• Saner

IVF sommar/höst 2018

Saner skrev 2018-08-22 16:34:34 följande:

Hej. De brukar ge bra tips och gå igenom på kliniken. Det ja kan tipsa om är att byta sida på magen. Så man gör höger sida enda dagen å vänster andra. Sen vinkla sprutan lite å hålla som en penna. Håll sedan kvar sprutan 10 sek. Sen när du ska dra ut sprutan så håll kvar tummen på toppen av sprutan (där man trycker för injecera medicinen) samtidigt som du drar ut. Lycka till

Alltså när du tryckt i medicinen så ska man vänta ca 10 sek innan man drar ur sprutan hehe
  • Saner
    Kumminsilver skrev 2018-08-23 07:10:10 följande:

Jag hade bara en stark känsla av att det inte tagit sig. Var väl rädd och gett upp hoppet. Nu imorse har jag gråtit igen men av andra anledningar... Vaknade av att jag drömde att jag hade ett positivt graviditetstest. Blev besviken när jag vaknade men bestämde att gå upp och testa bara för det... POSITIVT! Är så sjukt glad och lättad, men samtidigt orolig. Hoppas verkligen att det går hela vägen nu denna gången efter alla försök och missfall jag haft.

Ååååå va roligt. Stort grattis. Vilken glädje. När hade du testdag? Jag har på ruvardag 15 å är på dag 10 idag. Vågar ej tjuvstarta. Är lite öm i magen med suck
  • Saner
    Akira Öken skrev 2018-08-23 10:57:50 följande:

Stimulering pågår och jag gissar att vi kommer att få besked imorgon på uljtraludet om vilken dag ägguttaget blir.

Spännande. Hoppas ultraljudet visar bra resultat. Har du ont?
  • Saner

Stimulering pågår och jag gissar att vi kommer att få besked imorgon på uljtraludet om vilken dag ägguttaget blir.

• Saner

• Saner
    jaktenpaflow skrev 2018-08-23 11:39:39 följande:

Jag vågade inte heller tjuvtesta, fy vilken ångest det var, tur att kliniken gjorde blodprov annars hade jag nog fortfarande inte testat! Hur känner du dig? Tar du Lutinus?

Ja är lite öm ner till då å då men inte alls de rejäla man kan känna innan mens. Trött å så. Men man vet inte kan ju va inbillning med. Ja äter eller har inget då kroppen får producera egna hormon. Så naturligt som de gick sa dem. Då ja hade 6 dagars så satte de in de 6 dagar efter ÄL. (Om du fattar heheh så dålig på formulera mig) ...Hur går det för dig då??
  • Saner
    emmos skrev 2018-08-23 14:05:18 följande:

Hej Saner 

Får man fråga hur långt det gått sen du satte in? Är ny i tråden :0) Sate in för snart 1 vecka sen  6 dagar ÄL efter precis som du ... mensen närmar sej och huvdet snurra ;0) 

10 dagar sen ja satte in 5 dagars upptinad blastocyst....ja man är allt bra nervös hihi
  • Saner
    jaktenpaflow skrev 2018-08-23 15:51:36 följande:

Okej vad skönt ändå utan massa extra hormoner! Ja jag förstår haha, spännande. Tror du att du kommer testa innan? Jodå jag blir bättre, vätskan försvinner sakta men säkert, idag hade jag gått ner 1 kg! Har molande värk till och från och superömma bröst. Har varit så upptagen med att må dåligt så knappt hunnit tänka på att man är gravid...

Skönt du är på bättringsvägen....är du kvar på sjukhuset? Förstår du inte hunnit tänka å glädjas åt fröt i magen när de varit massa andra. Tänk när du är helt återställd så härligt de kommer va då ...ja tror ja testar sönd (2dagar innan). Då är både ja å mannen lediga från jobb å så. Vill ju ha han hemma hihi...om inte mensen kommer vill säga
  • Saner
    jaktenpaflow skrev 2018-08-23 19:23:16 följande:

Jag har fått komma hem nu men går på besök hos IVF kliniken typ varannan dag. Men idag hade jag gått ner ett kg och minskat 2 cm runt midjan Så går åt rätt håll! Visst har du ruvar förut? Kom mensen då trots Lutinus eller hur gick det för dig då?

Spännande, kommer hålla alla tummar och tår!!

Va skönt du är hemma och kan slappa i soffan å sova i egen säng. Ja de stämmer men va en kemisk graviditet...visade gravid sen kom mens på den dagen den skulle suck. Så ont gjorde de med. Använde progesteron vaggisar då 3st varje dag. Så de gav ju symtom å sånt med. 2 cm är bra du minskat. Så snabbt. Hoppas du känner dig starkare varje dag
  • Saner
    Kumminsilver skrev 2018-08-23 22:10:29 följande:

Ja verkligen, tack så mycket! Hade testdag den 28/8, tisdag alltså. Nej jag vågade knappt testa heller. Håller tummarna för att det går bra för dig också!

Hihi har med tisdag som testdag. Hoppas alla här är inne i ett flyt å alla får pluss hade varit så kul. Ja kommer nog som sagt testa sönd. Ingen mens ännu
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018