• Wonderfluff

IVF sommar/höst 2018

mammsen79 skrev 2018-09-24 11:08:30 följande:

beklagar så mycket, hur många försök har du gjort? Stor kram till dig <3

1 bara. :). Tack och lycka till! kram
  • Wonderfluff
    Ellencassandra skrev 2018-09-24 11:05:41 följande:

Beklagar verkligen :( hoppas det går bättre för er nästa gång! Kram! <3

Tack och lycka till för dig, kram :)
  • Wonderfluff
    Inalina skrev 2018-09-24 11:25:43 följande:

Ledsen att höra  som du tidigare skrev känns det som att det nästan vore ett under om du blev gravid med lilla ägget som var kvar för dig vid äp. Jag tror och hoppas det kommer gå bra för digkram

Tack och fortsatt lycka till till dig kram
  • Wonderfluff
    mammsen79 skrev 2018-09-24 12:16:33 följande:

Då är vi lika :) ska du börja vid nästa mens? Hur många ägg fick du ut? Något till frysen? Vi hade ett till övers som inte klarade sig :( därför blir det dessa sprutor igen.

Jag fick som sagt bara ut ett ägg ur fem blåsor. Ska tala med läkarn idag för då kan man ju lika gärna köra insemination. Om man bara får ett ägg liksom, då är det ju ingen skillnad från ostimulerad cykel, eftersom jag har ägglossning varje månad. Vi kanske hörs igen längre fram! Kram
  • Wonderfluff
    Hontmail skrev 2018-09-24 14:13:22 följande:

Ja du är gravid. Ta inte fler tester idag utan vänta till imorgon eller ännu bättre över morgon innan du tar nästa test. Grattis! <3

Tack, dock har jag mens sedan några dagar så får inte ihop det riktigt.
  • Wonderfluff
    mammsen79 skrev 2018-09-24 14:34:07 följande:

Woow vilken dag är du på? Vilken dag är ditt testdatum? Visst hade du mens? Säkert frågat förr, har minne som en guldfisk.

Alltså jag blir inte riktigt klok på detta, för först var testet helt blankt, men sen framträdde skuggan efter hand. Jag fick mens i lördags. Idag är RD 15 med ett tredagars. Det som skiljer sig lite från annan mens är att det gjort mer ont i äggstockarna, varit väldigt bullrig i magen, och magen känns större nu än innan mensen. Det brukar va tvärtom. Dessutom känner jag mig fortfarande lite varm och svullen, det brukar försvinna med mensen vanligtvis, och brösten känns fortfarande stora, de brukar minska när mensen kommer igång. Kan säga att det känns som ett tryck i livmodern. Spänd där. Slutade med Lutinus i lördags då jag trodde det var kört, men satte faktiskt in en nu, ifall att. Kan hända alla dessa symptom beror på lutinus och sviter av ÄP/stimulering. Kan hända skuggan på testet bara är ett spökstreck.
  • Wonderfluff
    mammsen79 skrev 2018-09-24 15:43:21 följande:

Ok men när är din testdag? jag är ju på ruv 17 och fick mens i Fredags i går struntade jag i att ta Lutinus på kvällen men pratade med sköterskan som sa att jag ska fortsätta med dem då det in te är många dagar kvar nu, blöder du ännu? Kroppen kanske inte har förstått att du är gravid, håller tummarna för dig, min mens är ej slut ännu men så fort jag slutar blöda ska jag med ta ett test tänkte jag för på fredag är det 3 veckor sedan men tror ju absolut inte att det är något då jag blött massa som en vanlig mens haft lite mensvärk nertill o det brukar jag ej ha men i brösten känner jag ingenting , jag själv är inställd på negativt test o få börja leva ett normalt liv igen med träning samlag och ett glas rött :) o invänta näst mens , men fick ju med lite hopp nu när ditt test visar, fördriv tiden nu , jag själv ska överraska min sambo med en äppelkaka tills han kommer hem, på Onsdag firar vi 5 år. STOR KRAM till dig <3 

Min testdag var idag. två veckor efter ET. Ok låter gott med äpplekaka. Ha det så trevligt kram
  • Wonderfluff
    mammsen79 skrev 2018-09-24 15:43:21 följande:

Ok men när är din testdag? jag är ju på ruv 17 och fick mens i Fredags i går struntade jag i att ta Lutinus på kvällen men pratade med sköterskan som sa att jag ska fortsätta med dem då det in te är många dagar kvar nu, blöder du ännu? Kroppen kanske inte har förstått att du är gravid, håller tummarna för dig, min mens är ej slut ännu men så fort jag slutar blöda ska jag med ta ett test tänkte jag för på fredag är det 3 veckor sedan men tror ju absolut inte att det är något då jag blött massa som en vanlig mens haft lite mensvärk nertill o det brukar jag ej ha men i brösten känner jag ingenting , jag själv är inställd på negativt test o få börja leva ett normalt liv igen med träning samlag och ett glas rött :) o invänta näst mens , men fick ju med lite hopp nu när ditt test visar, fördriv tiden nu , jag själv ska överraska min sambo med en äppelkaka tills han kommer hem, på Onsdag firar vi 5 år. STOR KRAM till dig <3 

Hur många dagar ska du ta Lutinus? För mig var det bara 14 dagar. Konstigt att vi fått såpass olika instruktioner.
  • Wonderfluff
    AnHeAx skrev 2018-09-25 07:38:25 följande:

Hej på er, jag skulle behöva lite råd.

Jag kunde inte hålla mig ifrån att testa med ÄL-stickor som jag hade hemma. Testade RD 6 och det visade inget men idag, RD 11, så var det tydligt "ägglossning". Är det någon som har egna erfarenheter eller som vet vad de där testen ger utslag på. Kan jag vara gravid?

Tack på förhand.

jag vet att de kan visa positivt vid graviditet resp. mens.

Svar på tråden IVF sommar/höst 2018