Inalina skrev 2018-09-08 19:12:14 följande:
Har du fått ökad dos Gonal F eller Menupur denna gången? Jag hade lite upplevelse som dig första gången då de bara kunde se ett par blåsor men gången efter la de dubbel dos direkt och då blev det alldeles lagom för mig. Jag är tydligen svårsrimulerad. Jag hoppas det går vägen och håller alla tummar inför i morgon! Känner så väl igen känslan !! Kram förhoppningsvis är det blåsorna som gör det lite trångt i magen och som känns! :)
Sist när jag fick så få blåsor gjorde vi långa protokollet med menopur. Tror vi började på 300 ie då och sen höjde till 375 ie och la till gonal f 75 ie i slutet. Jag har innan dess gjort korta två gånger, med Gonal f endast vilket gett 4-6 blåsor och 4 respektive 3 ägg (fem embryon totalt). Det var på privat klinik i väntan på att komma fram i landstingets kö.
Denna gången gör vi korta igen och jag får 375 ie gonal f och 75 ie menopur från start så därför kan de tyvärr inte höja mer (iallafall inte just denna kliniken). Men det funkade ju bra på gonal f de första två ivferna så jag försöker hålla fast vid det hoppet!
Tack för din pepp! <3 Hur känns det med ruvningen?