IVF sommar/höst 2018
Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.
Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!
Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.
Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!
Vi har till slut plussat! På sjunde embryot, sjätte återföringen. Är dock livrädd för MA och missfall nu pga känner inga symtom alls. Är i vecka 6. Men ändå, det fungerade till slut!
Vi har till slut plussat! På sjunde embryot, sjätte återföringen. Är dock livrädd för MA och missfall nu pga känner inga symtom alls. Är i vecka 6. Men ändå, det fungerade till slut!
Grattis!! Så underbart !
Hej! Hur har du det och hur har det gått med allt?
Åh vad roligt!! Stort grattis till er, så fantastiskt. har ni fått tid för ultraljud än? Håller tummarna för att det ska gå vägen!
Åh, stort grattis!! Vi lyckades också på vår sjätte insättning, är i v 20 nu! :)
Grattis!! Så underbart !
Åh grattis!! Så häftigt!! Vi har gjort fyra misslyckade insättningar av blastocyster än så länge och har svårt att känna hopp. Så jag blir jätteglad av att höra att nån lyckats efter sex insättningar, då får jag upp hoppet lite grann igen :D
Wow grattis!!! Man ska aldrig ge upp :) kom i håg känslan!
Wow! Stort grattis! Minns rädslan i början och hur jag grät i flera dagar efter plusset för att jag var så rädd att det inte skulle lyckas. Tror det var min sjätte eller sjunde återföring. Nu är jag i vecka 27. Håller tummarna och tänker på dig! Kram
Wow! Stort grattis! Minns rädslan i början och hur jag grät i flera dagar efter plusset för att jag var så rädd att det inte skulle lyckas. Tror det var min sjätte eller sjunde återföring. Nu är jag i vecka 27. Håller tummarna och tänker på dig! Kram
Hej! Inte så bra. Eller jag o min sambo separerade i januari. Så vi hann aldrig börja ivf nr2. Men vi försöker nu lappa ihop det o jag vill satsa på oss. Så jag hoppas vi kan börja med ivf inom snar framtid igen. Ja misstänker att ja kanske har endometrios. Hur mår du? Så underbart att ni äntligen lyckades :) kram
Hej! Inte så bra. Eller jag o min sambo separerade i januari. Så vi hann aldrig börja ivf nr2. Men vi försöker nu lappa ihop det o jag vill satsa på oss. Så jag hoppas vi kan börja med ivf inom snar framtid igen. Ja misstänker att ja kanske har endometrios. Hur mår du? Så underbart att ni äntligen lyckades :) kram
Låter tufft och hoppfullt! Även jag och sambon separerade under en period för några år sedan. Jag kan inte bara skylla på ivf-behandlingarna för vår del, vi var inte så bra på att kommunicera med varandra på ett bra sätt då. Mycket har förändrats sen dess och jag tänker att om kärleken är stark och båda vill och vågar arbeta för att förändras, så kommer man att lösa det. Även om jag vet hur jobbigt det är att tiden bara går, kan det vara bra att inte ha för bråttom med att inleda en ny behandling. Men det är ju förstås helt individuellt.
Jag mår bra, oftast. Hormonerna för att känslorna stormar vissa dagar. Jag blir inte så lätt arg, men gråter ofta. Ser mycket fram emot augusti och att bebisen ska komma!
Samma här! Dålig kommunikation och det känns som jag varit så ensam i allting!! Jag hoppas bara att det kan ske någon form av förändring men det är ju svårt o veta innan... hur länge var ni separerade? Hade ni börjat med hela barngörandet då hehe? Det låter ändå helt underbart att du äntligen blivit gravid :) ger mig hopp oxå att det kan ta några gånger även om det känns som jag tillhör den procenten som inte kommer lyckas. Kram! Läser din blogg då o då!