• Percafluviatilis

IVF sommar/höst 2018

Ellencassandra skrev 2018-09-25 05:13:54 följande:

Stämmer! Nää jag fega ur.. sa igår kväll att imorgon bitti ska jag ta ett test. Gjorde jag det nu? Nä. Alltså jag vet inte vad jag är mest rädd för. Att se minus eller få mens. Fattar inte varför jag inte bara kan ta det, då slipper jag ju gå å fundera å må dåligt :/

Är i precis samma läge! Tänker hela tiden "imorgon tar jag ett sätt jag hinner före mensen!". Nu är jag på bim och tog jag ett test innan jag kissade? Nä. Vill. Inte. Vill gå i dvala. Orkar inte med mer mens eller negativa test. Håller tummarna för dig!
  • Percafluviatilis
    Ellencassandra skrev 2018-09-25 06:51:21 följande:

Åh då är vi två! Jättejobbigt att man inte bara kan ta det å så är det klart. Vilken rd är du på? Imorgon måste jag ju ta det för det är klinikens testdag!

Håller tummarna för dig med!!!

Skönt med testdag så nära! Men du har blasto väl? Vi har testdag på lördag. Är på rd 10 med två stycken tvådagars idag. Mensen ska komma idag eller imorgon. Har alla tecken på att den ska komma tyvärr :/

Hoppas din mens håller sig borta idag. Usch för detta.
  • Percafluviatilis
    Ellencassandra skrev 2018-09-25 07:13:07 följande:

Nä en 2dagars! Då är vi ju rätt nära varann. Rd 13 idag!

Samma här har också känt som att mensen ska komma när som. Fast det började i lördags.. igår kväll hade jag sån molvärk :/ värst på kvällen.

Tack detsamma! Hoppas vi båda får ett fint plus <3

Det låter ju ändå lovande för dig!

Jag har ruvat på en färsk tidigare och då sköt lutinus upp mensen en dag så den kom 13 dagar efter äggplock (en vanlig cykel kommer mensen 12 dagar efter). Så om det är samma denna gång bör den komma imorgon men man vet ju aldrig. När jag gjorde fet i februari var mensen tre dagar sen men utan lutinus, tror jag fick kemiskt då. Önskar att jag åtminstone kunde få ett se ett plus, veta att det kan fästa liksom :( Men som det känns nu är det kanske dags att ställa in sig på ivf nr 5.

Kommer du vänta till imorgon?
  • Percafluviatilis
    Ellencassandra skrev 2018-09-25 08:12:34 följande:
    Ja den där lutinus är lurig. Jobbigt att den kan skjuta upp mensen. Vad betyder kemisk graviditet? :o

Förstår dig verkligen :( man vill kunna se ett plus å veta att det går. I våras plussade jag för första gången på 4 år å det var så overkligt. Jag var bara glad att veta att det gick även om det tyvärr sluta i missfall. Du kommer få plus så småningom för det allra flesta går det. Å tänk att symptom på grav kan va mensliknande så kände jag förra gången. Att mensen skulle komma när som helst. Så än är det inte kört! Har du något annat symptom? Även om man inte riktigt kan lita på det för kan ju komma från lutinus!

Ja jag tar mitt test imorgon bitti :/ ångest

Verkligen :( Kemisk är när man får svagt plus/plus antingen innan mensen är beräknad eller innan testdag och sedan kommer mensen några dagar senare ändå. Tidigt missfall alltså.

Jag känner samma. Du kommer ju lyckas till slut. Det är jag övertygad om! 

Vi har "bara" gjort tre återföringar med denna och har tre frysta hos privat klinik men det känns ändå inte så hoppfullt. Vet att två av de på kliniken inte är toppembryon. De senaste två försöken har dessutom varit ganska misslyckade (förra gången 0 embryon av två ägg och denna gången 2 embryon av 5 ägg). 
    Har inga andra symptom som inte kan vara lutinus. Allt känns precis som innan mens. Brösten slutar ömma och sjunker ihop, magen är bubblig och jag blir finnig. Blä.

Ska hålla tummarna för dig imorgon! <3

• Percafluviatilis
    Ellencassandra skrev 2018-09-25 09:31:14 följande:

Aha okej :( så orättvist att vi som kämpar så hårt ska drabbas av missfall. Det är förjäkligt faktiskt.

Jag förstår. Hoppas verkligen ni slipper fler återföringar! Tredje gången gillt!! Har ni 5dagars i frysen eller är det 2,3dagars? Överlever dom upptining så är det ändå starka chanser att det ska lyckas. Bara dom starkaste klarar det! Så hoppas isåfall att era eskimåer ska ge er plus :) men än är inte detta försök avklarat! Kan ju va så att brösten slutat ömma pga att äl sprutan gick ur kroppen å du kanske är en av dom som inte har ömma bröst som gravid!

