• Jinxedqueen

Vi som har bf April 2019

Hejsan!

Jag är en kvinna på unga 28 år boendes i Kista med min sambo.

Bara av en slump kände jag på mig att det var dags att kissa på den berömda stickan. 4 dagar till BIM.

Vi blev gravida även förra månaden men tyvärr växte den knackigt och blev ett tidigt missfall.

(Nu hoppas jag bilden syns och att det VERKLIGEN inte är ett spökstreck)

Men 4 april ska denna snutt kika ut.

Nu undrar jag, är vi fler? Vilka är ni? Har ni vågat testa?

Kram!
  • Svar på tråden Vi som har bf April 2019
  • Eloons

Igår kom första spyan på kvällen, det var inte kul alls... hoppas på första och sista haha. Men nu på onsdag väntar första ultraljudet!! Så spännande

• Jahajaa
    Eloons skrev 2018-08-27 08:00:20 följande:

Igår kom första spyan på kvällen, det var inte kul alls... hoppas på första och sista haha. Men nu på onsdag väntar första ultraljudet!! Så spännande

Åhh spännande med ultraljud! Vilken vecka är du i? Har du bokat privat eller får du det av MVC? Jag kräktes en gång i början på vecka 7 (6+2), har klarat mig efter det och är i vecka 7+4 nu :) håller tummarna för att du också slipper ;)
  • Jahajaa
    stjärnasomärdin skrev 2018-08-27 06:17:09 följande:

Någon som har erfarenhet av ömma körtlar i armhålorna? Funderar på om det är något som har med graviditeten att göra... Vänster armhåla har en stor svullnad, lite röd och så öm att det gör ont att lyfta på armen eller sätta på deo ;)

Låter som en svullen lymfkörtel.. jag brukar få det när jag har en infektion på gång i kroppen så du kanske håller på att bli sjuk? Vet inte om man kan få det p.g.a graviditet men det är ju möjligt :)
  • FloraLinnéa

Hejsan, har inte riktigt vågat att hoppa in här då det känts så tidigt i graviditeten, men tänker att det kan vara bra att prata om eventuell oro med andra i samma situation ???? enligt de flesta appar är jag beräknad till 27 april så bör gå in i vecka 6 idag!

• Eloons
    Jahajaa skrev 2018-08-27 08:49:04 följande:

Åhh spännande med ultraljud! Vilken vecka är du i? Har du bokat privat eller får du det av MVC? Jag kräktes en gång i början på vecka 7 (6+2), har klarat mig efter det och är i vecka 7+4 nu :) håller tummarna för att du också slipper ;)

Just nu 8+5 bokade ett privat, jag tänkte verkligen att den här gången ska jag vänta till kub men vill se ett litet hjärta så att ångesten försvinner... man tänker alltid dumt nog det värsta.

Skööönt! Då hoppas jag det gäller för mig med, hatar att spy!!
  • Tiffany

Imorse när jag vaknade o gick på toan. Kom det blod på pappret. Någon av er som blött under grav? Är iv6 ungefär ..är så orolig för missfall

• siiaa
    Tiffany skrev 2018-08-27 11:06:24 följande:

Imorse när jag vaknade o gick på toan. Kom det blod på pappret. Någon av er som blött under grav? Är iv6 ungefär ..är så orolig för missfall

Jag blödde två gånger i v. 5, var också jätteorolig för missfall då. Men är nu i v.9 och har inte blött något sen dess och symptomen tilltar så förhoppningsvis var det inget. Är nog ganska vanligt med små blödningar i början :)
  • Ekskan
    Tiffany skrev 2018-08-27 11:06:24 följande:

Jag har haft blödningar sen i fredags, tilltog i lördags kväll, ringde gynakuten igår och fick komma in och göra ett VUL jag var helt mentalt förberedd på missfall, hade bearbetat det redan men hon såg ett litet tickande hjärta och allt såg bra ut så nu håller jag tummarna att allt ska gå vägen, oron lättar lite men blöder fortfarande lite idag och har värk som mensvärk.
    Hoppas allt går bra för dig med, min läkare igår sa att det är vanligare än man tror med blödningar. Min kom troligtvis från blodkärl som brustit på tappen.
    Lycka till!
  • Tiffany

ok jag har molande mensvärk och ont i svaken ( inte jätte mycket) inga gravsymtom heller :( o sen färskt blod.. ringde 1177 sa avvakta o får jag jötteont el blöder kraftigt åk in 

Svar på tråden Vi som har bf April 2019