IVF sommar/höst 2018
Vilket datum sa dem att du ska göra graviditetstest?
Vilket datum sa dem att du ska göra graviditetstest?
Testomanen i farten. Idag såg jag två streck. Ser någon mer det? Väldigt tidigt då embryot bara är 10 dagar. (Ruvardag 8)
Så himla kul att så många ruvar och att så många redan plussat!!! Otroligt glad för er skull! Håller tummarna för er alla!
Aaah blir knäpp, fortfarande positivt, men svagt ännu. Nu även testat med ett annat märke. MEN blöder ganska mycket, känns inte bra. Jag har endometrios och den är i vart fall aktiv nu, då jag blöder från tarmen (som jag brukar göra). Någon som vet om det kanske skulle kunna vara endometrioshärdar som blöder och inte livmoderslemhinnan? Igår tog jag sista lutinus, orolig för att det nu ska innebära att mensen kommer igång för fullt.
Vilken dag är du på? Jag är tyvärr ingen expert över huvud taget på endometrios så jag kan tyvärr inte svara på dina frågor, men önskar dig all lycka, och att pluset blir starkare snart! <3
Usch förstår din oro! Finns det ingen du kan tala med, läkare eller gynekolog? Jag har ingen kunskap om endometrios tyvärr. Jag vet att man kan ha som mens trots graviditet, men klart man blir orolig! Hör med din läkare tycker jag. Lycka till <3
förstår att du är orolig när du även blöder - även om det kanske är ganska normalt när man har endometrios? Kan tyvärr inget om det - men borde absolut finnas många i IVF-svängen med endometrios - så nånstans här ute i FL-rymden finns de!
håller tummarna för dig att plusset blir starkare och att mensen inte kommer igång!!
Har nu pratat med en sköterska då jag fick mer blödning, ska fortsätta med progestereonet även om jag blöder. Får göra ett test om 1 vecka känns för jävligt då det kan vara mens som kommer då det var 2 veckor sedan äggen togs ut men 11 dagar sedan de sattes in.
Jag förstår dig. Detta är så sjukt jobbigt därför jag aldrig tar gravtest tidigt, idag blöder jag jättemycket, galet så jag sjukanmält mig från jobbet, jag har inte ont någonstans, har du? Om det fortfarande visar positivt så tror kanske kroppen den är gravid men att den inte är det, detta hände mig en gång, men håller tummarna att det finns något litet hjärta där inne. Jag ska fortsätta med progestereon även om jag blöder förstår inte varför igentligen? De satt in två ägg på mig så det känns riktigt kört nu men de sa att jag ska göra gravtest på fredag ändå. Stor kram till dig >3
Får jag bara fråga om det påminner fullt ut om mens? För mig är mensen mer än bara blödning: kroppstempen sänks, man tappar tidigare samlat vatten i kroppen, brösten ömmar inte längre, mensvärken, dålig i magen, pms dagarna innan mm mm. Jag har nu alla dessa symptom och alltså inte bara blödning. Kan man ha så trots graviditet? Kag ser ingen poäng att fortsätta med progesteronet, det känns som en intern strid mellan progesteronet och kroppens vilja att bara ha mens och ager naturligt.
Så har jag idag tagit nytt test för td nr2. Visar fortfarande gravid, men också fortfarande 1-2veckor. Så nu är det så gott som garanterat att jag haft tidigt missfall. Undrar vad kliniken kommer säga idag. Säkert att jag ska ta ett nytt om en vecka igen :/
Vilken ruvdag är du på?
När ska det stå 3-4 i gravtestet är det 3 v från insättning man räknar?
Ok vf tror du på missfall? Har du blött? Haft ont? Hatar denna väntan. Därför jag med är orolig få plus på stickan då jag haft mens nu 6 dagen o den börjar avta nu. Har sedan tidigare varit med om ofostrig graviditet. Kram
Hur många dagar blödde du? Ofostrig graviditet är när kroppen fortfarande tror att den är gravid, det finns en moderkaka magen växer och kroppen producerar hcg, det finns en hinnsäck men inget foster o så kan det bli vid tidigt missfall. Hade du även ont någonstans när du började blöda? Kram >3
Det är sjukt, goggla på ofostrig graviditet så därför om jag får plus på stickan kan jag inte bli glad förrens ultraljudet. Själv har jag med blött i 6 dagar o kommer fortfarande lite blod, är lite illamående tror det är av progestereonet vill bara sluta med dessa tabletter. Fick du blödning i samband med när du brukar ha mens?