• Kumminsilver

IVF sommar/höst 2018

Akira Öken skrev 2018-08-13 22:08:13 följande:
    Grattis till fint resultat! Hoppas att det går bra nu!
    Tack, ja det får vi hoppas!
  • Kumminsilver
    jaktenpaflow skrev 2018-08-13 22:21:17 följande:
    Men wow!!! Vilka toppenresultat!! Så himla kul!!! Hoppas verkligen att de befruktas och växer till sig fint!! Och så skönt att du inte kände något under plocket, perfekt dag! Odlar de vidare till blastocyster om ni får många befruktade?

Svullnaden har blivit ännu värre:( Funderar på att ringa kliniken imorgon. Ser ut som att jag är gravid i 6 månaden och magen helt stenhård:( I övrigt mår jag bra och jag har inte ont eller så..
    Ja verkligen! Nja det gör de ibland om paret vill och har möjlighet, men oftast verkar de odla till dag 3 och jag fick tid till embryoåterföring redan innan äggplocket så det fanns liksom ingen diskussion om det alls. Så på torsdag ska jag få ett tredagars insatt, om det finns nåt alltså.

Vad jobbigt, men ändå skönt att du inte har ont! Ringde du idag? Jag sitter också här med uppblåst, stenhård "gravid"mage. Det började på riktigt några timmar efter att jag tagit första östrogen- och progesterontabletterna i morse. Måste gå lätt framåtlutad också för annars drar det och spänner för mycket i magen. Förhoppningsvis lägger det sig snart för oss båda.
  • Kumminsilver
    Saner skrev 2018-08-14 20:16:48 följande:

Idag fick vi tillbaka 1 av våra frysta 4 blacocyster. Hoppas den stannar kvar. Test om 15 dagar....Gud va långsamt de dagarna kommer ta hehe.

Åh vad spännande! Hoppas det går vägen nu då! Förstår att det går långsamt. Tycker att väntan på graviditetstest är bland det jobbigast med varje försök. Då kan man ju inte göra något annat än att vänta.
  • Kumminsilver
    LillaAw skrev 2018-08-14 17:28:34 följande:

Imorgon har jag mitt äggplock och är väldigt nervös. Men förra gången gick det bra och det är med samma läkare som jag gillar. Hoppas äggen har bra kvalitet den här gången.

Förstår oron men man får tänka att det säkert går bra. Skönt att du har en läkare du gillar också. Håller tummarna för dig!
  • Kumminsilver
    jaktenpaflow skrev 2018-08-15 18:25:04 följande:

Jag var ju hos läkaren idag där hon på ultraljud såg att jag hade vätska i buken så en lätt överstimulering kallade hon det. Lämnade blodprov och nyss ringde hon sa att även blodproven visade lätt överstimulering och avvikande levervärden. Ska vila några dagar och ta blodförtunnande sprutor i ca tio dagar... Hon berättade även att jag enligt blodprovet är gravid!!!! Är i chock... Mina händer skakar... Kan inte förstå att det är sant!

Ååh grattis!! Hoppas det går ela vägen nu också då!
  • Kumminsilver

Idag var det dag 3 för mig och jag fick tillbaka ett 8-celligt embryo av toppkvalitet, så nu hoppas vi så på att det tar sig! Fick även veta att 12 av 15 ägg befruktades och i helgen får vi veta om något/några blir blastocyster och klarar sig till frysen.

Har haft väldigt uppblåst mage och rätt starka smärtor ända upp mellan revbenen sen dagen efter äggplock så hon kollade och kunde se en del vätska i buken. Ska äta mycket protein och hålla koll så jag inte går upp massa i vikt nu.

• Kumminsilver
    LillaAw skrev 2018-08-16 17:25:35 följande:
    Grattis :) härligt att ni fick så många! Hoppas du mår bättre från överstimuleringen snart!
    Tack! Ja men nu är jag orolig att det inte är så många som klarat sig till frysen (och att det inte ska bli något med den de fört tillbaka). Man slutar aldrig oroa sig haha
  • Kumminsilver
    Akira Öken skrev 2018-08-16 17:35:44 följande:
    Härligt! Skönt om ni även skulle få några till frysen.

Ska du på återbesök för att kolla att dina värden inte försämras och så?
    Ja det hade varit jätteskönt. Skulle få veta idag eller imorgon så det blir väl imorgon kan jag tänka mig.

Nej hon sa bara att om det blir värre eller om jag får andra symtom (illamående osv) ska jag kontakta dem direkt, men det verkar gå åt rätt håll just nu i alla fall. Mindre uppblåst och inte alls lika ont.
  • Kumminsilver
    Akira Öken skrev 2018-08-19 22:16:42 följande:
    Hoppas att ni har fått bra besked under helgen!
    Det blev 3 femdagars till frysen. Känns såklart väldigt skönt att ha dem där men har ändå funderat en hel del på varför resultatet blivit så annorlunda denna gången. Förra gången blev 6/10 embryon blastocyster av toppkvalitet, denna gången har 3/12 klarat sig till dag fem (kanske 4 beroende på hur det gått med den 3-dagars jag ruvar på) och kvaliteten vet jag inte.
  • Kumminsilver
    jaktenpaflow skrev 2018-08-19 22:18:15 följande:

Usch nu har jag precis blivit inlagd för observation av min överstimulering. Rikligt med vätska i buken och förstorade äggstockar, andningen och lungorna var något påverkade:( Någon som har erfarenhet kring detta? Verkligen inte att leka med det här...

Fy vad jobbigt :( Hoppas verkligen att du blir bra snart!
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018