• Kumminsilver

IVF sommar/höst 2018

Saner skrev 2018-08-09 18:18:49 följande:

Wiiiiie hade positivt på ÄL sticka igår så ringde kliniken. Blir första frys återförandet på tisd. Hoppas allt går bra.

Oh, håller tummarna för dig!
  • Kumminsilver
    jaktenpaflow skrev 2018-08-09 19:25:06 följande:
    Förhoppningsvis ligger det fina ägg i dem där 9 blåsorna! Fick du förändrad dos eller kör du på samma? Vad spännande med äggplock snart!:)) Hur mår du i övrigt?
    Ja jag hoppas på det! Nej hon höll kvar mig på samma dos... Trodde hon skulle höja men icke. Mår bra, känner inte av något alls bortsett från att jag har massa flytningar och magen är uppblåst så pass att jag redan ser gravid ut Oskyldig Är dock lite nervös inför äggplocket. Vid mitt första äggplock blev jag sövd, det kommer jag inte bli denna gången!
  • Kumminsilver
    Hontmail skrev 2018-08-09 22:00:17 följande:
    Varför blev du sövd och hur gick du till väga för att bli det?
    Vi gjorde ivf utomlands och det var standard att sövas för äggplock där. Alla blev det. Hade gärna blivit det nu också, så skönt att slippa oroa sig.
  • Kumminsilver
    LillaAw skrev 2018-08-09 23:04:13 följande:

Vad bra! 9 är ju bra. Jag var med på ultraljud idag på dag 8 men mitt äggplock blir på onsdag nästa vecka. Jag hade 13 folliklar mellan 12-16 mm. Några lite mindre. Får se hur det ser ut på onsdag. Kändes som det är så långt tills dess!

Båda våra resultat är ju bra och det är ju kvalitén som är det viktiga inte antalet. :) jag hoppas vi båda får ut fina ägg den här gången. Kram!

Jo det kunde ju varit sämre, fast känns ändå trist med färre än förra gången liksom. Men hoppas på att 9 är en tursiffra för min del haha. Ikväll ska jag ta ägglossningssprutan!

Okej spännande! Ja då hamnar jag ett par dagar före dig från nu då, men det går fort ska du se.
  • Kumminsilver
    Saner skrev 2018-08-10 09:06:08 följande:

Det kommer gå bra. Det känns ju men de va mycket duktiga på smärtlindra under tiden med i nålen i armen. Och den personal som va med mig va så duktiga och fick mig prata mm så ja tänkte på annat. Har ni gått igenom hur det ska gå till på er klinik. Så du vet lite vad som händer och vilken smärtlindring som finns som alternativ

Ok, känner att jag läst lite för många skräckberättelser om hur ont det gör. Internet är inte min vän i det här fallet haha. Jag ska få lugnande, smärtlindring in i armen och lokalbedövning där nere (vilket i sig oroar mig).
  • Kumminsilver
    Hontmail skrev 2018-08-10 14:11:02 följande:

Aaah ok. Vilket land var det?

Det var Cypern. Vi valde att göra allt där (prover, ultraljud av äggblåsorna osv) så det blev drygt 3 veckors semester där samtidigt. Underbart!
  • Kumminsilver
    jaktenpaflow skrev 2018-08-11 19:06:43 följande:

Ja den där himla svullnaden, när ska den gå över? Känner mig fortfarande svullen! Äggplocket kommer gå bra! Det är ju obehagligt men uthärdligt. När vad det dags?

Jag är faktiskt inte så svullen längre, men det lär komma tillbaka imorgon efter äggplocket. Förra gången försvann det 4-5 dagar efter äggplock.

Får hoppas på det! Är väldigt nervös ikväll för imorgon är det dags...
  • Kumminsilver
    LillaAw skrev 2018-08-12 17:47:51 följande:

Lycka till nu imorgon! HÅller tummarna för dig att allt ska gå bra och att du ska må bra.

Tack så mycket!
  • Kumminsilver
    jaktenpaflow skrev 2018-08-13 13:23:13 följande:
    Vad skönt! Jag är fortfarande så svullen men tror att jag har ett bråck och eventuellt en liten delning i musklerna ovanför naveln som gör det värre:( Hur gick det för dig idag?
    Åh det låter inte kul :( Hoppas på att svullnaden försvinner för dig snart då. 

Det gick över förväntan idag faktiskt. Kände ingenting alls under äggplocket och de fick ut 15 ägg! Jag som fick höra 9 efter ultraljudet förra veckan. Nu håller vi bara tummarna för att de befruktas och utvecklas som de ska.
  • Kumminsilver
    Sommarhopp skrev 2018-08-13 17:29:16 följande:

Nu är jag i full gång igen. Första vul imorgon på cykeldag 8 (sprutdag 7). Ni som rwdan plockat ut ägg, hur mådde ni dagen efter? Jag tror mitt äggplock kommer bli någon gång fre-mån och jag har en liten liten misstanke om att det kanske är planerat möhippa för mig i helgen. Inte direkt den bästa timingen, men inget att göra åt om det är så. Men om de gör äggplock på fre tex, och ev möhippa på lördag. Kommer det ens vara möjligt? Jag har ju redan gjort ett äggutplock, men har tydligen förträngt helt hur jag mådde efteråt...

Spännande! Jag hade äggplock idag så vet inte riktigt, men minns att förra gången hade jag bara väldigt uppblåst mage inget mer. Mådde bra och hade absolut kunnat gått på möhippa då.
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018