• Wishful

IVF sommar/höst 2018

Akira Öken skrev 2018-12-16 22:00:51 följande:

Efter 16 dagars ruvning kom testdagen till slut. Jag ÄR GRAVID!

Grattis! Vad glad jag blir. Då får du ringa kliniken och meddela det glada resultatet imorgon.
  • Wishful
    mammsen79 skrev 2018-12-18 16:29:10 följande:

På vilken ruvdag fick ni plus på graviditetstestet, närkan man göra tidigast?

Jag fick plus på RD4 med 5 dagars. Hade inte testat innan. Och hade inte tagit ovitrelle.
  • Wishful
    Akira Öken skrev 2018-12-18 23:58:10 följande:

Tack! Jag mår bra! Och dåligt. Har varit väldigt mycket oro då jag blött en del under förra veckan. Nu är känslan lite overklig och svår att greppa. Lite trött, kissar ofta och brösten är svullna och värker. Hur mår du och vilken vecka är du i nu?

Du har slutat blöda nu i alla fall? När har du fått tid för ultraljud?
  • Wishful
    nypan78 skrev 2018-12-19 09:50:40 följande:

En vecka efter transfer och negativt tjuvtest. Blastisarna verkar inte vilja vara kvar...fick alltså tillbaka 2 stycken för exakt en vecka sedan, en tidig blastis och en expanderad. Många testar positivt såhär tidigt och jag kunde inte hålla mig. ????

De kan ha fäst sent bara. Håller tummarna för att det ändå blir ett plus för dig på testdag.
  • Wishful
    Akira Öken skrev 2018-12-19 16:22:00 följande:

Mm, blöder inte längre. Vi har fått en tid för ultraljud den 8 januari. Det känns långt bort.

Vad skönt att du inte blöder längre. Måste vara så stressande att blöda. Jag fick lite bruna flytningar en vecka efter testdag. Det var pyttelite och bara under en kväll men det var tillräckligt för att förvandla mig till ett nervöst vrak. Hoppas du slipper mer blödningar nu.

Ja jag förstår att 8 januari känns långt borta. Tiden fram till ultraljudet kändes verkligen lång. Jag kände att jag inte riktigt vågade tror på det positiva testet innan jag fick se det lilla pyret på skärmen. Tog blodprov via Werlabs för att försäkra mig om att hCG ökade som det skulle. Gjorde att jag kände mig lite lugnare. I en dag eller två. Sen kände jag mig lika nojig igen.
  • Wishful
    Akira Öken skrev 2018-12-19 23:34:15 följande:

Ja, det var verkligen stressande! Jag var ett vrak, rent ut sagt. Jag har fått ta hcg via kliniken, på grund av blödningen. Ska ta ett nytt test imorgon. De tyckte egentligen inte att det behövdes då det såg bra ut i måndags, men jag tyckte det var lika bra efter all oro.

Vad skönt att du fått ta hCG och får ta ett till idag. Jag tyckte att det kändes lite tryggare när jag hade sett att det ökade som det skulle. Hoppas allt ser bra ut för dig idag!
  • Wishful
    Akira Öken skrev 2018-12-20 17:21:24 följande:

Ja, det känns skönt. De är väldigt måna om att det ska bli så bra som möjligt för oss. Testet såg bra ut, hcg:t hade tredubblats sedan i måndags, så det finns enligt barnmorskan inte någon anledning till oro.

Vad bra! Skönt att hCG ökar som förväntat då kanske du kan slappna av lite fram till ultraljudet.
  • Wishful
    nypan78 skrev 2018-12-21 13:33:08 följande:

Tack för kramen...man kan bara ana nåt svagt. 14 dagar efter plock och 9 dagar efter isättning av en blastis borde man se mer om det hade varit positivt.

Ser ett svagt plus. Hoppas det blir starkare. Den kan ha fäst sent. Så tidigt kan styrkan på testen variera beroende på t.ex. hur utspädd urinen är så att det är svagt behöver inte betyda att det inte gått vägen. Jag håller tummarna för att det blir starkare och att du får ett fint plus.
  • Wishful
    Wonderfluff skrev 2018-12-21 12:36:21 följande:

Såhär ser gravtest ut idag, 11,5 dagar efter ovitrelle. Kan såklart bara vara ett spökstreck lr lite rester från sprutan. Inget testa tidigt och endast 9 dagar sedan ÄL. Hoppas se ett rosa streck på julafton :).

Håller tummarna!
  • Wishful
    mammsen79 skrev 2018-12-28 07:50:55 följande:

God morgon alla jag har nu gjort gravtest och jag är gravid är sååå glad att jag gråter av lycka vi som kämpat och tänkt att efter denna ivf tänker jag vänta minst 6 månader till eftersom det är så psykisk påfrestande. Jag är gravid 2-3 stod det. Ni som fortsätter att kämpa ge inte upp. Den ända skillnaden jag gjorde denna gång var att ändra kosten då jag fick konstaterat att jag har Ibs. Går på en foodmap diet då min kropp inte kan smälta fibrer viss fruktaner o fruktos, äter glutenfritt.

Stort grattis!
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018