• Wishful

IVF sommar/höst 2018

Hoppar in här jag med. Har gjort två ET och ett FET tidigare somt tyvärr inte lyckats. Senaste ET fick jag plus några dagar innan testdag men tyvärr höll inte pluset i sig. En blastocyst i frysen. Skulle gjort FET innan sommaren men ägglossningen kom så återföring hamnade på en helg då kliniken har stängt. Sedan har det varit sommarstängt.

Nästa vecka börjar jag med ägglossningstest inför FET och förhoppningsvis hamnar inte dag för återföring på en helg igen...

• Wishful
    TFPJ skrev 2018-07-28 15:04:38 följande:

Hej på er,

Hoppar in här i tråden med lite funderingar, hoppas det är okey:) Jag är helt ?ny? gällande ivf och har tusen tankar och frågor. Det har gått väldigt fort från att vi plockade ut min stav i önskan om barn till att vi nu har första besöket på RMC på tisdag (Mina brutala mensbesvär som påskyndat hela proceduren med utredning och remiss). Är det någon som har en gissning på när man påbörjar behandling efter första besöket? Jag har nyss börjat med nässpray och blev orolig när jag läste biverkningarna. Ska tydligen använda detta i 6månader nu. Någon som vill dela med sig av sin erfarenhet av nässpraysbehandlingen?

Tacksam för alla svar:) och håller tummarna för er alla!

Har bara kört korta protokollet så kan inte uttala mig om nässprayen. Vi fick påbörja behandling direkt efter första besöket.
  • Wishful
    Klora skrev 2018-08-16 19:23:57 följande:

Hej

Jag hoppar in i denna tråden med

I går fick jag tillbaka en 5dagars blastocyst, Jag hade äggplock i fredags som blev lite dramatisk. Var en otrolig smärtsam äggplock och jag svimmade till och med några ggr, dom tror att jag fick en rejäl blödning. Jag har haft ont sedan dess och svårt att röra mig, magen är svullen och hård. har även ont i hela underlivet och ändtarmen, Dock upplever jag att det blir bättre för varje dag. Och till vår stora lycka så fick de ut 11 ägg varav 7 blev befruktade och 4 tog sig till blastocyst dag 5 så några kommer in till frysen och 1 skall de försöka odla lite till.

detta är min andra ivf behandling. Min första blev jag gravid på men tyvärr blev det ett Ma så nu håller vi tummarna.

Jag tog ett gravtest i går som visade negativt så det finns inga spår kvar av ägglossningssprutan Vilket var anledningen till att jag tog testet

men nu till en fråga

har ni andra också upplevt smärta vid äggplock som hållt i sig länge?

Första äggplocket ordentligt ont under själva äggplocket. Inte ont efteråt men höll på att svimma på vägen hem. Andra äggplocket hade jag mindre ont under själva äggplocket men hade ordentligt ont på vägen hem efteråt. Varje lite ojämnhet i vägen kändes som någon stack en kniv i magen. Kräktes när jag kom hem. Dagen efter kände jag inget.
  • Wishful
    Akira Öken skrev 2018-08-17 01:36:19 följande:

Hej och välkommen! Så förargligt när de har helgstängt och behandlingar blir framskjutna på grund av det. Har också varit ute för det ett par gånger.

Tack, ja det känns lite förargligt. Man vill ju helst kunna köra på som det var tänkt när man ställt in sig på det. Nu hoppas jag att jag inte lyckas träffa in helgen den här gången också.
  • Wishful
    Hontmail skrev 2018-08-17 17:32:09 följande:

Hur är era män under processen? Deltar de vid ultraljuden på blåsorna?

Min man kommer inte kunna vara med annat än vid äggplocket pga provanställning och oförstående chef den här gången.

Min man har varit med på alla besök men på UL känns det inte som att det är direkt nödvändigt att han är med. Sen är det så klart trevligt att han vill vara delaktig då med.
  • Wishful
    LillaAw skrev 2018-08-17 14:55:22 följande:

I onsdes hade jag ju äggplock efter långt protokoll.

