• LLW

IVF sommar/höst 2018

Jooosen skrev 2018-11-22 09:18:09 följande:

Nyss vul. Allt såg fint ut för att göra fet denna cykel. Kommer bli med en blasto! Två dagars var det vid färska såå hoppas verkligen nu!!

Vad roligt vännen! Håller verkligen tummarna för att det går bra för er denna gång <3
  • LLW
    Jooosen skrev 2018-11-22 09:57:06 följande:

Tack du <3. Kör ni igång andra ivf i januari eller februari? Står du ut eller är det jobbigt? Kram

Vi kör nästa i januari. Mensen är beräknad runt 13de, men jag ska höra av mig till dom efter nästa vecka då dom bad mig ringa innan nästa mens. Antagligen för att kolla om det skulle hinnas med en innan jul men det känns helt otroligt :/ den mensen ska komma 17de december så ivf:en skulle bli mitt i julveckan och då har de ju stängt. Men men. Ska ringa iallafall eftersom de bad mig.

Jag mår rätt kasst. Livet står still och jag har isolerat mig från alla vänner. Träffar bara kollegor när jag jobbar, vilket just nu är typ 2 dagar i veckan. Har tappat bort mig helt och orkar inte ta tag i något. Bara väntar på att få börja nästa behandling. Är så jävla ledsen för att det blev såhär. Det har gått två år nu och vi är inte något närmare vårt mål :(
  • LLW
    Hoppomliv skrev 2018-11-22 17:53:20 följande:

Så ledsen jag blir av att läsa hur du mår! Usch, tycker att det är allas vår tur nu, orättvist att det ska vara så svårt för oss. Känner igen det där med isolering, har aldrig riktigt kommit dit själv men tänkt tanken många gånger att jag inte vill eller orkar träffa någon. Sen har jag tvingat iväg mig för att inte stänga in mig helt. Känns som att detta blir allt som livet kretsar kring, man sätter hela sitt liv till dessa försök, tränger undan resten av livet och sätter allt hopp till ett försök som kanske slutar i katastrof och en ännu djupare sorg. Vill på något sätt tänka att vi ändå kommer närmare våra mål! Det verkar som att det ibland krävs en del behandlingar för att man ska lära känna kroppen, hur den svarar på behandlingarna och så... och om man bara vetat att det funkar till sist så är det trots allt värt allt! Hoppas bara att det inte tar så mycket längre tid, utan att nästa försök lyckas!! Stor kram till dig

Tack fina du <3 även om man såklart inte önskar någon denna smärta så underlättar det att man inte är ensam. Mina 4 närmaste vänner är antingen gravida eller har nyligen fått barn, så jag känner verkligen inte att jag orkar umgås med dem längre. Det funkar inte. Ingen av dem hade ens träffat sina partners när jag och min man började försöka så det känns så jäkla orättvist. Klarar inte av att dölja bitterheten trots att jag VET att det inte är deras fel och att deras förmåga att bli gravida inte påverkar min förmåga. Men jag fixar det inte längre. Precis som du skriver - hade man bara vetat att det NÅGONSIN kommer gå så hade det varit lättare. Hade absolut kunnat leva utan barn i två år till och njutit av tiden med min man om jag bara visste. :( Tack för din uppmuntran - är extra ledsen nu när mensen kom och vi officiellt misslyckats 22 gånger..
  • LLW
    Jooosen skrev 2018-11-22 19:50:24 följande:

Urs vad tråkigt att höra. Förstår precis vad du menar. Jag pallar typ inte heller träffa någon. Alla pratar typ om barn o jag klarar verkligen inte av det. Min sambos syster har precis fått sin tredje med en ny kille. Jag orkar inte höra något om det... är ni sådana som skulle må bättre av att gå på samtal eller liknande? Hur tar din man allt? Denna ovisshet äter upp en! :(

Det är så tufft när det är så nära :( som du säger, det är allt folk pratar om! Jag förstår dom, absolut, hade jag haft barn hade jag kanske varit likadan. Men när man står på utsidan och tittar in... fy fan vad ont det gör.

