• Loviisa89

IVF sommar/höst 2018

Mect skrev 2018-10-17 22:11:37 följande:

Nu är första sprutan med final-f tagen, besök på sjukhuset planerat nästa onsdag för att kika på hur der ser ut. Nu har det verkligen börjat på riktigt. Någon mer dom är i samma fas? :)

Jag är i samma fas som dig :) Ska börja med sprutorna imorgon (första ivf:en) och har besök inbokat på torsdag nästa vecka för att kolla äggblåsorna. Känns väldigt spännande just nu! :)
  • Loviisa89
    Mect skrev 2018-10-18 15:09:47 följande:
    Då är vi väldigt nära varandra! Jag är en dag före. Första ivf:en för oss också :)
    Kul att kunna följas åt :)

Har dom hittat nån orsak till er barnlöshet? Våran är oförklarad.
  • Loviisa89
    Mect skrev 2018-10-18 20:16:02 följande:

Jag har haft ett utomkveds så har bara en äggledare och den är paj... Ganska skönt och veta vad som inte fungerar... Ska du använda gonal-f? Hur mycket tar du varje gång? Känns som om jag tar väldigt lite om man jämför med andra...

Vad läskigt med utomkveds, skönt att det gick bra och att ivf finns så man klarar sig utan äggledare.

Ja förstår det, jag tycker det är bland det jobbigaste, att inte veta.

Nej, jag kör Bemfola, verkar inte vara så många som har det så jag vet inga fördelar eller nackdelar med det. Jag tar 125 IE varje gång. Jag har tydligen bra äggreserv och de tror att det är risk för överstimulering, så jag får börja med en låg dos.

Hur mycket tar du?
  • Loviisa89
    Goingen skrev 2018-10-18 19:02:38 följande:

Hej alla! Hoppas någon kan ge mig hopp...

Har hela tiden legat i ne´derkant på allt- HCG, inget foster vid första VUL men nu idag 7+0 så var det ett tydligt tickande hjärta med hinnsäck och gulesäck.

Dock kommer det ju återigen ett men...

Han sa att fostret enbart var 3mm vilket är för litet för 7+0 och sa att jag inte kunde vara det. Men som sagt IVF är man rätt säker på tiden som jag förklarade. Han sa ändå att han var nöjd med vad han såg men att tiden inte stämde.

Helt förvirrad så hörde jag med min mottagning livio i GBG under dagen och berättade om besöket.

De säger att det inte är Jättelitet och att de inte ser någon anledning till oro. Ett tickande hjärta är alltid positivt och de bryr sig inte om mätning/storlek så tidigt- först i v12 man börjar mäta ordentligt isf.

Så de ville inte kolla mig igen utan nu räknas jag som en vanlig gravid person som ska följa MVC.

Inga blödningar men är så orolig då jag nu inte hittat en ända som haft så litet som mig där det gått bra...:(

Har ni några erfarenheter av detta? Vill inte börja hoppas och tro på något som är dömt att inte lyckas från början...

Grattis till graviditeten! Men jag förstår att du är orolig. Du kanske kan boka in ett vul hos privat gynekolog om ca en vecka för att se om det följer de beräkningar han gjorde? Jag har läst om folk som haft precis som dig och där fostret sen "växt ikapp" till Kub, så det är inte kört än.
  • Loviisa89
    Florence123 skrev 2018-10-19 17:24:00 följande:

Jag fick också Bemfola, 200 ie. Förra IVF?en fick kag Gonal-F, 150 ie. Kanske beror det på att jag denna gång är över 30.. ingen aning. Men bägge verkar ha funkat bra för mig i alla fall, exakt samma antal ägg däremot fler livsdugliga på Bemfolan än Gonal.

Det låter ju lovande med Bemfola då :) Jag tog min första spruta ikväll, såå skönt att vara igång äntligen:)

Är du ruvare nu eller väntar du på insättning? :)
  • Loviisa89
    Florence123 skrev 2018-10-20 10:55:30 följande:

Gjorde insättning 28/9, testade positivt 13/10 och är alltså på ruvardag 22. VUL 8/11, därefter vågar jag nog kalla mig gravid och räkna i veckor istället

Grattis! Ja, förstår att du inte vågar tänka dig som gravid innan du sett nått på VUL. Inte såå länge kvar dit nu iallafall :)
  • Loviisa89
    Mect skrev 2018-10-23 21:23:25 följande:

Imorgon ska vi på första UL och se hur äggen ser ut.

Hur har det gått för dig idag? Såg äggblåsorna bra ut, har ni fått nått preldatum för äggplock? :)
  • Loviisa89
    Mect skrev 2018-10-24 19:20:44 följande:

Det såg bra ut, han tyckte ev att det var lite många ägg så kanske blir till att frysa de. Ska dit på lördag igen för att kika lite till på de. Han tippade på arr äggplock skulle bli i början av nästa vecka :) Hur går det för dig? :)

Vad skönt att det såg bra ut, hoppas ni inte behöver köra frys på alla :)

Det går bra för mig. Vi var på undersökning idag, fanns ca 10 äggblåsor, de flesta runt 11 mm, så det såg bra ut sa dom. Jag ska köra samma dos och ska på ett nutt besök på måndag. Äggplock troligen onsdag, torsdag eller fredag nästa vecka :)
  • Loviisa89
    Mect skrev 2018-10-25 16:56:42 följande:

Lustigt ändå, mina var också så stora och så olika besked det kanske kommer att bli samma för mig... men kul att ha någon som ligger i samma fas så man kan följas åt :)

Ja, är lite lustigt. Men jag ligger ju en dag efter också, så tror helgen påverkar för min del, kan ju inte ha ett andra ultraljud föränn måndag, och då blir ju äggplock tidigast onsdag.

Ja verkligen :)
  • Loviisa89
    Mect skrev 2018-10-27 09:43:29 följande:

Nu har jag varit på ett andra ul och hon tyckte att äggen skulle växa till sig lite till så fick hämta ut lite mer sprutor och en ny tid för ul på tisdag och troligtvis äggplock på torsdag, ev fredag :) Idag sa hon att antalet såg bra ut så verksr inte bli någon total frys...

Segt att behöva ta fler sprutor :/ Men skönt att det inte verkar vara risk för totalfrys längre :)
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018