IVF sommar/höst 2018
Tog precis första sprutan gonal inför första ivf-behandlingen. Pirrigt och nervöst och jobbigt och allt det där. Ni vet. Funderar på hur ni andra har mått både fysiskt och psykiskt medan ni tagit sprutorna?
Tog precis första sprutan gonal inför första ivf-behandlingen. Pirrigt och nervöst och jobbigt och allt det där. Ni vet. Funderar på hur ni andra har mått både fysiskt och psykiskt medan ni tagit sprutorna?
Med gonal f mådde jag prima kände mig lycklig avslappnad, den sista sprutan innan äggplock blev jag sååå trött av o den höll i sig ca 7 dagar.
You go girl! Härligt jobbat. Gick det bra?
Lycka till med allt! Har inte känt av något fysiskt eller psykiskt av hormonerna alls! Känt mig svullen och tung om magen inför äggplock men annars inget. Sen har det ju känts väldigt jobbigt psykiskt av hela processen, det är tufft med många dalar! Men hoppas att allt går vägen för er!
Hur går det med sprutorna?
Jag har mått över förväntan. Fick mycket biverkningar av primolut-nor och letrozol så var lite nervös inför sprutorna. Har dock en låg dos Gonal-F 100. Har pco så finns risk för överstimulering, hoppas verkligen allt går vägen och jag slipper frysa äggen. Ultraljud 2 imorgon och planerat äggplock tis eller ons.
Ja, första behandlingen för oss. För dig med?
Jag är lite spänd i magen och känner av det men har inte påverkats så mycket psykiskt. Av letrozol o primolut-nor var jag arg, trött och ledsen hela tiden så är mycket hellre lite spänd i magen!
Spännande då är vi ivf-nybörjare båda två.
Jag slutade äta p-piller i juli förra året så lite mer än 1år. Jag har varit orolig för äggplocket då spolningen var det värsta jag varit med om. Nu är jag inte lika orolig längre efter att vår läkare var väldigt tydlig med att de smärtlindrar ordentligt så att äggplocket inte gör ont. Så jag är mindre rädd för smärtan men ändå orolig för hur många ägg de ska få ut, om de blir befruktade och överstimulering då jag har lite högre risk för det.
Hur känner du för äggplocket?
Är det någon här som gjort en hysteroskopi? I sådana fall, varför gjorde ni den? Funderar på att be om detta då jag har en del "missbildningar" (livmodern är sned och bakåtlutad och jag har stopp i en äggledare samt krokig livmoderhals).
Okej, tack! Ska absolut kräva det då med tanke på alla mina skavanker. Var det cytotec du fick då? Har fått det innan kolposkopi nu senast. Kände inget alls men fick bara en tror jag.
Usch, tog precis fyremadel första gången. Den gjorde så jäkla mycket mer ont än gonalsprutan.. och det där med att dra ut kolven och kolla efter blod var ju riktigt meckigt... :(
Man behöver inte dra och kolla efter blod. Man gjorde så ofta förr men hamnar lite i blodbanan så är det ingen fara :) är själv sjuksköterska och gjorde aldrig det när jag tog den. Lösningen i den svider mer än gonal och man kan även få röd reaktion i huden efteråt. Man vänjer sig men den är inte rolig och nålen är mer trubbig att få in med :/
Lycka till nu!
Jaså va jobbigt! Ska ta min imorn! Men kolla efter blod? Det vet jag inget om :/
Ja okej! Vad skönt, då kanske det inte är något knas då. Jo jag mår bra. Känner inget speciellt ännu förutom lite äl molvärk ibland. Börjar med fyremadel (stoppa äl) sprutan ikväll. Men är så nervös över den. Har inte hört så bra om den... har du kört kort protokoll eller bara långa?