• Sasso122

IVF sommar/höst 2018

Akira Öken skrev 2018-12-31 15:12:18 följande:
    Man bryter ihop och är ledsen, arg och bitter ett tag. Sedan samlar man ihop sig och försöker gå vidare. Vi såg till att det utreddes och anmäldes, vi har även anmält till Löf och fått skadestånd. Under en behandling är det så mycket man kan oroa sig för. Labbets hantering var något jag definitivt inte hade oroat mig för. Förhoppningsvis ledde händelsen till att labbet nya rutiner gör det tämligen osannolikt att något liknande inträffar igen.

Mått lite olika under nedregleringarna. Generellt känslig för hormoner och lider av svår pms. Periodvis har det varit kämpigt och andra perioder har det gått rätt bra.

Suprefact fungerar som Synarela, men har starkare effekt och injiceras. Lite läskigt läkemedel, då det i FASS står med fetstil "Bör ej ges till kvinnor". Används även i vissa fall som substitut för Ovitrelle samt mot prostatacancer.

Ultraljudet är den 8 januari.
    Men vad bra att ni anmälde och såg till att det utreddes så att det förhoppningsvis inte händer igen. 

Men oj, låter verkligen som ett läskigt läkemedel. Körde du med Suprefact eller Synarela den här senaste behandlingen som ledde till graviditet?

OK, inte långt kvar till ultraljudet alltså :)
  • Sasso122
    Wonderfluff skrev 2018-12-30 17:50:02 följande:

Godkväll allihop! Nu är jag inne på min andra ivf. Tog första sprutan igår kväll och känner redan hur det växer i båda äggstockarna. Förhoppningsvis ett gott tecken :)

Spännande att var igång igen :) Håller tummarna för att det är andra gången gillt för dig :)
  • Sasso122
    Akira Öken skrev 2019-01-01 23:18:54 följande:
    Ja, det var lite läskigt och jag fick kraftiga biverkningar av den. Bland annat blev jag extremt torr och fick eksem, bland annat i nästan hela ansiktet, värst kring ögonen. Hade även ledvärk och var väldigt känslig. Minns ett besök på kliniken då jag mådde så dåligt att tårarna bara rann under hela besöket. Synarela har också varit tufft ibland, men inte i närheten av Suprefacten för mig. Den här gången fick jag Synarela då blodprov visade att det andra läkemedlet inte hade större effekt.

Nee, inte alls så långt kvar. Mindre än en vecka. :)

Mår du fortfarande ok?
    Men usch, det lät fruktansvärt!! :( 

Jo, jag kan verkligen inte klaga. Har stundtals lätt huvudvärk och börjar bli rätt torr i näsan av sprayen. Började blöda igår som förväntat så det värsta just nu är väl kramperna i magen men det går ju över om nån dag :)
    Klarade du dig helt från blödningar innan du plussade eller hade du de psykologiskt jobbiga Lutinusblödningarna?

Så spännande!! :) Vad är det man kollar på vid det första UL?
  • Sasso122
    Akira Öken skrev 2019-01-03 00:17:49 följande:
    Skönt med blödningen, då är du ytterligare ett steg på vägen! Snart dags att börja hormonstimuleringen?

Jag testade på ruvardag 9 och bara några timmar efter det positiva testet började jag blöda. Blödde sedan 4-5 dagar till. Den veckan var riktigt, riktigt jobbig.

Ja, jättespännande! Vet faktiskt inte riktigt. Tror de kollar att det ser ut att vara en normal graviditet och att det finns ett hjärta som slår. Återkommer om detta nästa vecka!
    Ja, ska till kliniken och ta blodprov på måndag och förhoppningsvis är jag tillräckligt nedreglerad för att börja med sprutor senare den veckan. Skulle vara skönt att få komma igång på riktigt :)

Usch, det förstår jag verkligen. Har du fått någon förklaring till vad blödningen berodde på?

