• LLW

IVF sommar/höst 2018

Jooosen skrev 2018-10-04 08:11:40 följande:

Jaså vad hette det? Det gick bra ändå! Trodde d skulle kännas mer... men velade som fan innan sticket! Åå lycka till. Berätta gärna hur det gick. Idag börjar ja känna mig svullen. Känner du något?

Fick tips om Emla men på apoteket hade de inte den sorten men en liknande, tror den heter Tapid eller nått :) jag ska fortsätta med den, det får vara värt pengarna haha. Men va skönt att du inte tyckte det gjorde så ont! :D är ditt ultraljud imorgon?

Nu är vi klara! Hade 10 blåsor på ena och 6-7 på andra. Normalt tjock slemhinna och blåsorna var ?lagom? efter så här många dagar. Fortsätter med samma dos förmodligen, dom ska höra av sig efter blodprovet har analyserats. Sen nästa UL senast på måndag, då kommer vi förmodligen få tid för plocket! Hade en sån himla gullig läkare! Hoppas verkligen vi får henne igen.

Känner mig också rätt svullen och har börjat få molvärk efter sprutorna. Men inget värre än så!
  • LLW
    Jooosen skrev 2018-10-04 10:45:07 följande:

Men vilka goda nyheter!!! Åh är rädd att min slemhinna är lika tunn som vanligt. Ska dit imorn! Är as nervös. Var din sambo med? Kul att det utvecklats bra!! :D

Blir den påverkad av hormonerna man tar?

Ja han var med! Så skönt att han har ett väldigt flexibelt jobb så han kan vara med på allt, även om det kanske inte alltid behövs så gör man ju faktiskt detta tillsammans. Hänger din med?
  • LLW
    Jooosen skrev 2018-10-04 16:25:56 följande:

Den ska bli det! Så hoppas inte min är ett hopplöst fall... ja han har varit med på allt! Men inorn har han en stor presentation i skolan. Men känns ändå okej! Lycka till med sprutorna ikväll :)

Håller tummarna för att den har tjockat på sig! :)) hur dags ska du dit? Dom ringde från rmc förut, blodprovet var analyserat och dom ville att jag skulle höja från 137.5 till 150. Och på måndag är det dags för UL igen! Sen eventuellt plock på onsdag!! Shit. Det börjar kännas verkligt nu. Ska dit själv på måndag jag med, mannen har ett möte på jobbet han inte kan skippa. Tråkigt men som du säger, känns ändå okej!
  • LLW
    Jooosen skrev 2018-10-04 17:31:29 följande:

Okej spännande! Vad säger blodprovet dom tar egentligen? Ja vi båda kommer ha plock då (hoppas jag!!) Ska dit 9:35! Uppdaterar efter :)

Moler det fortf i din mage? Min gör det!

Ingen aning faktiskt, haha! Men tydligen såg dom något där som gjorde att dom ville ändra, trots att hon efter UL sa att vi nog inte behövde göra det.

Nej ingenting nu! Men humöret är åt helvete och jag känner mig matt i kroppen sen igår. Dags för sprutan igen strax. Usch :(
  • LLW
    Hoppomliv skrev 2018-10-04 21:06:34 följande:

Blodprovet brukar viss östrogennivån, jag har haft högt östrogenvärde och har då antingen fått avstanna behandlingen eller fått göra tidigare äggplock, vilket man helst inte vill eftersom det kan vara risk att äggen inte hinner mogna...

Aha! Tack, då såg dom väl antagligen att jag inte hade tillräckligt högt så jag fick öka dosen :) så mycket att hålla reda på i denna karusell!

Vart är du i processen nu?
  • LLW
    Jooosen skrev 2018-10-05 09:51:14 följande:

Nu e jag klar. Hade 10-12

Blåsor som redan såg fina ut! Slemhinnan var på 9mm vilket va bra (den jag varit orolig över). Ska in imorn igen för att titta igen och bestämma äp. Troligtvis äp mån eller tis!!! Tar samma dos ikväll som sista dagarna, alltså 125 gonal. Spännande o läskigt nu!

