• Jinxedqueen

Vi som har bf April 2019

Hejsan!

Jag är en kvinna på unga 28 år boendes i Kista med min sambo.

Bara av en slump kände jag på mig att det var dags att kissa på den berömda stickan. 4 dagar till BIM.

Vi blev gravida även förra månaden men tyvärr växte den knackigt och blev ett tidigt missfall.

(Nu hoppas jag bilden syns och att det VERKLIGEN inte är ett spökstreck)

Men 4 april ska denna snutt kika ut.

Nu undrar jag, är vi fler? Vilka är ni? Har ni vågat testa?

Kram!
  • Svar på tråden Vi som har bf April 2019
  • haminoo

Plussade i fredags (24/8)! Enligt egna beräkningar så är bf på valborg 30/4 :) Son sedan tidigare, som fyller 5 i oktober. Det här känns overkligt, men oerhört spännande!!

• Freijah
    FloraLinnéa skrev 2018-08-27 09:29:51 följande:

Hejsan, har inte riktigt vågat att hoppa in här då det känts så tidigt i graviditeten, men tänker att det kan vara bra att prata om eventuell oro med andra i samma situation ???? enligt de flesta appar är jag beräknad till 27 april så bör gå in i vecka 6 idag!

Kul! Vi har samma bf :)
  • FloraLinnéa
    Freijah skrev 2018-08-28 00:52:32 följande:

Kul! Vi har samma bf :)

Spännande :) jag misstänker dock att mitt datum kommer flyttas då jag har oregelbunden cykel men känns ändå skönt att ha ett datum att se fram emot :)
  • Sofieee

Hur mår ni? Jag har mått så bra de senaste veckorna att jag trott jag inbillat mig så bokade in ett privat ultraljud som idag visade ett tickande hjärta som satt på rätt plats. Så overkligt. Nu är det dags att vänta några veckor till på nästa ultraljud (v12 för kub) och efter det kan jag förhoppningvis börja tro att det händer. Känns som ?alla? har så mycket symptom och mår dåligt. Jag mår som vanligt förutom ömma bröst typ, inget illamående och jobbar och rider som vanligt. Antar att borde vara glad för det men känns också konstigt när man läser/hör om hur många som kräks och mår kasst.

• Eloons
    Sofieee skrev 2018-08-28 14:28:17 följande:

Hur mår ni? Jag har mått så bra de senaste veckorna att jag trott jag inbillat mig så bokade in ett privat ultraljud som idag visade ett tickande hjärta som satt på rätt plats. Så overkligt. Nu är det dags att vänta några veckor till på nästa ultraljud (v12 för kub) och efter det kan jag förhoppningvis börja tro att det händer. Känns som ?alla? har så mycket symptom och mår dåligt. Jag mår som vanligt förutom ömma bröst typ, inget illamående och jobbar och rider som vanligt. Antar att borde vara glad för det men känns också konstigt när man läser/hör om hur många som kräks och mår kasst.

Jag mår stundtals illa, superont i bröstvårtorna och är väldigt trött...

men va skönt för dig att du mår bra! Bara passa på och njuta och mysigt med ultraljud och att allt såg fint ut.

Har ultraljud imorgon, ser så mycket framemot det!
  • nadie2019
    Eloons skrev 2018-08-28 15:36:19 följande:

Jag mår stundtals illa, superont i bröstvårtorna och är väldigt trött...

men va skönt för dig att du mår bra! Bara passa på och njuta och mysigt med ultraljud och att allt såg fint ut.

Har ultraljud imorgon, ser så mycket framemot det!

Så härligt med hjärtat!

Jag har tidigt ultraljud idag.

Har haft symptom, men nu känns det knappt som jag är gravid? Vecka 9.
  • Tiffany

Hej Alla 

Tyvärr vaknade jag igår morse av ryggvärk och som mensvärk och gick på toaletten.. Där fann jag blod på pappret :( Sen fortsatte det bara att blöda hela gårdagen med tilltagande smärta och blod med klumpar i. Imorse fick jag åka in till gynakuten där det konstaterades att jag fått missfall i vecka 7. 

:( hemskt.

LYCKA TILL NI ANDRA! 

• stjärnasomärdin
    Tiffany skrev 2018-08-28 16:29:07 följande:

Hej Alla 

Tyvärr vaknade jag igår morse av ryggvärk och som mensvärk och gick på toaletten.. Där fann jag blod på pappret :( Sen fortsatte det bara att blöda hela gårdagen med tilltagande smärta och blod med klumpar i. Imorse fick jag åka in till gynakuten där det konstaterades att jag fått missfall i vecka 7. 

LYCKA TILL NI ANDRA! 

Jag beklagar ert missfall! Gick igenom samma sak själv i juli månad så kan verkligen identifiera mig med det du skriver. Jag blev jag gravid direkt utan mens emellan så hoppas det kan ge dig lite hopp om att snart vara gravid igen! Lycka till framåt!
  • Eloons
    Tiffany skrev 2018-08-28 16:29:07 följande:

Hej Alla 

LYCKA TILL NI ANDRA! 

Beklagar! :(
Svar på tråden Vi som har bf April 2019