• Mect

IVF sommar/höst 2018

Bli3ifamiljen skrev 2018-11-03 19:11:30 följande:

Hur har det gått för dig idag?

De har nu planterat ett frö inuti mig :) ett av de tre äggen hade gett upp igår så har bara ett till som gör till frysen om det utvecklas som det ska... Känner mig svullen om magen men vet inte om det beror på allt vatten jag håvar i mig eller något annat...
  • Mect
    Bli3ifamiljen skrev 2018-11-03 21:06:39 följande:

Härligt! Det kan nog vara sen äggplocket som du är svullen än.

Ja, jag hoppas det... dock var jag inte sår svullen efter ägpöocket ens... Men vi får se vad det blir av det hela :)
  • Mect
    tossaliten skrev 2018-11-04 15:56:37 följande:

Spännande läsning! Jag är på ruvardag 1 (om det nu räknas dagen efter återinsättning av embryo?)

Några frågor från en ny person här är 

- efter att man fått ägget tillbaka, hur länge sitter HCG i från själva behandlingen? Alltså, om jag skulle testa NU skulle det väl visa positivt på ett grav test?

- Hur tidigt är det tidigaste man kan testa?

- Har någon av er fått mycket symtom av själva behandlingen, sedan avtog det under ruvning, för att ändå vara gravid sedan?

- Fick ni ökade flytningar när ni tog progrestoronet efter ägginsättningen?

Inga svar på dina frågan men kul att vi är precis på samma dag, hade också återföring igår :)
  • Mect
    Akira Öken skrev 2018-11-04 10:27:39 följande:

Önskar lycka till!

Tack sp mycket! Nu kan man bara hålla tummarna :)
  • Mect
    Loviisa89 skrev 2018-11-05 17:31:36 följande:

Nu har jag satt in en liten blastocyst, ruvare för första gången :D

Spännande! Nu håller vi tummarna för oss båda :)
  • Mect
    tossaliten skrev 2018-11-06 07:15:25 följande:

Vilka dagar är alla i behandling/ruvning?

Jag är på RD 3 om det räknas efter insättning av ägget...

Också på rd 3, hade återföring i lördags :)
  • Mect

Hej!

Nu är det en vecka sedan vi återförde ett embryo, RD8 alltså och vi har testdag nästa måndag,..

Hur känner ni er som har kommit ungefär lika långt som jag? Känner ni något? Det enda spm jag känner/har märkt är att mina bröst håller på att sprängas typ...

• Mect
    tossaliten skrev 2018-11-11 21:54:36 följande:

Är i exakt samma fas som du.

Känner väl inte mer än att brösten gör ont, lite tröttare kanske men annars inget.

Hade dessa symtom redan under behandlingen...så känns väl rätt tröstlöst! Känner mig inte gravid direkt.

Hur tänker du?

Jag kände inget under behandlingen (körde korta protokollet) kanske lite trötthet men tröttheten var blivit mer påtaglig nu. Jag vet inte vad jag ska tro, tycka eller tänka... Hoppas bara att det visar ett plus när det är dags... Vi tänker att vi ska testa nästa söndag :)
  • Mect
    Micec skrev 2018-11-13 13:05:18 följande:

Någon mer än jag som ruvar just nu? vilken ruvardag är ni på i så fall? :)

Vi är några stycken iallafall vet jag! Jag är på rd 10...
  • Mect
    Micec skrev 2018-11-13 13:53:47 följande:

okej... spännande! Jag är bara på dag 2..

Känner du någonting? tjuvtestat?

Känner inget föruto matt brösten sprängs snart... Känner mig inte superpositiv inställd just nu.. Har köpt ett ?testa tidigt-test? men jag vet inte om jag ska använda det. Har testdag den 19...
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018