Akira Öken skrev 2018-12-28 15:00:39 följande:
Tack! Ja, vi har väntat länge på detta! Började med IVF hösten 2016 och detta var vår sjätte behandling och sjätte återföring. Har hela tiden försökt att tänka att de flesta lyckas till slut. Men det har periodvis varit otroligt tufft (och är till viss del fortfarande).
Vi började med korta protokollet de två första försöken. Först när vi vid tredje försöket gick över till långa så fick vi blastocyster (3 stycken). Hur har de två första försöken sett ut för er? Har du precis börjat med nedreglering?
Ja, jag vet hur tufft jag har tyckt det har varit med två misslyckade återföringar så kan i nuläget inte fatta hur jag skulle klara av sex behandlingar. Men blir hoppfull att man klarar det bara viljan finns där när jag läser om sådana som er :) Hade ni något lite längre uppehåll mellan någon av behandlingarna?
Vår resa började i januari 2018 med två avbrutna behandlingar pga att jag inte svarade på hormonerna (Bemfola) och endast fick ihop 1 resp 2 st ägg.
Under ett VUL i andra behandlingen så upptäcktes vad man trodde var en polyp i livmodern och jag var tvungen att genomgå en hysteroskopi.
Till tredje behandlingen bytte vi hormoner (Elonva+Menopur) och jag svarade bättre och fick ihop 4 ägg av vilka 2 blev befruktade. Ett återfördes och det andra klarade sig inte till nedfrysning.
Fjärde behandlingen svarade jag väldigt snabbt och äggblåsorna växte väldigt ojämnt. Den gången blev det 6 ägg av vilka 5st blev befruktade, 2 st återfördes och de tre resterande klarade sig tyvärr inte till nedfrysning.
Och på julaftonen påbörjade jag nedregleringen och 7/1 ska jag lämna blodprov för att se om jag kan starta med sprutorna, Fostimon+Menopur denna gång.
Hoppas på lika bra resultat som ditt 3:e försök med nån blastocyst :)