Igår fick vi besked att vi hade 5 embryon (morgonen dagen efter äggplock). Idag ringde de och sa att det fanns 7 för två till hade börjat dela sig bra de med. Men tycker det är konstigt att de inte ens fanns med i bilden dagen efter äggplock.

De gjorde icsi på 5 ägg och alla dem tog sig.

De gjorde "vanlig ivf" på 5 ägg och det var från dem som vi helt plötsligt fått två till som de inte sa va befruktade igår morse.

Konstigt! Men helt klart glädjande besked :) de ska odlas till blastocyster på måndag och då insättning om det finns någon kvar.

Hoppas det går bra på måndag.
  • Wishful
    Percafluviatilis skrev 2018-08-19 09:33:31 följande:

Måste höra med er om ni fått frågan om ni gjort cellprov när ni haft möte inför ivf? Jag har gjort tre ivfer sen i november förra året och ingen har någonsin frågat ifall jag gjort cellprov. Jag har sedan snart 5 år tillbaka haft återkommande lätta cellförändringar på livmodertappen. Vävnadsprov har dock aldrig visat något. Ibland har vävnadsprovet vid kolposkopin kommit tillbaka positivt men cellprovet fortfarande visat lätta förändringar. Hörde av en annan att man inte påbörjar ivf om man har cellförändringar. Blir lite orolig över att inte frågat om detta och att jag helt sonika glömt att säga något. Ska ringa både gyn som gör cellprov och Sahlgrenska imorgon och höra. Vill ju inte göra ivf om det kan påverka förändringarna negativt...

Jag fick frågan men funderade aldrig över den eftersom jag inte haft någon cellförändring och hade gjort cellprovet ungefär ett halvår innan.
  • Wishful
    jaktenpaflow skrev 2018-08-19 22:18:15 följande:

Usch nu har jag precis blivit inlagd för observation av min överstimulering. Rikligt med vätska i buken och förstorade äggstockar, andningen och lungorna var något påverkade:( Någon som har erfarenhet kring detta? Verkligen inte att leka med det här...

Men usch stackars dig. Men bra med observation så att de håller koll på hur du mår.
  • Wishful
    LillaAw skrev 2018-08-20 09:56:12 följande:

Vi skulle på återföring idag men de ringde och sa att ingen klarat sig till blastocyst. Så vi har inga kvar. Av 7 stycken befruktade. Är helt förstörd. Vet inte hur jag ska orka mera :(

Nej men usch stackars er! Måste kännas jättejobbigt.
  • Wishful
    Mjbo skrev 2018-08-21 10:47:45 följande:

Hej alla!

Är det ok om jag hoppar in här? 

För att göra en lång historia kort så försökte vi på egen hand 1,5 år, sedan utreddes vi under 2016, hade fel på äggledarna så dom opererades bort januari 2017, första IVF försök lyckades våren 2017, blev gravid men slutade i MA v 9, detta var våren 2017. Fick då 4st 5 dagars blasto till frysen..

Andra insättningen hösten 2017 tog sig ej. Inte gravid. 3 st kvar i frysen.

Har efter det lagt allt på is. gick in i väggen och blev ett vrak, minns inget från ena halvan av 2017. Tog en paus, tog hand om oss själva och vår relation. Varit utomlands början av 2018, gift oss nu i somras, tagit tag i min hälsa och gått ner välbehövliga 30 kilo, och NU är vi tillbaka i IVF-svängen igen. Är inne på dag 4 på mensen, skall ringa kliniken när jag fått glad gubbe på ÄL-testet, som borde bli i slutet på nästa vecka eller början på veckan där på. 

Känner blandade känslor, skräckslagen, överlycklig, förväntansfull, rädd och glad. Allt på samma gång. Hoppas det finns någon som är i ungefär samma tidsperiod som oss, så vi kan följas åt :) 

Välkommen! Jag väntar just nu på glad gubbe på ÄL-testet för FET i naturlig cykel. Hoppas att den glada gubben inte ska dyka upp så att dagen för återföring hamnar på en helg när kliniken inte har öppet. De hände här innan sommaren.
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018