IVF sommar/höst 2018
Nu är första sprutan med final-f tagen, besök på sjukhuset planerat nästa onsdag för att kika på hur der ser ut. Nu har det verkligen börjat på riktigt. Någon mer dom är i samma fas? :)
Nu är första sprutan med final-f tagen, besök på sjukhuset planerat nästa onsdag för att kika på hur der ser ut. Nu har det verkligen börjat på riktigt. Någon mer dom är i samma fas? :)
Jag är i samma fas som dig :) Ska börja med sprutorna imorgon (första ivf:en) och har besök inbokat på torsdag nästa vecka för att kolla äggblåsorna. Känns väldigt spännande just nu! :)
Kul att kunna följas åt :)
Har dom hittat nån orsak till er barnlöshet? Våran är oförklarad.
Vad läskigt med utomkveds, skönt att det gick bra och att ivf finns så man klarar sig utan äggledare.
Ja förstår det, jag tycker det är bland det jobbigaste, att inte veta.
Nej, jag kör Bemfola, verkar inte vara så många som har det så jag vet inga fördelar eller nackdelar med det. Jag tar 125 IE varje gång. Jag har tydligen bra äggreserv och de tror att det är risk för överstimulering, så jag får börja med en låg dos.
Hur mycket tar du?
Dag fem med golal-f och ikväll ska jag ta fyremadelen också! Har hört att den sprutan inte är så skön :/
Om du tycker den svider så testa att "bedöva" med en påse frysta ärtor (eller liknande) en stund innan, det tipset fick jag av en sjuksköterska och har funkat jättebra!
Imorn är det dags för äggplock för mig, börjar bli nervös nu trots att jag gjort det tre gånger innan...
Kort. Lär bli äggutplock om ca två veckor om jag kör nu, och om 6 veckor om jag väntar till nästa
Ok! Modigt. Jag blev typ personlighetsförändrad under lutinus-tiden så inte helt riskfritt hehe
Hur har det gått för dig idag? Såg äggblåsorna bra ut, har ni fått nått preldatum för äggplock? :)
Ultraljud idag. 5-6st på tillväxt. Nu får vi bara hoppas de hinner bli mogna. Det blir äggplock på måndag. Jag har haft mina äggplock på dag 12 och 13, men jag tar 350ie gonal f.