IVF sommar/höst 2018
Andra insättningen. Förra ggn färskförsök med tvådagars. Denna fryst med blasto. Ruvardag 10. Ingen stöd bara tre ovitrellesprutor. Forsar nu. :(
Andra insättningen. Förra ggn färskförsök med tvådagars. Denna fryst med blasto. Ruvardag 10. Ingen stöd bara tre ovitrellesprutor. Forsar nu. :(
Tack söta du. Hoppas för dig med. Har tyvärr sett dig oxå länge :(. Minns att vi var med i gamla trådar där man försökt något halvår. Ja börjar bli så rädd att min kropp typ inte KAN vara gravid...
Hoppat över till en annan tråd eftersom nästan alla plussat här nu. Ville bara titta in och säga lycka till på ultraljudet Akira Öken! <3
Vilken hänger du i nu? Har inte heller plussat, och de flesta trådarna jag brukade skriva i är halvt övergivna då så många hoppat över till gravidtrådarna.
Känner igen mig :( vi fick totalt 5 fina embryon varav 4 i frysen. När är ni igång igen tror du? Har du fått några mediciner eller andra hjälpmedel vid återföring? Så som intralipid dropp, kortison, fragmin?
Åh, vilken koll! Det stämmer att vi har varit på ultraljud. Det är helt otroligt, men vi fick se ett litet embryo och ett litet hjärta som slog! 1,5 cm var den och det är tydligen alldeles lagom.
Hej allihop! Har tyvärr bara två äggblåsor på tillväxt denna gång. Vill berätta lite om hur det varit. Första ivf?en jag gjorde fick jag fem äggblåsor och kroppen reagerade på stimuleringen. Därefter kom jag in i en enormt stressig period. Så stressig att min puls gick upp och jag fick andnöd. Jag till och med gick och gjorde ett ekg, som visserligen var fint. När man stressar producerar kroppen bland annat kortisol. Kortisol i sin tur blockerar kroppens respons på FSH och progesteron. Därför kan stress påverka fertiliteten. Det som nu är är att min kropp inte verkar påverkas det minsta av de tillsatta hormonerna, utan den kör sin grej som om det var en vanlig cykel. Det lutar åt att jag kommer genomföra ÄP osv även om jag bara har två blåsor. Har hört andra som blivit gravida även om de bara hade ett litet ägg. Jag tror samtidigt att min kropp kommer må bättre och svara bättre när den fått vila från den stora stress jag upplevde för bara två månader sedan.
Jag fick bara ut ett ägg förra gången och det var ett fint ägg som blev befruktat och jag fick tillbaks, så jag känner ändå litet hopp. Den här gången äter jag enligt low fodmap, efter tips av mammsen79 som ju blev gravid nu nyligen då hon åt på samma sätt. Så förhoppningsvis finns bättre chanser nu. Mitt amh var högre 2018 än 2016 märkligt nog. Vet inte riktigt hur det där funkar. Svårt att tro dock att dina äggstockar stängt ner, men försök minska din stress om du kan. Det är det värsta msn kan utsätta sig för.
Det som händer vid stress är att kroppen bla producerar kortisol. Kortisol hämmar FSH och Progesteron, vilket i sin tur påverkar äggstockarna.
Vi har till slut plussat! På sjunde embryot, sjätte återföringen. Är dock livrädd för MA och missfall nu pga känner inga symtom alls. Är i vecka 6. Men ändå, det fungerade till slut!
Åh vad roligt!! Stort grattis till er, så fantastiskt. har ni fått tid för ultraljud än? Håller tummarna för att det ska gå vägen!
Åh, stort grattis!! Vi lyckades också på vår sjätte insättning, är i v 20 nu! :)
Grattis!! Så underbart !
Åh grattis!! Så häftigt!! Vi har gjort fyra misslyckade insättningar av blastocyster än så länge och har svårt att känna hopp. Så jag blir jätteglad av att höra att nån lyckats efter sex insättningar, då får jag upp hoppet lite grann igen :D
Wow grattis!!! Man ska aldrig ge upp :) kom i håg känslan!
Wow! Stort grattis! Minns rädslan i början och hur jag grät i flera dagar efter plusset för att jag var så rädd att det inte skulle lyckas. Tror det var min sjätte eller sjunde återföring. Nu är jag i vecka 27. Håller tummarna och tänker på dig! Kram
Wow! Stort grattis! Minns rädslan i början och hur jag grät i flera dagar efter plusset för att jag var så rädd att det inte skulle lyckas. Tror det var min sjätte eller sjunde återföring. Nu är jag i vecka 27. Håller tummarna och tänker på dig! Kram
Hej! Inte så bra. Eller jag o min sambo separerade i januari. Så vi hann aldrig börja ivf nr2. Men vi försöker nu lappa ihop det o jag vill satsa på oss. Så jag hoppas vi kan börja med ivf inom snar framtid igen. Ja misstänker att ja kanske har endometrios. Hur mår du? Så underbart att ni äntligen lyckades :) kram