IVF sommar/höst 2018
Ah, vad säger han om att få ett litet syskon? Eller
gissar att ni inte har berättat än, men ni kanske vet ändå? Samma anledning till ivf för oss.
Ah, vad säger han om att få ett litet syskon? Eller
gissar att ni inte har berättat än, men ni kanske vet ändå? Samma anledning till ivf för oss.
Hej,
Kan du berätta för mig när under månadens dagar man påbörjar hormonsimuleringen? jag har försökt googla mig till processen men hittar bara vilken ordning det sker.
Behöver veta när man börjar ta hormonsprutorna, före, efter eller i samband med mens? om det är under mensperioden, vilken dag i så fall. Tacksam för all info jag kan få då jag försöker förstå och planera...
Tack för svar, Har jag uppfattat det rätt om det är så det ska fungera?
Mensperiod oktober dag 2-5 ska jag göra en AMH -blodprov och ett ultraljud för att läkaren ska se hur mina ägg mår.
Nästa mensperiod i november dag 2-3 ska jag börja få behandling för att 14 dagar senare ta ut äggen? och lämna spermier. sen är det vänta ca 5 dagar medan de jobbar med uttaget för att sedan sätta in i livmoder...???
har jag förstått det rätt?
Jag kommer göra detta utomlands så det och vill vara så lite tid utomlands som möjligt... därav mina frågor...Jag behöver verkligen detalj kunskaper..
Vet inte tyvärr. När jag haft äggplock har det funnits tomma blåsor och andra ägg har varit omogna. De kommenterar att de inte räknar med att alla blåsor ska ge något.
För mig blev det på dag 16 väldigt sent tycker jag och de ska återförenas på Måndag.
Nån som vet hur man bör bete sig efter ägg satts tillbaks in? Kan man motionera? Jogga? Rida? Eller är det soffläge i en vecka som gäller? ^^)
Lycka till, jag med får tillbaka ett ägg idag, vill med börja träna snart lite lätt styrketräning men vet ej om jag får?
Ser att folk skriver att man inte ska träna... vad menas med detta, ingen träning under hela graviditeten om det skulle bli så att man lyckas få ett plus???
Det låter ju inte så himla skoj för man vill ju gärna röra på sig...
Underbara nyheter! Grattis till dig!
Har du alltså lyckats hålla dig till idag med att testa? :) Eller har det varit otydligt tidigare?
Tack gulliga du för svaret, ska rådfråga idag när dem sätter in ägget men jag är sååååå trött att jag kommer ändå inte orka gymma, tänkte om man fick göra lite rehab övningar. Måste höra mig för om min trötthet kan ju vara av progestereonet eller vad tror du?