• Saner

IVF sommar/höst 2018

Inalina skrev 2018-08-15 08:38:44 följande:

stort lycka till på äggplock idag  det är förståeligt att man är nervös, har nog inte hört om någon som inte vart nervös innan äggplock så det hör nog till! styrkekram och hoppas du har några riktiga guldägg 

Ja lycka till med allt. Kommer gå kanon. Håll oss underrättade...kram
  • Saner
    LillaAw skrev 2018-08-15 11:08:45 följande:

Nu är äggplocket klart. Det gick bra och jag fick ut 14 ägg. Vet inte hur många som va mogna men det får vi se imorgon. Puh, är så lättad. Tack för peppen <3

Åååå 14 st är ju kanon ....hoppas många blir befruktade åxå och att du mår bra nu efteråt.
  • Saner
    Inalina skrev 2018-08-15 10:52:53 följande:

åh så skönt att det funkade som det skulle! naturliga sättet låter ju definitivt att föredra, ska fundera på om jag ska göra det också, skulle kännas lite mer 'rätt' på något sätt känner jag... tar du inga progesterontabletter heller?

kommer ändå att ta blodförtunnande sprutor (hua!) efter ET och äta lite kortisontabletter för att inte embryot ska sparkas ut av mitt immunförsvar så HELT naturligt kommer det ju givetvis inte vara ändå  det blir liksom så mkt som står på spel när man inte gör IVF i grannhuset direkt (gör det i Tjeckien) så då vill man ju ännu mer göra det som går för att komma framåt... jag mår rätt bra ändå, och tänker väl att det löser sig på NÅGOT sätt för oss också till slut

Oj Tjeckien det va udda. Hur kommer de sig? Ja har hört flera ta sprutor å kortison efteråt. Om de ej lyckas denna gången för oss så ska ja fråga om kortison. Det behövdes tydligen ej progesteron vaggisar då ja är i "rätt fas" i cykeln så kroppen ska bilda sitt eget nu. När man gjorde färsk försök så va ju kroppen i obalans å inte i rätt del av cykeln så då va man tvungen tillföra progesteron. Typ så sa dem. Å det låter ju sunt. Skönt du åxå känner du mår ok. Ja mådde sämre i början å va sur på allt å alla som va gravida å hade barn. Va så avundsjuk...den känslan är mkt bättre nu.
  • Saner
    jaktenpaflow skrev 2018-08-15 12:26:44 följande:

Testdag imorgon och idag har jag en läkartid då jag är så extremt svullen över magen. Har gått upp 4 kg på fyra dagar och förmodligen bara vätska i buken... Ser ut som att jag är gravid i 8 månaden:( Blir andfådd för ingenting.. Känns som att jag ska explodera!

Hoppas de visar positivt. Låter som du även kan vara lite överstimulerad....krya på dig hoppas de går fint imorn med allt.
  • Saner
    jaktenpaflow skrev 2018-08-15 18:25:04 följande:

Jag var ju hos läkaren idag där hon på ultraljud såg att jag hade vätska i buken så en lätt överstimulering kallade hon det. Lämnade blodprov och nyss ringde hon sa att även blodproven visade lätt överstimulering och avvikande levervärden. Ska vila några dagar och ta blodförtunnande sprutor i ca tio dagar... Hon berättade även att jag enligt blodprovet är gravid!!!! Är i chock... Mina händer skakar... Kan inte förstå att det är sant!

Oj ja citerade dig nyss. Trodde de va imorn du skulle till läkaren. Missade datum. Va Kuuul massa Grattis till gravidresultat.....tråkigt med det andra men du får va hemma och vila dig några dagar så ska du se du kommer bli bättre. Var rädd om dig
  • Saner
    LillaAw skrev 2018-08-17 17:40:30 följande:

Jag hoppas det av hela mitt hjärta. Vi har ju följts åt hela vägen sedan ett år tillbaka här på familjeliv <3 tänk att vi nu båda håller på med ivf! Det tänkte man inte för ett år sedan.

Håller tummarna för dig gumman.
  • Saner
    jaktenpaflow skrev 2018-08-19 22:18:15 följande:

Usch nu har jag precis blivit inlagd för observation av min överstimulering. Rikligt med vätska i buken och förstorade äggstockar, andningen och lungorna var något påverkade:( Någon som har erfarenhet kring detta? Verkligen inte att leka med det här...

Skönt du är under uppsikt. Hoppas du snart känner dig bättre. Va rädd om dig å krya på dig
  • Saner
    LillaAw skrev 2018-08-20 09:56:12 följande:

Vi skulle på återföring idag men de ringde och sa att ingen klarat sig till blastocyst. Så vi har inga kvar. Av 7 stycken befruktade. Är helt förstörd. Vet inte hur jag ska orka mera :(

Neeeeej fy va ledsamt.....förstår du känner dig helt förstörd å vill ge upp....men ta tid å va ledsen så tror ja du åter kommer få kraft att vilja fortsätta. Bara skriva av dig hos oss. Va rädd om dig
  • Saner
    Kumminsilver skrev 2018-08-22 10:27:07 följande:

Är på ruvardag 6 idag och det känns tyvärr inte alls bra. Bara känner att det inte har funkat. Tycker allt det här är så jobbigt. Har suttit inne och gråtit på toan på jobbet nu... Varför kan det inte bara funka?! Vad är problemet liksom?! Blir så arg, ledsen och frustrerad. Månad efter månad, år efter år, är det bara negativa besked. Vad man än försöker med så funkar det aldrig.

Usch så tråkigt du känner så? Är det en känsla eller har du börjat få ont eller nått? Du kanske ska vara hemma några dagar å vila dig....viktigt lyssna på kroppen å ens känslor.
  • Saner
    mammsen79 skrev 2018-08-22 09:31:16 följande:

Några råd ni kan ge angående hormon sprutorna? Ska snart börja med dem.

Hej. De brukar ge bra tips och gå igenom på kliniken. Det ja kan tipsa om är att byta sida på magen. Så man gör höger sida enda dagen å vänster andra. Sen vinkla sprutan lite å hålla som en penna. Håll sedan kvar sprutan 10 sek. Sen när du ska dra ut sprutan så håll kvar tummen på toppen av sprutan (där man trycker för injecera medicinen) samtidigt som du drar ut. Lycka till
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018