IVF sommar/höst 2018
Hej , jag hade äggplock igår och imorgon blir det insättning. Eftersom jag är 43 ska vi få tillbaka två stycken. Finns det flera som väntar på insättning? Jag har två barn sedan tidigare födda för 20 och 22 år sedan.
Hej , jag hade äggplock igår och imorgon blir det insättning. Eftersom jag är 43 ska vi få tillbaka två stycken. Finns det flera som väntar på insättning? Jag har två barn sedan tidigare födda för 20 och 22 år sedan.
Bra tecken att ni kommit till återföring båda gångerna, vi kom till återföring på vårt tredje försök. Ja det har jag fått, först Gonal-f och senare Menopur. Menopur verkar helt klart bäst för mig! Har du fått olika på dina behandlingar?
Testet visar negativt och en halvtimme senare kom rosa lutinus. Ironin. Tredje återföringen, tredje och fjärde embryot. Bara att ladda om för ivf nr 5... Inte ens någon lust längre.
Jag har fått närmre 30 blåsor och fått ut 13-23 ägg. Mitt problem har varit att äggen varit omogna och inte kunnat befruktas - andra försöket med Gonal-f befruktades 3 av 23 men med Menopur på tredje försöket befruktades 13 av 16, så en klar förbättring! När jag frågade om vi kunde kombinera Gonal-f och Menopur så minns jag inte riktigt vad läkaren sa men har för mig att Gonal-f får väl fler ägg att växa till sig men Menopur ger kanske lite bättre äggkvalité. Men kan ha fel... men om du får få ägg så är det kanske bättre att fortsätta med Gonal-f, fråga din läkare - vore intressant att höra om jag missförstått helt!
Är det nån här som kan svara på hur ägglossningen brukar bete sig efter en ivf-runda? Borde ha ÄL inom 5 dar om allt vore normalt, men känns helt dött därnere.
Det har smällt till så utav helvete på mig efter kort misslyckat protokoll. Hormonerna rusar och jag har fått ägglossning tidigare i cykeln efter. Min läkare bekräftade att det är vanligare att bli spontangravid efter misslyckad ivf om man har en fertil partner.
Jag fick ägglossning cykeldag 12 efter misslyckad ivf med kortprotokoll. Jag har 28dagars cykel och normalt ägglossning cykeldag 14.
Min gyn bekräftade att de är inte helt ovanligt att bli gravid efter misslyckad ivf men då måste killen vara fertil annars funkar det inte. Din gyn kommer se hur det går med ägglossningen på tisdag.
Har inte din kille problem så pricka in ägglossningen. Finns inget att förlora. <3
Vet du jag blöder ännu i mellan åt men känner av nertill som att jag kommer ha ägglossning. Jätte skumt. Trodde blödningen var över men ihop r dansa jag zumba 1,5 h o idag kom en blödning. Hur länge blödde du? Någon annan som vet om det är att normal blöda fler dagar efter ivf?
Hej! Kan meddela att jag idag på CD 10 fick sk fertilt sekret (äggvita), och att jag borde få ägglossning om 2-4 dar. Man kan konstatera att min kropp fortsatt fungera ungefär som vanligt trots stimulering. 1 ägg mognade tillräckligt, mensen kom exakt när den skulle, och även ägglossningen nu då. Vet inte vad man kan dra för slutsatser av att kroppen bara jobbar på som den brukar, trots ivf.
Hej! Tänkte bara komma tillbaks här med att jag körde vanligt på denna ägglossning, som var den första efter ivf-omgången. Kan tillägga för alla som är oroliga att ägglossningen kom som vanligt på CD 14 och att allt såg normalt ut på ultraljudet. Dagen efter ägglossningen fick jag molvärk och den har suttit i sedan dess, idag är det 5 dagar sedan. Hoppas det är positivt? Inga andra symptom än just molvärk och känsla av svullnad. Nån mer som haft så en vanlig cykel efter ivf?