• Loviisa89

IVF sommar/höst 2018

Hoppomliv skrev 2018-11-09 16:49:13 följande:

Vilken dag har ni gjort äggplock med korta protokollet?

Dag 13 gjorde vi äggplock :)
  • Loviisa89
    Wishful skrev 2018-11-09 15:15:04 följande:

Vad roligt! Hur känns det? Håller tummarna för att allt går bra.

Det känns bra än så länge, blir inte så påverkad av hormonerna så är mest jobbigt med väntan. Men tänker nog smygtesta nästa vecka nångång om inte mensen kommit då :)
  • Loviisa89
    Bli3ifamiljen skrev 2018-11-11 16:31:43 följande:

Ingen munter dag idag. Testade negativt idag dag 13 efter äggplock så räknar med att mensen kommer i morgon.

Vad tråkigt :( Har du några ägg i frysen eller blir det isåfall helt nytt försök?
  • Loviisa89
    Mect skrev 2018-11-15 16:34:42 följande:

Gjorde ett tjuvtest nu efter jobbet rd 12 supernegativt så det är nog bara till att ställa in sig på ett nytt försök :/

Vad tråkigt :( Jag gjorde test imorse, 15 dagar efter äggplock, också superblankt. Så blir nog inget här heller :/
  • Loviisa89
    Mect skrev 2018-11-15 17:37:41 följande:

Så tråkigt :/ Men det är ju bara att gå vidare och hoppas att det bättre nästa gång tänker jag...

Ja, jag tillåter mig att bryta ihop och vara ledsen idag, sen så får man bara hoppas att det går bättre nästa gång.

Fick du några till frysen?
  • Loviisa89
    Mect skrev 2018-11-15 21:05:58 följande:

Vi hade bara ett som de skulle försöka odla några dagar till men har inte hört något än faktiskt. Men om det gick till frysen så kommer vi nog ändå köra med sprutor och äggplock igen om vi får :)

Ni fick några till frysen va?

Okej, ja kanske skönare att köra hela protokollet igen, är ju alltid en risk att det frysta ägget inte klarar upptining.

Ja, vi fick 3 st till frysen, så det är vi jätteglada för. Får hoppas på att nått av dom är guldägget :)
  • Loviisa89
    Akira Öken skrev 2018-11-15 22:25:31 följande:

Vilka tråkiga nyheter. :( Har ni några i frysen?

Ja, vi fick tre st till frysen, så det är jätteskönt :) Mensen satte igång ordentligt idag så nu kan jag börja se framåt. Antar att man behöver vänta till nästa cykel innan man kan göra insättning, det blir isåfall i början på januari :)
  • Loviisa89
    Bli3ifamiljen skrev 2018-11-16 16:54:11 följande:

Jag fick brev från ivf idag. Vi fick ett ägg till frysen också så än är hoppet inte ute helt. Första gången för oss som ett ägg överlevt tills frysning. Av fyra försök med återföring så har vi haft återföring dag tre på alla utom försök två då de avvaktade och ett dugligt ägg fördes tillbaks dag fem. Då levde bara ett ägg dag tre.

Åh vad skönt att ni fått ett ägg till frysen, är ju jättestort om ni aldrig fått det tidigare :D
  • Loviisa89
    Micec skrev 2018-11-16 21:36:01 följande:

Hej, lider med er som fått mens :( så fruktansvärt ledsamt. men på något lustigt sätt så tar man sig upp igen.. Jag håller alla mina tummar för er till nästa gång <3

ruvardag 5 för mig och starkare plus ikväll !!! då kan det väl ändå inte bero på ovitrellen?? men vågar inte hoppas än......3,5 år ofrivilligt barnlösa.. Kan det vara vår tur nu...

Åh vad kul, grattis!!
  • Loviisa89
    Wishful skrev 2018-11-17 14:02:07 följande:

Nu börjar jag nästan våga tro att det här är på riktigt. Så jobbigt att behöva vänta till den 10 december innan det är dags för UL. Kan inte sluta oroa mig för att det ska visa sig att det inte är någon bebis därinne.

Åh så kul! Är ju ett bra tecken att clearblue ökat till 3+ veckor iallafall. Du får försöka att inte tänka på det så mycket fram tills ultraljudet, hitta på mycket saker och pyssla inför jul :)
  • Loviisa89
    Mect skrev 2018-11-18 09:34:24 följande:

Nu är jag förvirrad. Testdag imorgon och tog detta test nu på morgonen (testet jag tog i förrgår var supernegativt) men detta är ju typ positivt?

Åh vad kul, hoppas att det fortsätter bli starkare :D Du har inte fått nån blödning/mens än?:)
  • Loviisa89
    Mect skrev 2018-11-27 22:39:43 följande:

Hej på er!

Tänkte uppdatera om vad som händer på mig front. Hade testdag förra måndagen och vi testade positivt söndag kväll, och redan då hade jag börjat blöda. Ringde sjukhuset på måndag och de sa att ivf-försöket troligtvis inte lyckades och det var därför jag blödde. Blev tillsagd att ta ett nytt gravtest en vecka senare så gjorde det idag och det visar fortfarande positivt. Fick tid för UL om två veckor för att se om det fins något får inne... Så nu är det denna väntan igen... Jag tror ju fortfarande att det ät omöjlig att det finns någon tillstymmelse till liv där inne.

Någon som har varit med om liknande?

Hej, mitt första missfall var ungefär så. Jag började blöda samma dag som positivt test (rätt vattning blödning, ingen slemhinna). Blödde samma mängd som en vanlig mens, samma antal dagar. Men det positiva testet höll i sig i flera veckor efter och jag hade vissa gravsymptom. När jag fick min andra mens så verkar det som att allt stöttes ut och efter det blev det minus.

Men jag har även läst om folk som har haft stor blödning utan att det är nått. Tex kan det ha blivit tvillingar, och den ena har dött och blött ut, medans den andra är kvar.

Så jag tror inte du kan veta innan ultraljudet tyvärr. Jag hoppas att det ligger en liten bebis där som du får se om två veckor :)
  • Loviisa89
    Bli3ifamiljen skrev 2019-01-30 11:41:15 följande:

Status för mig är dag 17 igår och ingen ägglossning än.

Hur brukar dina cykler se ut? Jag har haft positivt på eftermiddagen så sent som dag 19 en gång, på morgonen dag 20.

Hoppas din Äl kommer snart :)
  • Loviisa89
    LLW skrev 2019-01-31 16:09:06 följande:

Ni som gjort återföring som inte lett till graviditet - när kom mensen? Blev den försenad pga lutinus eller kom den som vanligt?

Jag ruvar nu och ska ha tenta dagen mensen ?vanligtvis? ska komma, så är lite nervös..

Jag har bara gjort en återdöring än så länge, då blev min lutealfas 16 dagar (vanligtvis 12). Så mensen blev alltså fyra dagar sen:)
  • Loviisa89
    Percafluviatilis skrev 2019-05-14 07:35:43 följande:

Vi har till slut plussat! På sjunde embryot, sjätte återföringen. Är dock livrädd för MA och missfall nu pga känner inga symtom alls. Är i vecka 6. Men ändå, det fungerade till slut!

Åh grattis!! Så häftigt!! Vi har gjort fyra misslyckade insättningar av blastocyster än så länge och har svårt att känna hopp. Så jag blir jätteglad av att höra att nån lyckats efter sex insättningar, då får jag upp hoppet lite grann igen :D
    Insta: Ivfskafunka
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018