• Loviisa89

IVF sommar/höst 2018

tossaliten skrev 2018-11-05 10:24:29 följande:

Någon som vet hur länge det är positivt på stickan efter ett IVF? 

Jag är på RD 2 och var 6 dagar sedan jag tog ÄL sprutan. Testade idag för tänkte att ajg kunde följa HCG till negativt för att sedan vara säker på om det blir positivt på riktigt eller inte!

Det var VÄLDIGT svagt positivt redan nu efter 6 dagar...är det något negativt? Att ÄL sprutan redan visar så lite HCG??

Man vänder ju ut och in på allt... 

Har inte testdag förrän 19/11 men vill vara säker på att allt artificiellt HCG är borta då! Nån som också gjort så?!

Jag testade idag (8 dagar efter Ovitrelle) och fick helt blankt på testet, så att du fick väldigt svagt dag 6 är säkert inget konstigt :)

Jag ville också testa så allt från sprutan var borta, tänker nog testa nån dag efter BIM om inte mensen kommit, och då vill man ju vara säker på att ett eventuellt plus betyder graviditet:)
  • Loviisa89
    Etta skrev 2018-11-06 21:45:25 följande:

En fråga- när du räknar BIM efter färskförsök, hur räknar du då? Jag har tänkt 14 dagar efter ägguttag, men kanske inte alls går att räkna så efter alla hormoner?

Jag brukar ha 12 dagar mellan ägglossning och mens i vanliga fall, så jag räknar 12 dagar från äggplocket som BIM. Sen är jag ju medveten om att lutinus kan fördröja mensen, så därför väntar jag nog med test tills nån dag över bim gått :)
  • Loviisa89
    Etta skrev 2018-11-07 09:22:24 följande:

Jag brukar ha 14 dagar mellan positivt ältest och mens, men då borde det ju kanske vara 12-13 dagar mellan egentlig ägglossning och mens? Ah, svårt räkna! Nu gått 16 dagar sedan mitt äggplock och ingen mens än, men heller inte ett enda gravidsymtom... vet inte om jag fixar att vänta till testdagen på fredag som jag tänkt!

Ja, då har du nog lika lång lutealfas som mig, jag har också 14 dagar mellan positivt äl-test och mens:)

Så isåfall har du ju "gått över" 4 dagar nu, vilket kan bero på graviditet eller lutinus :)

Förra gången jag blev gravid (fick ett MA) så kände jag absolut ingenting i samband med bim, jag var helt säker på att mensen skulle komma men testade bara för att utesluta då jag gått över en dag. Så numera litar jag inte på symptom/avsaknad av symptom så tidigt :)
  • Loviisa89
    Akira Öken skrev 2018-11-07 19:51:48 följande:

Kul att följa er alla, även om jag inte har varit så aktiv de senaste dagarna.

Sprayar och är inne på dag nio. Känner mig bra och glad. Nästan så man blir lite orolig över att inte sprayen gör det den ska. :)

Hur länge är det man sprayar? :) Haha, ja, man tror ju att man måste må dåligt när man mixar med alla hormoner, men det är väl jätteskönt om du mår bra :)
  • Loviisa89
    Akira Öken skrev 2018-11-07 20:48:44 följande:

Jag sprayar cirka en månad med oförändrad dos. Nästa vecka lägga Menopur till behandlingen.

Ja, visst är det märkligt att man ska bli förvånad över att man mår bra! Har varit sämre de andra gångerna, så jag är tacksam!

Hur mår du och var befinner du dig i behandlingen?

Vad skönt att då mår bättre denna gång :)

Jag är på ruvardag 3 med en blasto, så bara denna väntan nu :)
  • Loviisa89
    AniCase skrev 2018-11-08 05:34:55 följande:

Äntligen har vi börjat komma någonstans,nästa vecka är det dags för äggplock och eventuell insättning.

Var på ultraljud igår och hade väldigt många fina äggblåsor,så det känns lovande.

När satte ni in erat ägg?

De pratade om dag 3 eller dag 5,men dag 5 känns ju mer lovande tycker jag själv.

Härligt att ni närmar er äggplock, spännande!

Jag satte in dag 5. Där jag går odlar dom 5 dagar om man får minst 5 befruktade ägg, annars odlar de 2-3 dagar. Jag tror att det är lite större chans att det tar sig med en 5-dagars, men jag har läst att vissa embryo utvecklas bättre i livmodern, och kan bli en graviditet om det sätts in dag 2-3 medans det hade dött innan dag 5 i labb.
  • Loviisa89
    tossaliten skrev 2018-11-08 07:24:52 följande:

Vår läkare sa att dag 2 kan det ju fortfarande vara ägg som slutar dela sig, det undviker man ju genom att odla till dag 5, MEN däremot är livmodern alltid bästa platsen för ett ägg att "leva" på så de vill sätta in det så snabbt som möjligt.

Vi hade t ex 3 ägg efter äggplock. Alla befruktades men ett hade inte delat sig på dag 1. Två hade delat sig fint på dag 2 och då valde de bara ett eftersom båda såg lika fina ut. Så ska de odla det ägg de INTE satt in till dag 5 och är det så att det delar sig fint så kommer de frysa in det... men risken finns ju att de satt in det "dåliga" ägget. Det är ju inget de vet så tidigt.

Så kanske är pest eller kolera men känns som om de kan odla till dag 5 är väl det ändå att föredra...

Ja, men så har jag också förstått det lite :)
  • Loviisa89
    Akira Öken skrev 2018-11-08 17:24:15 följande:

Då håller vi tummarna! När är din testdag?

Den 21/11, så ett tag kvar :)
  • Loviisa89
    Etta skrev 2018-11-07 17:59:54 följande:

Fast nu blir jag liksom rädd för negativt test och vill leva på hoppet.. Åååh vad jobbigt med ruvarperioden alltså! Förra gången plussade jag på RD8 som hann bli minus till testdag, därför jag är så nojig över det tror jag!

Har du vågat testa än?:)
  • Loviisa89
    Etta skrev 2018-11-09 17:12:18 följande:

Ja, tyvärr negativt. :( och igår kom mensen.

Nej, fy vad tråkigt! Hade hoppats så mycket för dig :(
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018