• Cnia

IVF sommar/höst 2018

Hej, hoppar också in här :)

Är inne på mitt första IVF försök, långt protokoll. Kört med Gonal sen i onsdags och synarela då i snart 4v. Första ultraljud på onsdag, så spännande. Preliminärt äggplock v.36. Har läst att många mår dåligt vid nedreglering men inte under stimulering?! Sedan start med gonal är jag så vansinnigt trött, orkar inte göra någonting. De gånger jag tvingat ut mig på promenad eller annan aktivitet somnar jag på soffan när jag kommer hem. Hormonell som tusan, gråter flera ggr om dagen. Huvudvärk dagligen. Är helt slut, ska börja studera snart, orolig för hur jag ska orka det, känner helst bara för att ligga på soffan hela dagarna och snyfta till film. Någon som känner igen sig?

• Cnia

Varit på första ultraljudet idag, även om det inte var superpositivt så är jag så glad. Känns verkligen som att det händer saker nu och att allt närmar sig med stormsteg. Hade ca 25äggblåsor så fick besked att det var överatimulerat och efter blodprov skulle jag få besked om jag ska få minskad dos eller kanske t.o.m tidigare äggplock. Men fick sen samtal att jag ska fortsätta med samma dos på sprutorna. Äggplock troligtvis mån/tis, så exalterad ????

• Cnia
    Akira Öken skrev 2018-08-29 23:56:08 följande:

Låter ju positivt med många äggblåsor! Men hoppas att du slipper bli dålig! Hur mår du annars? Känner du mycket av äggstockarna?

Hoppas på det bästa, ska in för ny kontroll på fredag. Har mått ganska kasst, totalt slut, orkar inte göra någonting vilket läkaren sa berodde på höga östrogenhalter. Svimfärdig och liksom snurrar i huvudet när jag är uppegående. Annars bara lite molvärk över äggstockarna. Har mestadels legat på soffan i en vecka, tur jag fortfarande har semester.
  • Cnia
    Hontmail skrev 2018-08-30 14:43:32 följande:

Skrev för ett tag sen i tråden och var rätt nedbruten över att min man inte skulle vara delaktig i processen annat än vid äggplock och återförening pga hans chef blir sur på frånvaro.

Jag blev förbannad och satte ner foten. Ska vi ha ett barn tillsammans så måste han vara delaktig. Min man fick gå in och prata med chefen. Det visade sig att chefen blivit pappa efter fyra ivf behandlingar med frugan och han hade mer än förståelse till att min man behövde ta ledigt. Tänk hur det kan bli!!

Nu har han varit med på alla delmoment och på måndag blir det äggplock.

Vad härligt att det gick så bra :) bra gjort av dig!
  • Cnia
    Akira Öken skrev 2018-08-30 15:54:29 följande:

Nope, det är imorgon. Men de ringde nyss och bad oss komma nästan två timmar tidigare. De ska tydligen undersöka mig och ta blodprover innan.

Lycka till imorgon!
  • Cnia

Dagens ultraljudsbesked, 28st äggblåsor av bra storlek, några mogna. Blir sista gonal och synarela ikväll, ovitrell imorgon och äggplock på måndag :) så spännande. De verkar inte så bekymrade över att det är så många, blodproverna verkar vara bra, har bara sagt att det finns risk att jag blir ännu mer trött och svullen i helgen och efter äggplock. De sa att blåsorna motsvarar 2tennisbollar i magen så inte konstigt att jag är svullen om magen.

• Cnia
    Inalina skrev 2018-08-31 14:21:47 följande:

Hej! Är du säker på att det var 28 blåsor? Det låter väldigt mycket, men din klinik har nog koll på vad de gör och med blodprovet så får du ju tydliga besked!

Förstår att det kan kännas positivt med många äggblåsor, men var rädd om dig  om du börjar känna dig illamående eller får väldigt ont efter ÄP- då får du kontakta din klinik direkt då det är ganska vanligt att man får vätska i buken vid många äggblåsor. (när man tömmer dem så bildas det vätska i blåsorna som fyller upp tomrummet efter äggen). Vill inte skrämma upp dig men viktigt lyssna på din egen kropp och göra det som är bäst för din hälsa

Hoppas du har många fina ägg också !!

Hej! Japp 28st, så det är många! De sa redan efter första ultraljudet då det var något färre att jag var överstimulerad. De har dock aldrig pratat om att de ska avbryta på något sätt. Efter förra UL tänkre de minska gonal dosen men efter blodprov beslutade de att köra på. Så jag antar att hormonerna ändå ligger bra trots många blåsor. Men klart lite nojig för att det ska gå åt skogen efter plocket. Jag vill ju tro att de vet vad de sysslar med och inte utsätter mig för alltför hög risk :)

Tack för omtanken!
  • Cnia
    Mjbo skrev 2018-08-31 13:17:37 följande:

super resultat ju! Nu hoppas vi äggplocket går bra på måndag och att många blir befruktade! :) Hoppas du slipper överstimulering så du kan sätta tillbaka en direkt sen. håller alla tummar <3

Tack så jättemycket :) väldigt nervös inför äggplocket, tror det kommer göra galet ont. Också orolig för att bli dålig efteråt. Hoppas, hoppas allt går vägen!
  • Cnia
    Akira Öken skrev 2018-08-30 21:30:14 följande:

Tack så mycket!

Hur har det gått för dig idag?
  • Cnia
    LillaAw skrev 2018-08-31 15:13:14 följande:

Idag var jag på första ultraljudet och hade 15 blåsor. Ska dit igen om 3 dagar och ta nytt blodprov och ultraljud. Ganska tätt inpå ändå. De var inte så jättestora nu på Sprutdag 6 men runt 10-12 mm. Hoppas de växer till sig. Ska iaf fortsätta med samma doser då östrogenvärdet va på bra nivå :)

Låter ju toppenbra! 15 blåsor låter som ett fint resultat :)
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018