Jag gick till den psykolog som jobbar på rmc, men det gav mig ingenting alls så jag skippar nog det tillsvidare. Skulle du vilja testa?

Han tar det riktigt hårt. Han var inte riktigt lika engagerad som mig när vi började, tänkte väl mest att det där är ju inga problem. Men nu när han verkligen känner att vi borde ha haft minst ett barn vid det här laget så börjar han må dåligt. Han har som tur är en bästa vän vars syster gjort ivf och den vännen är rätt insatt så han kan prata med honom rätt mycket. Jag är så himla glad för att han sparat undan en rejäl summa pengar så om vi gör slut på landstingsförsöken kommer det inte vara några problem att köra på med privat ivf väldigt många gånger. Det är en sån jäkla trygghet. Riktigt glad att han ordnat det åt oss.

Har du fått något datum för återföring än? Kom mensen som vanligt denna cykel?
  • LLW
    Akira Öken skrev 2018-12-10 21:35:44 följande:

Tack då mycket för alla grattis och alla peppande ord! Den finns så mycket kärlek och omtanke här!

Jag blöder fortfarande lite och är ett vrak. Tror ångesten lyser som en aura omkring mig. Detta är så tufft!

Länge sen jag skrev här nu men jag ville bara säga att jag verkligen hoppas att det går bra för dig! Du är så gullig och välkomnande mot alla här! Håller tummarna att det är på riktigt nu!!
  • LLW
    Jooosen skrev 2018-12-10 16:05:49 följande:

Satte in en blasto precis nyss. Den första dom tinade såg inte bra ut så de tinade den andra (o därmed sista). Redan där fick jag en kass magkänsla .... testdag 26/12. Orimligt långt fram!!

Ååh heja dig!! Vilken julklapp ni kan komma att få! Hoppas hoppas <3
  • LLW
    Jooosen skrev 2018-12-11 05:32:57 följande:

Tack! Fyfan vilka ångestdagar framför nu... mär kör ni igång nästa? Januari? Kram

Förstår det! Hoppas du kan bli lite distraherad av julfix och sånt mysigt, jag tycker alltid tiden kring jul och nyår går så fort och för en gångs skull är jag glad för det, haha.

Vi var på rmc igår och gick igenom spruthantering kring menopur. Kändes så skönt att ?göra? något för första gången på två månader. Nu är det en månad kvar tills vi sätter igång igen. Längtar så himla mycket. Den här långa väntan har bara varit jobbig och stressande :(

Kommer du tjuvtesta tror du? Ditt testdatum var ju väldigt långt fram tycker jag?
  • LLW
    Jooosen skrev 2018-12-11 17:02:35 följande:

Kommer ni göra långa eller korta protokollet? Ja jag fattar. Så sjukt drygt att bara vänta! Tror inte jag tjuvar... pallar inte bli besviken! Plus att sprutan ja tog igår ger positiva gravtest 10 dagar framåt från igår ...

Det blir korta tror jag, dom har inte sagt något annat iallafall så det borde vara så :) nu går jag och väntar in näst sista mensen innan försöket. 5 dagar kvar. Vi försökte lite halvt denna gång, inte all in som förra.

Nej det förstår jag. Usch för att få ett falskt positivt :/ man vill ju kunna lita på resultatet så det låter ju klokt att vänta!
  • LLW
    Akira Öken skrev 2018-12-16 22:02:10 följande:

Efter 16 dagars ruvning kom testdagen till slut. Jag ÄR GRAVID!

Men gud är det sant?!? Ååh största möjliga grattis till dig, så fantastiskt roligt!!! Wow! Så himla glad för din skull <3
  • LLW
    Jooosen skrev 2018-12-18 18:14:44 följande:

Oxå rd 8. med femdagars. Ömma bröst sen igår. Beräknad mens idag.. men känner typ i kroppen att det inte tagit :(. Lite huvudvärk jag med...

Håller verkligen tummarna för dig vännen <3
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018