• LLW

IVF sommar/höst 2018

Percafluviatilis skrev 2018-08-03 12:13:39 följande:

Ja, det går liksom inte att komma ifrån på något vis. Allra jobbigast är att jag gifter mig nästa vecka och nu fick veta detta. Kommer tänka på detta så mycket under dagen.. Hoppades att det inte skulle ske innan bröllopet. Vidriga infertilitet.

Fy fan. Är det personer som kommer på bröllopet? Vet dom om er sits?

Vi gifte oss för några månader sen och ville ha barnfritt. En av gästerna tog ändå med sig sitt barn, kunde tydligen inte hitta barnvakt. Ärligt talat kunde hennes kille stannat hemma med barnet då han inte kände någon där, knappt oss som gifte oss. Det sista man vill på SIN dag är att påminnas om någonting dåligt. Nu gick det bra tillslut, jag var så inne i min bubbla att jag knappt märkte barnet.

Jag tror och hoppas att er dag kommer bli helt fantastisk och att du kommer vara så uppfylld med kärlek och förväntningar på dagen att du inte kommer ha tid att tänka på något annat. <3
  • LLW
    jaktenpaflow skrev 2018-08-05 12:23:59 följande:

Hej alla, så spännande att många verkligen är på G nu med sona behandlingar! Något positivt med att sommaren snart är över haha:)

Själv blev jag ruvare igår till en toppenfin blastocyst fick ytterligare två till frysen! Dock inte riktigt toppklass men fortfarande fina och värda att frysas:) Vi fick göra insättningen två gånger då den inte ville åka ut ur katetern och dem upptäckte det när de dubbelkollade! Sån tur att de kollade haha! Hoppas det tyder på att det är en envis liten rackare som vill stanna kvar!

Gick på en Akupunkturbehandling precis efter insättning(gjorde en efter ägguttag också) En kines som utfört Akupunktur i 30 år. Han sa ?Jag känne den komme stanna, sitta mycke bla? ?ni komma få en tjej men ni vill ha pojke, men ni få tjej? Han kan inte säga R... Hur mycket sanning det ligger går ju att diskutera men kul med lite positiv energi!!

All lycka till er!! Hoppas hoppas att det tar sig! <3 när har du test dag? Kommer du tjuvtesta innan tror du?
  • LLW
    LillaAw skrev 2018-08-17 14:55:22 följande:

I onsdes hade jag ju äggplock efter långt protokoll.

Igår fick vi besked att vi hade 5 embryon (morgonen dagen efter äggplock). Idag ringde de och sa att det fanns 7 för två till hade börjat dela sig bra de med. Men tycker det är konstigt att de inte ens fanns med i bilden dagen efter äggplock.

De gjorde icsi på 5 ägg och alla dem tog sig.

De gjorde "vanlig ivf" på 5 ägg och det var från dem som vi helt plötsligt fått två till som de inte sa va befruktade igår morse.

Konstigt! Men helt klart glädjande besked :) de ska odlas till blastocyster på måndag och då insättning om det finns någon kvar.

Åh vad spännande! Hoppas verkligen ni får goda nyheter på måndag!
  • LLW
    Hontmail skrev 2018-08-17 17:32:09 följande:

Hur är era män under processen? Deltar de vid ultraljuden på blåsorna?

Min man kommer inte kunna vara med annat än vid äggplocket pga provanställning och oförstående chef den här gången.

Fy vad tråkigt! Man är ju två i detta så det borde vara en självklarhet att din man ska få vara med! Vid återföring tänker jag att man absolut vill vara med båda två, det är ju då man "blir gravid" så att säga.

Min man är chef så han bestämmer ju det mesta själv, vilket är jätteskönt men kommer ändå gå på ultraljuden själv tror jag, då vi har en bit att åka och det känns helt ok att göra det ensam så han kan jobba. Men äggplocket måste han vara med på. Är så jäkla nojig inför det. Hoppas bara att det inte krockar med något viktig möte han inte kan skippa. Det vore skitjobbigt. Kanske skulle ta med mig mamma isåfall så man har någon med sig.
  • LLW
    LillaAw skrev 2018-08-20 09:56:12 följande:

Vi skulle på återföring idag men de ringde och sa att ingen klarat sig till blastocyst. Så vi har inga kvar. Av 7 stycken befruktade. Är helt förstörd. Vet inte hur jag ska orka mera :(

Beklagar verkligen :( fy fan rent ut sagt. Så jäkla tufft :(
  • LLW
    LillaAw skrev 2018-09-16 15:27:38 följande:

Testomanen i farten. Idag såg jag två streck. Ser någon mer det? Väldigt tidigt då embryot bara är 10 dagar. (Ruvardag 8)

Jaa!! Absolut två streck! Åh jag blir så glad för er skull, har följt dig länge här så det blir extra roligt att se detta! <3 hoppas verkligen att det fortsätter som det ska nu, håll oss uppdaterade?
  • LLW

Hur har ni gjort med träning under er behandling? Vi ska sätta igång med första försöket nu i veckan och jag är lite osäker på om man kan fortsätta träna ungefär som vanligt under tiden man gör ivf?

Jag styrketränar 2-3 gånger i veckan och springer en mil en gång i veckan. Förstår att jag kanske inte ska springa riktigt så långt men hur pass mycket måste man begränsa sin träning? Någon som fått några råd från sin läkare?

• LLW
    170909 skrev 2018-09-24 18:33:47 följande:

Jag har tränat för det är jag van vid eller att röra mig iaf. Men jag har lyssnat på kroppen och jag har undvikit träning runt äggplock och återförande, för jag har varit så öm i livmodern. 

Träning innefattar väldigt mycket och är olika för olika personer, endel menar typ yoga när de säger träning andra menar att springa ett maraton. 

Jag har styrketränat, joggat om jag känt att kroppen klarat det och kört yoga och pilates. Promenader räknar jag inte som träning utan som nöje

Den senaste är nog kanske min 10e ivf eller liknande och jag har tänkt och gjort helt annorlunda mot första gången. Av många olika anledningar det är syskonförsök så det är därför det är så många. Sen känner jag mig lite rutinerad

Tack för svaret! :) då kommer jag nog trappa ner lite på vikterna och intensiteten men inte lägga av helt. Skulle kännas skitjobbigt att göra något som skulle vara dåligt för en ev graviditet men samtidigt kan man ju inte lägga allt på hyllan. Måste ju försöka må bra mentalt också och det gör jag vid träning! Så lite lugnare och så hoppar jag nog att springa milsloppet jag anmält mig till.
  • LLW
    Mect skrev 2018-09-26 15:04:17 följande:

Hej!

Jag ska snart åka och hämta ut mina läkemedel (Gonal-f, fyremadel och ovitrelle). Är det någon som vet vad allt kostar? 

Hej! Hämtade ut mitt igår och det gick på drygt 2000 kronor.
  • LLW
    Percafluviatilis skrev 2018-09-27 19:57:45 följande:

Testet visar negativt och en halvtimme senare kom rosa lutinus. Ironin. Tredje återföringen, tredje och fjärde embryot. Bara att ladda om för ivf nr 5... Inte ens någon lust längre.

Beklagar verkligen :( fan vad tungt det måste kännas <3
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018