IVF sommar/höst 2018
Gjorde ett tjuvtest nu efter jobbet rd 12 supernegativt så det är nog bara till att ställa in sig på ett nytt försök :/
Gjorde ett tjuvtest nu efter jobbet rd 12 supernegativt så det är nog bara till att ställa in sig på ett nytt försök :/
Vad tråkigt :( Jag gjorde test imorse, 15 dagar efter äggplock, också superblankt. Så blir nog inget här heller :/
Ja, jag tillåter mig att bryta ihop och vara ledsen idag, sen så får man bara hoppas att det går bättre nästa gång.
Fick du några till frysen?
Okej, ja kanske skönare att köra hela protokollet igen, är ju alltid en risk att det frysta ägget inte klarar upptining.
Ja, vi fick 3 st till frysen, så det är vi jätteglada för. Får hoppas på att nått av dom är guldägget :)
Jag fick brev från ivf idag. Vi fick ett ägg till frysen också så än är hoppet inte ute helt. Första gången för oss som ett ägg överlevt tills frysning. Av fyra försök med återföring så har vi haft återföring dag tre på alla utom försök två då de avvaktade och ett dugligt ägg fördes tillbaks dag fem. Då levde bara ett ägg dag tre.
Nu är jag förvirrad. Testdag imorgon och tog detta test nu på morgonen (testet jag tog i förrgår var supernegativt) men detta är ju typ positivt?
Jaaaa det är det!! åh vad roligt! GRATTIS!!
Åh vad kul, hoppas att det fortsätter bli starkare :D Du har inte fått nån blödning/mens än?:)
Hej på er!
Tänkte uppdatera om vad som händer på mig front. Hade testdag förra måndagen och vi testade positivt söndag kväll, och redan då hade jag börjat blöda. Ringde sjukhuset på måndag och de sa att ivf-försöket troligtvis inte lyckades och det var därför jag blödde. Blev tillsagd att ta ett nytt gravtest en vecka senare så gjorde det idag och det visar fortfarande positivt. Fick tid för UL om två veckor för att se om det fins något får inne... Så nu är det denna väntan igen... Jag tror ju fortfarande att det ät omöjlig att det finns någon tillstymmelse till liv där inne.
Någon som har varit med om liknande?
Hej, mitt första missfall var ungefär så. Jag började blöda samma dag som positivt test (rätt vattning blödning, ingen slemhinna). Blödde samma mängd som en vanlig mens, samma antal dagar. Men det positiva testet höll i sig i flera veckor efter och jag hade vissa gravsymptom. När jag fick min andra mens så verkar det som att allt stöttes ut och efter det blev det minus.
Men jag har även läst om folk som har haft stor blödning utan att det är nått. Tex kan det ha blivit tvillingar, och den ena har dött och blött ut, medans den andra är kvar.
Så jag tror inte du kan veta innan ultraljudet tyvärr. Jag hoppas att det ligger en liten bebis där som du får se om två veckor :)
Stort grattis till era positiva test, helt fantastiskt ju! Så tråkigt att ni ska behöva fortsätta att oroa er, bra att det fortfarande visar positivt ju! Får hoppas att allt ser bra ut på UL!!
Grattis till plus men så hemskt med denna oro. Vissa kan blöda som vanlig mens vid graviditet och det går vägen ändå. Håller tummarna för att du får se ett litet liv därinne om två veckor!
Hej!
Jag vänder mig till er som har genomgått FET. Jag testade imorse positivt på ägglossningsstickor och när jag ringde sa att jag ska dit för återföring på måndag... Jag tycker att det känns sent. När hade ni återföring när ni gjorde FET?
Det stämmer! Beroende på hur gammal ditt embryo är. Den ska in i rätt tid, det går inte å sätta in en dag 5 embryo på dag 3 eller 4 t ex. Dom har koll på det där :)
Förra våren tog jag äl spruta en måndag och fick tillbaka blastocysten måndagen därpå :)
Det stämmer, ÄL-dagen räknas som dag 0 och om det är en blastocyst så är det insättning på dag 6! Men jag håller med om att det känns väldigt sent, har faktiskt frågat dem flera gånger om det ej blir för sent.. Jag ruvar på en blasto från FET nu, ruvardag 7 idag.
Jag har nästan uteslutande gjort FET med 5dagars, och då har det alltid varit insättning efter 6 dagar! :)
Jag har nästan uteslutande gjort FET med 5dagars, och då har det alltid varit insättning efter 6 dagar! :)
Snart dags för min första FET. Menscykel på ca 30 dagar. Min fråga är, från vilken dag ska man börja ta ägglossningstest?
Nu har jag fått tillbaka en blastocyst! Nu är bara bara vänta tills den 10/2 då jag har testdag...