Men wow! Så skönt att du inte behöver oroa dig för den iallafall, måste kännas som en lättnad! Åh förstår du hur länge vi väntat på detta nu? Och nu är vi mitt uppe i det som vi kämpat för så länge!
  • LLW
    Jooosen skrev 2018-10-05 10:56:39 följande:

Ja sån jävla lättnat!! Är så glad. Många kritiska moment kvar såklart men just nu vill man bara vara glad o slappna av. Ja vet känns overkligt. Vet dina föräldrar om allt? Spännande att vi båda har äp nästa vecka <3

Igår tänkte jag verkligen att jag ska försöka vara positiv hela denna omgång, kändes helt okej med allt.

Idag fick jag veta att en nära vän är gravid efter några månaders försök. Tappade allt. Jävla orättvisa värld. Vill vara glad för hennes skull för jag vet att hon verkligen vill detta, och jag vill inte vara missunnsam men fy fan vad ont det gör.

Dom vet typ allt, pappa vet att vi är igång men inte mamma, vi har inte en lika nära relation. De enda jag berättat för att vi gör behandlingen just nu är min pappa, en kollega som också gjort ivf och vännen som precis blev gravid. Nu vill jag typ inte att hon ska veta längre. Känner mig så utlämnad och skör helt plötsligt. Fan.

Känns bra att vi går igenom det här samtidigt, så skönt att ha någon som VERKLIGEN förstår!
  • LLW
    Hoppomliv skrev 2018-10-05 14:42:12 följande:

Ja det är en hel vetenskap! Vi har misslyckats med våra tre landstingsförsök och är mitt uppe i läkarkonsultationer med olika kliniker för att komma fram till vilken privatklinik vi ska välja för kommande försök! Därför står det still lite för oss nu men samtidigt har vi sagt att det får ta den tiden så att det känns helt rätt med den kliniken vi väljer sen! Men längtar tills det blir vår tur igen!

Spännande med plock nästa vecka för er, är det första försöket?

Jag förstår! Har ni fått någon förklaring till varför ni inte blir gravida?

Det är första försöket :) nervös och ivrig och livrädd för att vi inte ska få ut några ägg alls. Så blandade känslor! Hur har dina plock varit?
  • LLW
    Akira Öken skrev 2018-10-06 11:46:37 följande:

Fy vad tufft! Det är verkligen orättvist. Tänker att det egentligen inte handlar om missunnsamhet, utan att du själv verkligen hade velat vara gravid. Och sen att en del inte ens verkar behöva anstränga sig för att bli gravida medan andra kämpat år efter år. Det är roligt för dem och jag unnar verkligen alla mina nära allt gott, men det gör inte avundsjukan mindre för varje graviditetsbesked.

Kanske är det bra att vara öppen och ärlig med din vän, om det är en viktig person i ditt liv. Det är ok att säga att man är glad för den andres skull, men att man inte orkar umgås på ett tag och inte vill prata mer om ivf med vännen. Skickar en stor kram till dig.

Tack så jättemycket för ditt svar <3 man känner sig ju som en hemsk person när första reaktionen är att man sätter sig och gråter på golvet.. som du säger så får jag nog säga att jag inte vill prata mer ivf/barnlöshet med denna kompis. Det känns bara konstigt, har varit med om samma sak förut när en nära vän blev gravid medan vi försökt länge. Sitta och stirra på deras gravidmage medan man berättar om sprutor och äggplock är bara för mycket .. :(
  • LLW
    Jooosen skrev 2018-10-06 10:45:41 följande:

Tack för svar ang blödningen! Var på vul nr2 idag (första igår). Äggplock blir på måndag! Så ovitrelle ikväll! 6-12 stora fina äggblåsor såg dom. Kanske blir fler. Ååå så spännande nu!

Men jaaaa vad roligt!! :D haha nu hinner du före mig så du får berätta allt efteråt sen! Så himla glad för dig att det ser så bra ut!
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018