• Percafluviatilis

IVF sommar/höst 2018

Hontmail skrev 2018-09-03 22:41:36 följande:

Tack snälla! <3 Även om man har lågt AMH ska man inte ge upp. Det går att få fram en del ägg ändå.

Men fy! Den nålen skulle inte heller jag vilja se! Huu! Men vilken skillnad det är mellan olika äggplock!! Kändes knappt, jag har redan slutat blöda och jag tar inte alvedon.

Skönt med ett så smärtfritt äggplock! Mitt senaste var också så :)
  • Percafluviatilis
    Akira Öken skrev 2018-09-03 23:28:55 följande:

Just de! Jag har fortfarande lite ont, men än bättre idag.

Ja, jag pratade med kliniken idag och blev rätt orolig då jag för en stund fick för mig att ingen hade klarat sig. 5 befruktade som såg bra ut i lördags. Återföring planerat på onsdag. Är så rädd att inget ska ha klarat sig tills dess.

Och de 5 såg fortfarande bra ut igår när ni pratades vid? Jag tror att det kommer att gå bra!
  • Percafluviatilis

Började med sprutorna igår. Gick bra men menopursprutan läckte så klart när vi skulle blanda. Mannen löste det medan jag hyperventilerade i panik :))) Känns alltid bättre efter att man tagit första sprutan! Hoppas nu bara att kroppen svarar.

• Percafluviatilis
    Inalina skrev 2018-09-04 08:21:05 följande:

Åh herregud min man hade legat avsvimmad på golvet om han varit med på äggplock. på min klinik i Prag så sövs man så det är ingen respektive med i rummet, han får snällt sitta och vänta på uppvakningsrummet. (ganska skönt om du frågar mig...) 

Haha! Min är ganska tålig. Han är de lugna av oss. Men han har svårt att se mig ha ont. Skönt att sövas men också lite läskigt :O Mår du illa efteråt?
  • Percafluviatilis
    Inalina skrev 2018-09-04 11:42:20 följande:

Hej! Så nu har jag två blastisar på plats i livmodern - hoppas att någon tar sig så jag kan få vila från IVF ett tag fram över och fokusera på gravidkrämpor istället!! Båda överlevde upptiningen men en var tydligen lite slö så inget större hopp till den - men den andra verkade må fint i alla fall!Så nu är man officiellt ruvare och kan inte göra så mkt mer än att vänta till testdag 18 sep!!! följer er andra med spänning ! kram!

Lycka till! <3 Nu är det er tur!
  • Percafluviatilis
    Akira Öken skrev 2018-09-04 17:36:58 följande:

Frågade hur det såg ut idag (igår) men de tittar inte då de inte vill störa embryona i onödan. Så vi vet inte. :( Men samtidigt sa de att det inte finns något som tyder på att de inte skulle fortsätta utvecklas. Så jäkla orolig bara att de ska ringa imorgon förmiddag och berätta att det inte finns något kvar.

Okej, jag förstår! Då hoppas vi att de lever och frodas! Jag tror att det kommer gå alldeles utmärkt! :)

Själv väntar jag på att Sahlgrenska ska ringa så jag kan be dem skriva ut mer Gonal-f då jag fått för lite. Kommer inte ens räcka fram till första ultraljudet. Sedan ska jag fråga om Sahlgrenska kollat mitt fsh för igår fick jag hem de gamla provsvaren från utredningen och ser då att de inte kollat fsh på mig. Konstigt tycker jag.
  • Percafluviatilis
    zuces skrev 2018-09-05 18:54:44 följande:

Hoppar in här! Är inne på min andra ivf behandling med äggplock på fredag. Förra ivf behandlingen ledde till 10 ägg från lika många äggblåsor och totalt 2 insättningar. Blev gravid på båda men båda slutade i MF och MA.

I tisdags såg man 20 äggblåsor och förhoppningsvis blir jag inte överstimulerad och kan sätta tillbaka ett befruktat ägg denna månad. Jag har nästan glömt allt sedan sist vilket var i början på året så tänlte att jag frågar er innan jag ringer Sahlgrenska imorgon. När börjar man med lutinus? Är det samma dag som äggplocket eller är det på insättningsdagen?

På Sahlgrenska har det för mig varit på kvällen samma dag som äggplocket, men fråga dem så vet du säkert!
  • Percafluviatilis
    Kokarororo skrev 2018-09-05 20:26:12 följande:

Eftersom vi fick förlängd dos så behövde jag förnya recept. Kom på apoteket och fick Fyremadel utskrivet, istället för orgalutran. Förstår att det ska vara samma sak så hoppas att det inte gör något. Läste på om Fyremadel nu och såg att man skulle ta den sprutan i låret och inte i magen som med orgalutran. Eller spelar det ens någon roll? Har ni någon erfarenhet?

Har tagit fyremadel under två ivfer och aldrig tagit i låret utan i magen. Även fått info från sjukvården att jag inte behöver dra tillbaka kolven för att se om det kommer blod. Det gör bara att man fipplar med sprutan och är onödigt. Sköterskan jag pratade med sa att läkemedelsföretaget ska ta bort den instruktionen.
  • Percafluviatilis
    Akira Öken skrev 2018-09-05 21:16:39 följande:

Hej! Mår mycket bättre. Bara lite ont, men fortfarande rätt svullen om magen.

Fick tillbaka en fin blastocyst idag och ruvar nu! Jag är så glad!

Om något av de andra embryona kunde frysas eller inte, får vi veta om cirka två veckor.

Hur mår du? När ska du på ultraljud?

Grattis till ruvandet! Må denna lille plutt stanna nu <3
  • Percafluviatilis
    Ettnamn4sep skrev 2018-09-06 17:32:00 följande:

Vad kul! Jag ruvar jag med! Återföringen gjordes i måndags! Vad jobbig väntan, usch!

Jag ruvar inte :) men Akira Öken gör! Lycka till med ditt ruvande!
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018