Men förstår hur du känner. Jag tänker ena stunden att nu måste jag bara va gravid å i nästa stund så tänker jag att jag e dum i huvudet som kan tro det, varför skulle jag lyckas?

Dessa tankar.. Iaf om det misslyckas så ska jag dricka vin i helgen. Det är något jag längtar efter :p men hoppas jag slipper såklart

Det är en femdagars, en tredagars och en sexdagars. Den sista blastocysten hade tyvärr två kärnor dag två vilket inte är så bra. Sådana embryon blir ofta missfall tydligen.

Vet ju att brösten kan bero på både lutinus och ovitrelle men man griper verkligen efter allt som kan betyda något och hugger direkt på om det är något som känns "mensigt" och så blir man skitdeppig. Usch.

Håller verkligen med om de tankarna. En sekunden är det verkligen "Vafan, inget säger att det inte skulle funka, jag kanske faktiskt ÄR gravid!" och sen sekunden efter känner man typ "Näe, hur kan jag ens vara så dum?" och typ att man jinxat alls genom att ens tänka så. Jag kom på mig själv med att börja fantisera om vår reaktion ifall vi skulle få plus och fick sen jättedåligt samvete över hur jag ens kunde tänka på det ännu. Blä.
  • Percafluviatilis
    Ellencassandra skrev 2018-09-25 10:21:46 följande:

Juste, den ska ha en kärna helst eller tre st går också bra. Annars är den multinykliert eller hur det stavas. Kromosomfel.. har lyssnat för mycket på ivfpodden xD ?vad händer i labbet? jätte intressant om du inte lyssnat!

Men ändå bra att få två blastisar till frysen! :)

Jo jag förstår :( man analyserar minsta lilla tecken. Man blir faktiskt lite tokig. Har nog googlat på allt xD imorse t ex frös jag så å det sved som bara den på bröstvårtorna hade sjukt ont tills jag kom in i värmen. Googlade såklart direkt om det var nåt symptom.. skadad :P

Jo exakt så är det. Fantiserar också om reaktionen osv.. men känns som att vi som går igenom det här kommer nog tyvärr va oroliga under graviditeten också :/ när man kämpar så länge å sen får det. Tror vi kmr ha svårt å förstå å rädslan av att förlora det. Men hoppas såklart att när man väl e gravid att man kan njuta av det. :/

Jag har börjat lyssna på det avsnittet men inte hunnit klart!

Ja man blir helt skadad. Också googlat allt idag. Varit ganska lugn fram till nu. Mynnar dock alltid ut till att jag känner mig dum för allt man känner kan ju vara både mens och graviditet. Eller inte känner. Vi kanske testar ikväll. Riva av plåstret liksom. Och jag har en viktig presentation på jobbet på torsdag så vill inte testa då. Vill inte heller testa på fredag eller lördag då min man åker iväg över helgen. Så då återstår ikväll eller imorgon bitti... Alternativt imorgon kväll. Får se om vi fegar ur. Idag är ju rd 10 med tvådagars så jag tänker att ett känsligt borde visa ifall det satt sig.
  • Percafluviatilis
    Ellencassandra skrev 2018-09-25 12:52:58 följande:

Ja det är verkligen inte lätt :( suger faktiskt.

Nä det kan jag förstå.. det finns typ aldrig riktigt rätt tidpunkt. Helst skulle man ju vilja va ledig en vecka om det skulle visa minus. Å gråta ut.. om du ska ha presentation osv vill man ju va på topp. Å förstår att du inte vill ta det ensam heller. Spännande om du tar ikväll. Vad roligt om det skulle visa plus! Jo nu borde det ju visa rätt. Min molvärk kmr å går hela tiden. Känns som de rinner till ibland men e bara lutinus än så länge!

Ja, precis. Antingen det eller vara begravd i jobb som bara måste göras. Samma med min molvärk. Då och då kör det igång i någon minut och sen försvinner det. När det rinner lutinus blir man ju skitnojig. Toalettbesök en gång i timman för att kolla läget, hehe! Detta är verkligen tortyr.
  • Percafluviatilis
    Inalina skrev 2018-09-25 14:37:25 följande:

Håller tummarna för fina plus till er Ellencassandra och Percafluviatilis!!

Så spännande att följa alla

Tack! Önskar så att vi ska slippa göra ännu en behandling :(
  • Percafluviatilis
    Ellencassandra skrev 2018-09-25 21:11:10 följande:

Jag tog ett test nu på kvällen. Inte kissat på 2 timmar å det kom upp ett svagt streck. Är chockad <3

Åh grattis!!! Håller alla tummar att det stannar nu <3

Jag vågade aldrig testa. Mensen ska komma idag troligen. Har den inte gjort det testar jag ikväll.
  • Percafluviatilis
    Ellencassandra skrev 2018-09-26 06:06:57 följande:

Tack <3 åh jag förstår! Hoppas mensen håller sig borta och att du får ett stort fint plus!! Håller tummarna! <3

Tack fina du! Man får hoppas på det bästa.
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018