• mammsen79

IVF sommar/höst 2018

nypan78 skrev 2018-12-07 11:12:26 följande:

Dags att testa för dig snart isf? Blastos du ruvar på?

Har just klarat äggplocket. 14 fick dem ut!!! Galet många. Med tanke på att jag är 40 år. Trodde på max 7 so man såg i måndags på kontrollen. Nu hoppas vi på många befruktade...

Härligt håller tummarna, har du ont nu efteråt? Själv fick de ut 5 ägg och hoppas alla befruktar sig så jag får komma på dag 5 för det verkar som att chansen till att det blir bebis är större chans om man får tillbaka på dag 5.
  • mammsen79
    Akira Öken skrev 2018-12-08 11:39:22 följande:

Jo förresten, har ju glömt att berätta att vi även fick en blastocyst till frysen denna gång! Vi fick besked om det tidigare i veckan. :)

Underbart.
  • mammsen79

Jag är så sjukt trött efter sprutan ovitrelle någon mer som blivit det av den eller som är?

• mammsen79
    Jooosen skrev 2018-12-09 19:05:24 följande:

Har tagit två ovitrelle denna veckan o kommer ta den tredje imorn. Känner mig sjukligt trött. Är det annats oxå men inte på denna nivå!

Varför tar du så många? Jag ska på insättning i morgon.
  • mammsen79
    Jooosen skrev 2018-12-09 21:04:51 följande:

Första för att få ägglossning, andra o tredje för att stärka livmoderslemhinnan ytterligare. Kommer inte ta några vaggisar. Spännande! Jag med! Sätter du in femdagars eller tvådagars? Lycka till :)

Jag ska sätta in 3 dagars men känner redan nu besvikelse att de inte ringde o sa att jag får insättning på dag 5 för har läst o även frågat att störst chans att det blir bebis är på insättning dag 5. Men då måste man ha minst 5 befruktade ägg o jag fick ju ut 5 men vet inte hur många som blev befruktade.
  • mammsen79
    nypan78 skrev 2018-12-09 21:31:27 följande:

Visste inte att 5 är minsta antalet. För 8-9 år sedan när vi höll på med ivf inför första barnet satte man i princip alltid tillbaka dag 2. Många blev med barn då med, vi med ???? det är kvalitén som räknas. Läskigt att tänka att 3 dagar till i ett platsrör är bättre nu ..så får du ett toppenägg efter dag 2 eller 3 så ????

Hoppas få tillbaka 2 som förra gången. Vi får hålla tummarna. Kram
  • mammsen79

Är det någon som vet om man ska ta lutinus på morgonen när man ska på insättning samma dag för de sa att jag ska ta en efter o ha med mig en lutinus men det är ju på eftermiddagen.

• mammsen79
    Wishful skrev 2018-12-10 09:55:56 följande:

Idag var vi på vårt första ultraljud. Vecka 8+6. Fick se en bebis som mätte som den skulle och ett litet fladdrande hjärta.

Åh vad glad jag blir vilken lycka Stort Grattis!
  • mammsen79

Fått reda på att endast 1 ägg blivit befruktat av 5 känns som detta är hopplöst. Ska på återförening i eftermiddag. Jag tänker om detta inte blir något av att jag tänker vänta minst 6 månader tills ett sista försök till, detta är så psykiskt påfrestande suck

• mammsen79

Fått reda på att endast 1 ägg blivit befruktat av 5 känns som detta är hopplöst. Ska på återförening i eftermiddag. Jag tänker om detta inte blir något av att jag tänker vänta minst 6 månader tills ett sista försök till, detta är så psykiskt påfrestande suck

Svar på tråden IVF sommar/höst 2018