IVF sommar/höst 2018
Vilken dag har ni gjort äggplock med korta protokollet?
Vilken dag har ni gjort äggplock med korta protokollet?
Vad roligt! Hur känns det? Håller tummarna för att allt går bra.
Ingen munter dag idag. Testade negativt idag dag 13 efter äggplock så räknar med att mensen kommer i morgon.
Gjorde ett tjuvtest nu efter jobbet rd 12 supernegativt så det är nog bara till att ställa in sig på ett nytt försök :/
Så tråkigt :/ Men det är ju bara att gå vidare och hoppas att det bättre nästa gång tänker jag...
Vi hade bara ett som de skulle försöka odla några dagar till men har inte hört något än faktiskt. Men om det gick till frysen så kommer vi nog ändå köra med sprutor och äggplock igen om vi får :)
Ni fick några till frysen va?
Vilka tråkiga nyheter. :( Har ni några i frysen?
Jag fick brev från ivf idag. Vi fick ett ägg till frysen också så än är hoppet inte ute helt. Första gången för oss som ett ägg överlevt tills frysning. Av fyra försök med återföring så har vi haft återföring dag tre på alla utom försök två då de avvaktade och ett dugligt ägg fördes tillbaks dag fem. Då levde bara ett ägg dag tre.
Hej, lider med er som fått mens :( så fruktansvärt ledsamt. men på något lustigt sätt så tar man sig upp igen.. Jag håller alla mina tummar för er till nästa gång <3
ruvardag 5 för mig och starkare plus ikväll !!! då kan det väl ändå inte bero på ovitrellen?? men vågar inte hoppas än......3,5 år ofrivilligt barnlösa.. Kan det vara vår tur nu...
Nu börjar jag nästan våga tro att det här är på riktigt. Så jobbigt att behöva vänta till den 10 december innan det är dags för UL. Kan inte sluta oroa mig för att det ska visa sig att det inte är någon bebis därinne.
Nu är jag förvirrad. Testdag imorgon och tog detta test nu på morgonen (testet jag tog i förrgår var supernegativt) men detta är ju typ positivt?
Hej på er!
Tänkte uppdatera om vad som händer på mig front. Hade testdag förra måndagen och vi testade positivt söndag kväll, och redan då hade jag börjat blöda. Ringde sjukhuset på måndag och de sa att ivf-försöket troligtvis inte lyckades och det var därför jag blödde. Blev tillsagd att ta ett nytt gravtest en vecka senare så gjorde det idag och det visar fortfarande positivt. Fick tid för UL om två veckor för att se om det fins något får inne... Så nu är det denna väntan igen... Jag tror ju fortfarande att det ät omöjlig att det finns någon tillstymmelse till liv där inne.
Någon som har varit med om liknande?
Status för mig är dag 17 igår och ingen ägglossning än.
Ni som gjort återföring som inte lett till graviditet - när kom mensen? Blev den försenad pga lutinus eller kom den som vanligt?
Jag ruvar nu och ska ha tenta dagen mensen ?vanligtvis? ska komma, så är lite nervös..
Vi har till slut plussat! På sjunde embryot, sjätte återföringen. Är dock livrädd för MA och missfall nu pga känner inga symtom alls. Är i vecka 6. Men ändå, det fungerade till slut!