• Saner

IVF sommar/höst 2018

Wiiiiie hade positivt på ÄL sticka igår så ringde kliniken. Blir första frys återförandet på tisd. Hoppas allt går bra.

• Saner
    jaktenpaflow skrev 2018-08-09 19:25:34 följande:

Whohoo spännande!! Hur många hade ni i frysen?:)

4 st blacocyster så det känns bra. 90 procent chans att överleva upptining. Så överlever inte den första de provar så brukar de hinna tina upp en till och se. Nervös men mycket lugnare denna gången
  • Saner
    jaktenpaflow skrev 2018-08-09 19:28:36 följande:

Ni som har ruvat hur har ni mått under ruvarperioden? Har ni känt någon skillnad när ni fått plus alternativ inte plus? #inteallsnågonsomöveranslyserarsymptomochharhumörsvängningar

Jag var inte helt återställd efter äggplock och så...så va öm redan när man satte i embryot. Och ont i brösten hade jag. Men så svårt veta vad som är vad tycker jag. Progesteron ger ju med symtom...men man känner efter hihi ...det gör man verkligen
  • Saner
    Akira Öken skrev 2018-08-09 22:13:33 följande:

Nu har jag tagit nedregleringssprutor i 10 dagar och mensen kom tidigare idag. Så långt är allt enligt plan! :)

Härligt.....va roligt när det går enligt planerna.
  • Saner
    Kumminsilver skrev 2018-08-09 21:55:46 följande:

Ja jag hoppas på det! Nej hon höll kvar mig på samma dos... Trodde hon skulle höja men icke. Mår bra, känner inte av något alls bortsett från att jag har massa flytningar och magen är uppblåst så pass att jag redan ser gravid ut  Är dock lite nervös inför äggplocket. Vid mitt första äggplock blev jag sövd, det kommer jag inte bli denna gången!

Det kommer gå bra. Det känns ju men de va mycket duktiga på smärtlindra under tiden med i nålen i armen. Och den personal som va med mig va så duktiga och fick mig prata mm så ja tänkte på annat. Har ni gått igenom hur det ska gå till på er klinik. Så du vet lite vad som händer och vilken smärtlindring som finns som alternativ
  • Saner
    jaktenpaflow skrev 2018-08-11 19:03:38 följande:

Nej usch man blev ju så öm... Ser inte fram emot att behöva göra det igen! Hoppas verkligen på dem tre man har! Ja det är verkligen helt lönlöst att analysera symptom, kan vara både det ena och det andra... Hur mår du? :)

Ja jag hoppas åxå på de man har i frysen. Mår bra. Känner mig lite lugnare denna gången. Halv 2 på tisd gäller det hehe. Hur känner du nu??? Dagarna går långsamt till test
  • Saner

Idag fick vi tillbaka 1 av våra frysta 4 blacocyster. Hoppas den stannar kvar. Test om 15 dagar....Gud va långsamt de dagarna kommer ta hehe.

• Saner
    Akira Öken skrev 2018-08-14 20:11:56 följande:

Nedregleras just nu med Suprefact sedan två veckor tillbaka. Imorgon ska vi på ultraljud för att planera fortsatt behandling med Menopur.

Lycka till massor..!!!
  • Saner
    Inalina skrev 2018-08-14 10:28:43 följande:

Hej!! Så roligt med ny tråd! 

Ska göra mitt första FET i stimulerad cykel nu i nästa cykel efter 2 misslyckade färskförsök. Negativt första gången och positivt andra gången (OJ vilken lycka att se ett plus!!!) med tidigt missfall bara ett par dagar senare tyvärr. 

Jag är 34 och min man likaså, försökt i 3 år att bli gravida och har egentligen ingen förklaring varför det inte fungerar, vi fick 2 embryon till frysen under senaste försöket som vi nu ska försöka väcka till liv

Känner igen flera här i tråden sedan tidigare och hoppas verkligen det är vår tur nu!! Härligt om man kan peppa, trösta och finnas där för varann då det är tufft med behandlingarna både fysiskt och psykiskt. Gör mina IVF i Prag, på Gennet klinken.

Kram alla ser fram emot att följas åt till många plus!

Usch så tråkigt de inte gick vägen. Håller tummarna för denna FET. När tror du det sker? Ja gjorde mitt första idag. Nervöst
  • Saner
    Inalina skrev 2018-08-15 08:27:17 följande:

Tack snälla, borde få mens om en vecka ungefär och då gör de insättning dag 18 då jag hade en 5 dagars blastocyst i frysen. jag kör stimulerat protokoll så kommer fortfarande äta en del olika hormoner och ja gud vet allt, men vad gör man inte...!

lät ju fantastiskt att ni hade 4 i frysen! var det också 5 dagars? och kör du naturlig cykel eller tar du några hormoner?

Ja vi hade tur...hade 4 st fina blacocyster i frysen och den första de tina upp igår klara sig galant så den ruvar man på nu. Ja har pco så åt Letrozole från mensdag 3 och i 5 dagar framåt. Sen började ja mäta med ÄL stickor fr dag 12 i cykeln. Å precis som du sattes de in 6 dagar efter utslag på ÄL. Men äter inga mer hormoner nu utan de ville kroppen skulle sköta sitt nu. Hur mår du med allt?
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018