de håller i sig, annars får jag gå på colan som er. Men om jag fattat de rätt ska man inte dricka för mycket cola heller eftersom de är koffein i det med? 
  • soffipropp1987
    julle92 skrev 2018-08-18 21:50:26 följande:

Så glad att jag fortfarande kan dricka kaffe, hoppas verkligen de håller i sig, annars får jag gå på colan som er. Men om jag fattat de rätt ska man inte dricka för mycket cola heller eftersom de är koffein i det med? 

Nej precis, 3 koppar kaffe a 1,5 dl om dagen. Jag går på ungefär samma mängd som max med cola också. Man ska ju inte överkonsumera :)
  • Deeluxee

Hoppar på denna tråd :)

Nyss fyllda 30, bor i stockholm.

Efter ett MA i v. 12 med enäggstvillingar i mars, så plussde jag i tisdags 3+4 (idag 4+0) på förstaförsöket till ny graviditet.

BF 26/4

Har tre barn i åldrarna 9, 7 och 3.

Stort grattis till oss alla :)

• baby2017

Hej,

Hoppar in i den här tråden. Har plussat för ett tag sedan och har BF någon gång i mitten av april. Har en liten tjej på sex månader här hemma så de kommer verkligen att bli tighta om allt går som det ska. Känner mig dock ganska orolig, hade hypermesis gravidarum förra graviditeten och nu mår jag hur bra som helst, känns konstigt att vara gravid utan att känna sig döende. Någon annan som mår bra denna graviditet men har mått dåligt andra?

Svar på tråden Vi som har bf April 2019