• Cnia

IVF sommar/höst 2018

Skulle vilja ventilera en sak till... eftersom jag är lätt överstimulerad och har mått ganska dåligt hitentills så tror de att jag kommer må sämre i helgen efter ovitrelle. Så de rekommendera mig att inte jobba sön natt och mån natt efter äggplocket, de tror inte jag kommer klara det. Ringde chef idag och berätta det (ville vara snäll och sjukskriva mig i tid), fick så himla dåligt bemötande. Tjat om att det är omöjligt att få in någon etc. Sen sa de också att jag måste ta tjänstledigt för att detta ju inte räknas som sjukdom! Blev så paff och jätteledsen, så nu ligger jag här och gråter istället för att vara glad och längta till måndag. Visst fasen får man vara sjukskriven pga detta? Tror ni man kan få intyg av kliniken? Förlorar ju mycket pengar om jag ska vara tjänstledig jämfört med sjuk... :(

• Cnia

Hej alla!

Efter dagens äggplock blev resultatet 10ägg, får veta imorgon hur många befruktade. Plocket hade tydligen varit mycket smärtsamt, fått höga doser av både fentanyl, propofol och midazolam, så jag minns inte ett dugg :) hade t.o.m tuppat av och slutat andas en kort stund. Men är så himla nöjd med personalen som gjorde detta till en bra upplevelse för mig, de var så fina på alla sätt! Nu håller jag tummarna för många befruktade ägg :)

• Cnia
    Akira Öken skrev 2018-09-03 20:45:40 följande:

"Tydligen". Kåter som att det är skönt att du inte minns något av det. Men läskigt med andningen och att du svimmade! Hur mår du nu?

Jo det är himla tur. Mått riktigt skit faktiskt, väldigt ont. Tycker faktiskt det är värre än efter titthålsoperationen jag gjort. Men då hade man ju i alla fall lite starkare smärtstillande, nu bara alvedon. Har så svårt att röra mig. Hoppas, hoppas att det blir bättre idag och att jag inte gått upp massa i vikt. De informerade om att det finns risk för totalfrys.
  • Cnia

Fick precis besked att ett fjuttigt ägg av mina 10blev befruktat. Planerad återföring imorgon. Meeeen jag är riktigt pessimistisk. Är övertygad om att det inte kommer hända, antingen dör det eller så kommer jag inte få. Har så mycket buksmärtor, gått upp 1kg sen igår, så fortsätter det såhär till imorgon blir det ju ett nej. Usch vilken tung dag!

• Cnia
    mammsen79 skrev 2018-09-04 10:37:01 följande:

Det kanske är guld ägget eller har de sagt något annat? Hur många gånger har du gjort det här? Vf buksmärtor? Jag är väldigt ny här så därför jag undrar. Har du några barn sedan tidigare? Efter hur många dagar sätter dem in ägget? Stor kram och lycka till >3

Ja det kan ju vara det såklart, det får man hoppas på. Det är min första ivf, blivit lätt överstimulerad och mått dåligt rakt igenom. Hade 28äggblåsor, vid äggplock igår fick de ut 10ägg och idag då besked att 1blev befruktat som ska föras in imorgon, dag2. Men det förutsätter att jag mår bra, risken finns för överstimuleringssyndrom pga. Att jag hade så många blåsor. Jag har efter plocket haft mycket smärtor i magen, svullnat upp än mer och ökat i vikt, vilket tyvärr talar emot en återföring. Det kan bli mycket farligt med överstimuleringssyndrom om man blir gravid. Jag har inga barn sen tidigare, har inte heller försökt bli gravid narurligt utan blivit remitterad direkt för IVF då jag har utbredd endometrios som ju förvärras varje gång man har mens (varit mer eller mindre nedreglerad i flera år).

Tack så mycket, hoppas så att allt ska klaffa och det blir återföring imorgon!
  • Cnia
    Liten elak och intelligent skrev 2018-09-05 14:03:19 följande:

Hej, jag mår bättre idag. Öm och trött men kan kissa normalt och så.  Nej, de tog inget prov och sade inget om några kunde ha lossat? Jag vet inte.

De ringde idag och berättade att sju av tio blivit befruktade. 

Wow vilket fint resultat, grattis :) håller tummarna att de fortsätter utvecklas fint!
  • Cnia
    Akira Öken skrev 2018-09-05 21:16:39 följande:

Hej! Mår mycket bättre. Bara lite ont, men fortfarande rätt svullen om magen.

Fick tillbaka en fin blastocyst idag och ruvar nu! Jag är så glad!

Om något av de andra embryona kunde frysas eller inte, får vi veta om cirka två veckor.

Hur mår du? När ska du på ultraljud?

Vad kul att du fick tillbaka en fin blastis idag :)

Idag fick jag tillbaka ett fint tvådagars embryo :)
  • Cnia

Rd11, test idag, tycker där är ett svaaaagt streck, vad tror ni? Har td på torsdag. Blev dock lite bekymrad av att jag fick en rosa flytning idag :( gud vad väntan känns lång!
  • Cnia
    Inalina skrev 2018-09-16 09:35:23 följande:

Jag ser också strecket :)!! grattis!!! =) det är ju fortfarande väldigt tidigt då du satte tillbaka ett 2 dagars men det där är definitivt ett positivt test!! det borde bli starkare de närmaste dagarna wiii!

Tack :) vågar inte riktigt hoppas. Men tänker frotsätta testa och se om det blir strkare :)
  • Cnia
    Wonderfluff skrev 2018-09-16 10:55:45 följande:

Syns tydligt!! Grattis! :). Vad har du för symptom? Känner du dig gravid, eller inget alls?

Tack! :) nej kan inte påstå att jag har så mycket symtom. Har tidigare haft mycket molande värk i livmodern och en äggstock, förstorade ömmande bröstvårtor, kissat på natten, sömnproblem. Men läst att det antagligen är lutinus och att kroppen nu vant sig mer. Har fått mycket finnar, och känns som jag har mens sen några dagar tillbaka, alltså annorlunda känsla en molvärken. Fortfarande svullna bröstvårtor men inte lika ömma och lika mycket. Men annars inget, så tror mer på lutinusen ;)
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018