Ja, gör gärna det :) Ska bli spännande att höra :)
  • Sasso122
    Akira Öken skrev 2019-01-03 19:12:14 följande:
    Om allt går som det ska borde det bli äggplock för dig ungefär i mitten av januari då! :)

Nope, har inte fått någon förklaring. Men gissningsvis var det en så kallad genombrottsblödning.
    Ja, det är förhoppningen :)

Ah ok. Ja, man har ju googlat sig till att det finns ett antal typer av blödningar som kan uppkomma under en graviditet utan att det betyder MF. Så båda gångerna jag börjat blöda innan testdag så hoppas man in i det sista...

Har du ätit några kosttillskott eller liknande under dina behandlingar?    
  • Sasso122
    Akira Öken skrev 2019-01-05 11:40:13 följande:
    Jag har sedan flera år tillbala ätit "Kvinna" och Omega3.

Hur mår du nu?
    Jag mår helt ok. Mensvärken har gett med sig vilket är skönt. Har dock börjat få klåda i ansiktet vilket är lite jobbigt. Det liksom sticker/kliar i huden som det kan göra när man är väldigt torr men det hjälper tyvärr inte att smörja in sig :( Men inga utslag ännu som jag minns att du skrev att du hade så ska inte klaga allt för mycket. 

Hur mår du?
  • Sasso122
    Elcca skrev 2019-01-06 18:55:32 följande:
    Eller så börjar vi som Inte plussat skriva mer igen! :) jag ska snart göra min femte instättning, om nu blastisen överlever. Vart är ni i era behandlingar?
    Jag har påbörjat min femte behandling under julen. Kör det långa protokollet denna gång så har sprayat sedan julafton och ska till kliniken imorgon för att ta blodprov och se om jag är tillräckligt nedreglerad för att sätta igång med hormonsprutorna. 
    Håller tummarna för att din blastis överlever upptiningen och att det är ert guldägg :) När är det planerat för insättning?
  • Sasso122
    Akira Öken skrev 2019-01-05 21:37:59 följande:
    Skönt att du mår ok! Tänker att klådan och torrheten säkert hänger ihop med att du har väldigt lite Östrogen i kroppen just nu. Det lär bli bättre igen under hormonstimuleringen. Man får klaga precis hur mycket man vill. :)

Mår rätt ok, men har varit på riktigt dåligt humör under delar av dagen.
    Ja, det är nästan så att jag längtar till att få sätta igång med sprutorna, haha

Mm, humöret kan verkligen åka berg och dalbana. Igår fick min stackars sambo känna på det rejält... Hoppas du känner dig bättre idag :)
  • Sasso122
    Akira Öken skrev 2019-01-06 22:17:20 följande:
    Ja! Och det är ju också ytterligare ett stort steg på vägen! Tänker att det inte är så synd om sambon, utan att det blir en del i processen som den andra parten får ta ett större ansvar för genom att stå för stabiliten när hormonerna löper amok. :) Jag mår bättre idag! Men har väl inte varit på mitt allra bästa humör.
    Näe, jag vet. Märklig upplevelse bara att inte kunde styra över sitt humör. Känns ibland som att någon annan har tagit över min kropp, haha. 

Var och tog blodprov idag för att se om jag var tillräckligt nedreglerad för att sätta igång med sprutorna och det var jag. Dock nämnde jag att jag inte har slutat blöda ännu (CD7 idag) och då kom de fram till att vi ska avvakta med sprutorna till på onsdag för att se om blödningen avtagit till dess. Om inte så vill dem att vi gör ett VUL för att se hur allt ser ut. Så nu går jag och oroar mig för att det är något knas som gör att vi måste avbryta behandlingen :(

Dags för UL imorn för er? :)
  • Sasso122
    Akira Öken skrev 2019-01-08 12:40:40 följande:
    Hoppas att blödningen har avtagit nu! Hur blir du i humöret? Arg, ledsen, irriterad, annat?

Japp vi har varit på ultraljud och fått se en liten och hjärta som slog!
    Men vad glad jag blir för din skull <3<3 Måste varit en häftig och väldigt känslosam upplevelse? Vad händer härnäst? 

Blödningen har avtagit mer och mer under dagen och när jag pratade med kliniken så bestämdes det att vi sätter igång med sprutorna imorgon så nu är vi snart igång på riktigt :) 
    Blir nog oftast ilsken och irriterad. 
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018