• Jinxedqueen

Vi som har bf April 2019

Hejsan!

Jag är en kvinna på unga 28 år boendes i Kista med min sambo.

Bara av en slump kände jag på mig att det var dags att kissa på den berömda stickan. 4 dagar till BIM.

Vi blev gravida även förra månaden men tyvärr växte den knackigt och blev ett tidigt missfall.

(Nu hoppas jag bilden syns och att det VERKLIGEN inte är ett spökstreck)

Men 4 april ska denna snutt kika ut.

Nu undrar jag, är vi fler? Vilka är ni? Har ni vågat testa?

Kram!
  • Svar på tråden Vi som har bf April 2019
  • missgeting
    soffipropp1987 skrev 2018-08-16 12:39:02 följande:

Jobbar som vikarie lite strödagar nu när det är sommarlov. Skulle gå upp och göra frukost, men jag blev så illamående att jag behövde lägga mig på soffan en stund. Alla andra dagar har min sambo gått upp först och ställt fram allt och så har jag inte haft så bråttom. Hua, hoppas illamåendet inte varar för länge!

Jag hoppas också att illamåendet ger med sig. Mitt illamående har varit på em och mitt i natten. Efter att ha sluppit illamående och molvärk i två dagar slog det till ordentligt igår. Skulle yoga igår em men det gick inte alls. Låg på soffan hela eftermiddagen och vilade. Vaknade sen upp kl 3 i natt av illamående och riktig värk i magen och kände bara ett stort obehag i hela kroppen. Trodde såklart jag skulle få missfall då katastroftankarna får sitt eget liv nattetid och kunde inte somna förrän kl 6. Sova en timme och sen till jobbet. Och hem lite tidigare från jobbet innan illamåendet blir för illa.
  • soffipropp1987
    missgeting skrev 2018-08-16 16:32:57 följande:

Jag hoppas också att illamåendet ger med sig. Mitt illamående har varit på em och mitt i natten. Efter att ha sluppit illamående och molvärk i två dagar slog det till ordentligt igår. Skulle yoga igår em men det gick inte alls. Låg på soffan hela eftermiddagen och vilade. Vaknade sen upp kl 3 i natt av illamående och riktig värk i magen och kände bara ett stort obehag i hela kroppen. Trodde såklart jag skulle få missfall då katastroftankarna får sitt eget liv nattetid och kunde inte somna förrän kl 6. Sova en timme och sen till jobbet. Och hem lite tidigare från jobbet innan illamåendet blir för illa.

Jobbigt när det kommer på natten, det har jag som tur är sluppit. Man behöver ju sova mycket nu också och då är det hemskt när nattsömnen blir rubbad. Håller tummarna att illamående går över snart gör oss :)
  • stjärnasomärdin
    Thorax skrev 2018-08-16 08:35:48 följande:

Tack, hoppas det också. Den 22-23/4 lite osäker när äl var. Men räknar med att gå över också, hoppas hen kommer den 27 :)

När har du bf?Skönt med ledighet när man mår såhär. Hade gärna följt ditt exempel, får några timmar ensam idag så ska verkligen bara slänga mig medvetslös i sängen då :D

Det är lite oklart eftersom jag blev gravid direkt efter missfall utan mens emellan...men mellan 15:e och 25: april kanske? Jättesvårt att räkna sådär men har skrivit 20 i appen i alla fall bara för att ha något ;) Får se om de vill ra reda på det eller om man bara får hoppas att KUB görs inom rätt tidsram och så bestämmer man graviditetslängd då.
  • FrökenLinda

Hej!

Oj,oj. Aldrig trodde jag att jag skulle bli aktiv här på familjeliv igen. Men det blev visst en liten?hoppsan? som är beräknad i april. (Ca18:e).

Jag är 33 år och har två barn sedan innan. En blivande 10 åring och en 6 åring.

Fick ett missfall i V8 i december, även det var en oplanerad graviditet. Men då var vi så chockade och visste inte riktigt vad vi skulle känna. När vi väl hade vant oss vid tanken på 3 barn så blev det ett missfall.

Men nu är vi nog lite mera positiva till att en liten ska komma om allt går vägen denna gång dvs.

Grattis till alla som har plussat, nu håller vi tummarna för att detta går vägen och att vi får en massa goa bebisar i april!

• Nannizen
    Sooli skrev 2018-08-16 14:02:42 följande:

Det är nog färre besök med som omföderska antar jag. Jag har lite illamående som kommer och går, lite tröttare, molvärk och spänningar i brösten. Mådde hur bra som helst med sonen så lite skillnad. Hur mår du?

Kanske kan vara så, men det är ju 6 år sen jag fick barn sist :)

Jag mår ok, men trött, hjärtklappning, molvärk och illamående av och till, men det är bara att bita ihop, för det kommer något underbart av det ????
  • 94Felicia

Hej alla!

Jag har bf 6/4-19

Ska på info samtal på tisdag. Hade egentligen förra veckan med bm blev sjuk. Så typiskt! Mitt första barn och allt! Är så spänd och nyfiken på vad som ligger där inne :) vill gå på ultraljud helt nu hehe

• Jahajaa

Hoppar gärna in här! :) Är 29år och gravid med första barnet i vecka 6+0 idag. Beräknad BF 12/4 enligt Natural Cycles.

Funderar på när man kontaktar MVC? Hur gör ni andra? Väntar ni eller ringer ni redan nu? Jag känner själv att jag vill avvakta ett par veckor så att graviditeten känns lite säkrare, men vet inte riktigt..

• Eloons
    Jahajaa skrev 2018-08-16 22:42:42 följande:

Hoppar gärna in här! :) Är 29år och gravid med första barnet i vecka 6+0 idag. Beräknad BF 12/4 enligt Natural Cycles.

Funderar på när man kontaktar MVC? Hur gör ni andra? Väntar ni eller ringer ni redan nu? Jag känner själv att jag vill avvakta ett par veckor så att graviditeten känns lite säkrare, men vet inte riktigt..

Jag ringde så fort jag plussade, det gjorde jag båda graviditeter. Kan vara mycket att göra på vissa Mvc, jag fick tid 10/9 och är då runt vecka 10-11. Och jag ringde när jag plussade i vecka 5!
  • Jahajaa
    Eloons skrev 2018-08-16 23:05:28 följande:

Jag ringde så fort jag plussade, det gjorde jag båda graviditeter. Kan vara mycket att göra på vissa Mvc, jag fick tid 10/9 och är då runt vecka 10-11. Och jag ringde när jag plussade i vecka 5!

Oj! Det var lång tid! Isf är det kanske bäst att ringa på en gång.. egentligen hade jag velat få på ett tidigt vul först och se så att allt stod rätt till innan jag ringer men då kanske man får vänta jättelänge med att bli inskriven :/ jag ska nog ringa dom någon gång i nästa vecka :) Tack för svar! Känner att jag inte har någon koll på allt sånt här, haha :)
Svar på tråden Vi som har bf April 2019