• Wishful

IVF sommar/höst 2018

Akira Öken skrev 2018-08-22 17:30:20 följande:

Samma för mig vid FET. Dock har de kontrollerat slemhinnans tjocklek före själva överföringen. Det varierar säkert även från fall till fall beroende på om man har en "normal" cykel eller inte.

Tänker också att det säkert varierar. Jag har fått bestämma om jag har velat göra UL inför FET i ostimulerad cykel eller om jag bara velat testa med ÄL-stickor.
  • Wishful
    Kumminsilver skrev 2018-08-23 07:10:10 följande:

Jag hade bara en stark känsla av att det inte tagit sig. Var väl rädd och gett upp hoppet. Nu imorse har jag gråtit igen men av andra anledningar... Vaknade av att jag drömde att jag hade ett positivt graviditetstest. Blev besviken när jag vaknade men bestämde att gå upp och testa bara för det... POSITIVT! Är så sjukt glad och lättad, men samtidigt orolig. Hoppas verkligen att det går hela vägen nu denna gången efter alla försök och missfall jag haft.

Vad roligt! Grattis!!!
  • Wishful
    Mjbo skrev 2018-08-23 10:09:06 följande:

Tack!

Min förmodligen sista mensdag är idag, så jag ska väl börja väntandet jag med strax. Borde ha ägglossning om ca en vecka eller lite till. Så din klinik gör inte återföringar på helger?? Gud va konstigt ändå? eller?? Ska man vänta en hel månad då extra för att de hamnar på en helg, gud va surt alltså.... :/ 

Hoppas att du inte behöver det denna månaden nudå :)

Nej det har bara öppet vardagar tyvärr så väldigt frustrerande om man ska göra återföring i naturlig cykel. Är ju inte så att man kan styra när man får ägglossning då.
  • Wishful
    Inalina skrev 2018-08-23 10:33:21 följande:

Håller med, jag menar risken att det är på en lö/sö är ju ändå ganska stor då det gäller 2 av 7 dagar i veckan!! =(

min klinik i Prag gör återföring och ÄP även på lördagar men har stängt på söndagar - men jag hade inte kunnat gjort vare sig äggplock eller återföring under någon av mina IVFer på din klinik, då jag alltid behövt göra detta på lördagar...

men jag antar att det inte är en privat klinik?

Som tur är har det ändå funkat bra. Vi har missat en återföring precis innan kliniken stängde för sommaren men vid tidigare försök har ägglossningen kommit så att återföring hamnat på en vardag. Lyckas man tajma in helgen flera gånger så får man köra stimulerat istället.

Det är landstinget.
  • Wishful
    Inalina skrev 2018-08-23 15:08:29 följande:

låter som att ni inte missar återföringen nu om du får ÄL i helgen då :) hoppas det funkar bra med tajmingen för er och bra att de har alternativ för de som är lite otajmade (som jag då!) !!!

Nej om ägglossningen kommer när apparna tror att den ska komma så ska det gå vägen den här gången men jag vågar inte hoppas för mycket. Menscykeln har varit lite knasig sen vi började med IVF. Men jag hoppas så klart att apparna har rätt så det kan bli en återföring den här gången.
  • Wishful
    emmos skrev 2018-08-23 12:02:20 följande:

Hej hej 

Efter mycket googlande så hittade jag hit till er, är mitt i mitt andra försök och känner att det skulle vara så skönt att ha ett forum och bara läsa och faktiskt känna att man är inte själv med alla dessa känslor som stormar runt i en.

Har 2 barn sen innan, då jag blev gravid direkt men med en ny man så verkar det inte funka alls - efter 15 månaders försök så vill man ju så gärna så det finns inga ord!

Har ni känns några symtomer efter ni satt in frys embyro? 

hej så länge

Välkommen! Var i behandlingen är du nu? Ruvar du efter FET?
  • Wishful
    Vildismamma skrev 2018-08-23 14:59:30 följande:

Har varit i kö sen mars.. hur länge fick ni äta innan ni fick hjälp??

Vi hade vårt sista utredningssamtal i mitten av juni och då skickades remissen. Vårt första besök hos IVF-kliniken var i början av oktober.
  • Wishful

Negativt ägglossningstest. Nu får det inte bli positivt imorgon eller på måndag om det ska bli någon återföring den här månaden. Det här är verkligen så frustrerande.

• Wishful
    Akira Öken skrev 2018-08-26 09:04:48 följande:

Då hoppas vi på tisdag! Vet precis hur gärna man önskar att den glada gubben INTE ska dyka upp.

Blev självklart positivt igårkväll. Nu är det bara att vänta på mens sen ringa kliniken och börja med ägglossningstest igen och hoppas att jag har bättre timing nästa månad. Inte mycket att göra men sjukt frustrerande när man bara vill komma igång.
  • Wishful
    Saner skrev 2018-08-27 21:31:53 följande:

Nej va tråkigt. Typiskt. Förstår du blir frustrerad.

Ja känns tråkigt men tyvärr inget att göra så bara att hoppas att timingen är bättre i september,
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018