IVF sommar/höst 2018
Tog precis första sprutan gonal inför första ivf-behandlingen. Pirrigt och nervöst och jobbigt och allt det där. Ni vet. Funderar på hur ni andra har mått både fysiskt och psykiskt medan ni tagit sprutorna?
Tog precis första sprutan gonal inför första ivf-behandlingen. Pirrigt och nervöst och jobbigt och allt det där. Ni vet. Funderar på hur ni andra har mått både fysiskt och psykiskt medan ni tagit sprutorna?
Är det nån här som kan svara på hur ägglossningen brukar bete sig efter en ivf-runda? Borde ha ÄL inom 5 dar om allt vore normalt, men känns helt dött därnere.
Hej alla nu är man tillbaka igen i forumet, dax att börja med sprutorna snart. Ska få börja med en högre dos från start denna gång så det känns bra. 225 Gonal F. Någon mera som kommer få börja nu denna vecka som kommer?
Välkommen tillbaka! Vi kör igång i slutet av oktober och ligger lite efter er.
Hur känner du inför behandlingen?
Hej tjejer jag undrar om någon fått problem med sin mens efter Ivf försöken? Jag blödde i 12 dagar sista mensen och nu när jag inväntar mensen så kommer den aldrig i gång, sedan söndags har det kommit lite brun mens o den kommer aldrig igång. Gjorde ett gravtest men visade negativt. Någon som har haft det så här? Vill bara få igång mensen så jag kan börja med sprutorna, hämtade ut allt idag.
Hej,
Jag har också fått problem med att den aldrig kommer igång. Får extremt lite mens, precis som om den inte kommer igång och så håller det i sig i stort sett rakt igenom 7-11 dagar. Började med första ivf:en i januari och har gjort tre försök nu. Kan inte säga när under processen det började, men senaste månaderna har jag reagerat på att det är så här. Har du frågat din läkare om det?
Men vadå den gamla mensen? Den kan väl inte hänga kvar månaden efter...
Jag ska börja äta Efamol igen tycker de hjälpte mot min pms och de ska göra så att hormonerna kommer i balans. Någon som ätit Efamol?
Äntligen fick jag igång min mens, sådan mensvärk. Har ont i halsen o känner mig inget vidare, hoppas på att jag får börja ändå med sprutorna.
Har förmodligen ett virus i kroppen så att det blir eventuellt att skjuta upp behandlingen 1 månad. Känns surt. Men ska gå till läkaren i morgon o se om jag har något virus i kroppen