IVF sommar/höst 2018
Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.
Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!
Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.
Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!
Förresten är det någon av er som sett dokumentären "kampen om ett barn" på SvT play? Funderar på se de 6 avsnitten. Handlar om ett "känt" par som gör ivf.
Va skönt vara igång. Hoppas du mår väl och inte får för mycket biverkningarna. Låter ju kanon att han hjälper dig. Smart idé. Hahah ska ja erkänna en sak så jobbar jag inom vården själv men jag hade så svårt med sticka mig själv i magen första gången, det va en spärr som fanns, men sen gick det lättare. Men att mannen ger tyckte ja lät riktigt bra. Kom ihåg håll kvar nålen i magen ca 10 sek innan ni drar ut den.
Va skönt vara igång. Hoppas du mår väl och inte får för mycket biverkningarna. Låter ju kanon att han hjälper dig. Smart idé. Hahah ska ja erkänna en sak så jobbar jag inom vården själv men jag hade så svårt med sticka mig själv i magen första gången, det va en spärr som fanns, men sen gick det lättare. Men att mannen ger tyckte ja lät riktigt bra. Kom ihåg håll kvar nålen i magen ca 10 sek innan ni drar ut den.
Förresten är det någon av er som sett dokumentären "kampen om ett barn" på SvT play? Funderar på se de 6 avsnitten. Handlar om ett "känt" par som gör ivf.
Ja jag funderar på att söka någon form av hjälp, men har alltid haft svårt för tanken att sitta och prata med någon vilt främmande om hur jag mår.. men hade nog varit bra. Vi stöttar självklart varandra men min sambo gillar inte att prata om det. Våra familjer vet ingenting för jag har inte orkat berätta... och nu när vi försökt så länge så känns det dumt att berätta för jag är rädd att dom skall känna att vi kunde sagt något tidigare och typ bli besvikna. Och att dom skall tycka synd om oss men det vill jag ju inte.
Vi fick brev hem idag att remissen har mottagits på rmc i malmö och att vi får komma om ca 2 månader. Tror dock att dom inte har mer än 1 månad kö så hoppas verkligen att vi får komma på ett första möte i september. Hade varit så skönt. En milstolpe längs vägen..
Har inte sett den själv, men har nära kollegor som har tittat för att försöka förstå vad jag går igenom. Tycker det låter som en jättebra idé att titta på avsnitten! Finns även poddar att lyssna på. Om jag inte minns fel finns "IVF-podden" som jag hört ska vara bra.
Tycker det med! Han var spruträdd när vi började med IVF. Nu är han inte det längre. :)
Börjar med Menopur om lite mer än två veckor. Tog ju första nedregleringssprutorna idag. Så nu är vi igång! :)
Haha jag tror inte instruktionerna ska vara något problem! Och det finns ju inget man inte kan googla sig till nu för tiden :)
Vad lutar det åt att ni väljer då? Bra att du ligger på!! Känns säkert bra att man liksom "gör något" när tiden står still!
Kan varmt rekommendera den dokumentären! Tjöt mig igenom den så inget man kanske tittar på innan man ska iväg nånstans. Riktigt gripande!!