• Mect

IVF sommar/höst 2018

Nu är första sprutan med final-f tagen, besök på sjukhuset planerat nästa onsdag för att kika på hur der ser ut. Nu har det verkligen börjat på riktigt. Någon mer dom är i samma fas? :)

• Mect
    Loviisa89 skrev 2018-10-18 13:31:27 följande:

Jag är i samma fas som dig :) Ska börja med sprutorna imorgon (första ivf:en) och har besök inbokat på torsdag nästa vecka för att kolla äggblåsorna. Känns väldigt spännande just nu! :)

Då är vi väldigt nära varandra! Jag är en dag före. Första ivf:en för oss också :)
  • Mect
    Loviisa89 skrev 2018-10-18 17:09:09 följande:

Kul att kunna följas åt :)

Har dom hittat nån orsak till er barnlöshet? Våran är oförklarad.

Jag har haft ett utomkveds så har bara en äggledare och den är paj... Ganska skönt och veta vad som inte fungerar... Ska du använda gonal-f? Hur mycket tar du varje gång? Känns som om jag tar väldigt lite om man jämför med andra...
  • Mect
    Loviisa89 skrev 2018-10-18 20:30:13 följande:

Vad läskigt med utomkveds, skönt att det gick bra och att ivf finns så man klarar sig utan äggledare.

Ja förstår det, jag tycker det är bland det jobbigaste, att inte veta.

Nej, jag kör Bemfola, verkar inte vara så många som har det så jag vet inga fördelar eller nackdelar med det. Jag tar 125 IE varje gång. Jag har tydligen bra äggreserv och de tror att det är risk för överstimulering, så jag får börja med en låg dos.

Hur mycket tar du?

Ja, det är fantastiskt att det fungerar! Känner par som har varit oförklarligt barnlösa och blivit gravida tack vara ivf och efter det blivit gravida på naturligt vis, som om kroppen ?lärt sig hur den ska fungera? :)

Jag har också bra med ägg men jag bara 112,5 men hoppas att det blir bra ändå. Ska ta fyremadel de sista tre dagarna för att minska risken för överstimulering..
  • Mect

Dag fem med golal-f och ikväll ska jag ta fyremadelen också! Har hört att den sprutan inte är så skön :/

• Mect
    Etta skrev 2018-10-21 20:50:34 följande:

Om du tycker den svider så testa att "bedöva" med en påse frysta ärtor (eller liknande) en stund innan, det tipset fick jag av en sjuksköterska och har funkat jättebra!

Imorn är det dags för äggplock för mig, börjar bli nervös nu trots att jag gjort det tre gånger innan...

Satt och velade i 15 minuter innan jag högg till. Nu svider det lite men jag tror att det kommer att gå bättre imorgon :) Tänker kanske kyla ner området innan då...

Håller tummarna för ett lyckat äggplock för dig :)
  • Mect
    Wonderfluff skrev 2018-10-23 21:04:29 följande:

Kort. Lär bli äggutplock om ca två veckor om jag kör nu, och om 6 veckor om jag väntar till nästa

Vi stod inför samma sak. Jag skulle börja nytt jobb samma vecka som vi skulle börja med sprutorna. Vi bestämde oss för att köra. Imorgon ska vi på första UL och se hur äggen ser ut.
  • Mect
    Wonderfluff skrev 2018-10-23 21:50:24 följande:

Ok! Modigt. Jag blev typ personlighetsförändrad under lutinus-tiden så inte helt riskfritt hehe

Hehe, jasså? Vi får se hur det går för mig, första gången för mig :)
  • Mect
    Loviisa89 skrev 2018-10-24 18:40:08 följande:

Hur har det gått för dig idag? Såg äggblåsorna bra ut, har ni fått nått preldatum för äggplock? :)

Det såg bra ut, han tyckte ev att det var lite många ägg så kanske blir till att frysa de. Ska dit på lördag igen för att kika lite till på de. Han tippade på arr äggplock skulle bli i början av nästa vecka :) Hur går det för dig? :)
  • Mect
    Bli3ifamiljen skrev 2018-10-24 21:01:09 följande:

Ultraljud idag. 5-6st på tillväxt. Nu får vi bara hoppas de hinner bli mogna. Det blir äggplock på måndag. Jag har haft mina äggplock på dag 12 och 13, men jag tar 350ie gonal f.

Var också på UL idag. Ska in igen på lördag och kolla men äggklock i början av nästa vecka :)
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018