• Wonderfluff

IVF sommar/höst 2018

Percafluviatilis skrev 2018-09-15 17:00:33 följande:

Av våra fem ägg befruktades två. De återfördes idag och såg tydligen jättefina ut. Kan inte låta bli att fundera över varför vi förra gången inte fick några befruktade och denna gång fick tre obefruktade. Vid våra privata försök har alla vi fått ut befruktats.

Det här låter säkert konspiratoriskt, men jag var säker på att mitt enda ägg inte skulle överleva, men det gjorde det enl privata kliniken. Om de inte skulle ha överlevt skulle jag ha fått reducerad kostnad för ivfen. En del av mig kan inte låta bli att tänka att de fejkade att mitt ägg överlevt bara för att få ut full betalning, och få mig att känna mig mer nöjd.
  • Wonderfluff
    zuces skrev 2018-09-15 17:21:56 följande:

Så du tror att det embryot du har nu inte är ditt egna?

Nej inte så. Jag tror inte. Men tanken slog mig att de kanske inte ens satte tillbaks nåt embryo.
  • Wonderfluff
    zuces skrev 2018-09-15 18:16:17 följande:

Aha. Men fick du inte se ditt embryo innan de satte in det?

nej, brukar man få det? Jag fick inte se nånting, mer än ultraljudsbilden då de förde in slangen eller vad det var.
  • Wonderfluff
    zuces skrev 2018-09-15 18:42:16 följande:

Ja men det tror jag! Iallafall på de flesta ställen. Man kan kolla på ultraljudsbilden precis som på din klinik men sen visar embryologen även embryot på en annan skärm innan embryot sugs upp med vätska för att sättas in. Men de kanske inte har det som rutin hos din klinik! Vilken klinik går du till om man får fråga?

Det hade ju känts bra att få se det. Särskilt som de tabbade sig med att ena äggstocken hade ägglossat strax innan (vilket jag flaggat för). Samtidigt känns det som ett stort och lurigt projekt att ljuga om att ägget överlevt, eftersom de då skulle behöva involvera sköterskor och fler läkare i lögnen. Känns nog inte troligt ändå? Verkar ju helt skandalöst om det var så. Mest jag som blev så himla förvånad att det hade överlevt. Kliniken är Copenhagen Fertility Center. Fick träffa flera olika läkare och sköterskor vid de tillfällen jag var där.
  • Wonderfluff

Ingen som vill beskriva sina symptom? Ni som är erfarna ivf?are kan väl dela med er till en förstagångare?

• Wonderfluff
    Cnia skrev 2018-09-16 09:22:18 följande:

Rd11, test idag, tycker där är ett svaaaagt streck, vad tror ni? Har td på torsdag. Blev dock lite bekymrad av att jag fick en rosa flytning idag :( gud vad väntan känns lång!

Syns tydligt!! Grattis! :). Vad har du för symptom? Känner du dig gravid, eller inget alls?
  • Wonderfluff
    Ellencassandra skrev 2018-09-16 11:09:01 följande:

När jag blev gravid kände jag ingen skillnad alls. Kände exakt likadan som Ivfn innan så kände att det var kört. Fick även bruna flytningar samma dag som mensen beräknades komma. Vilket det gjorde gången innan också men då kom mensen. Jag blev förtvivlad å tog ett test bara för å kunna sluta med lutinus å då visa det gravid! Så litar inte på symptom överhuvudtaget xD

Lycka till :D

Ok så lustigt. Man kan antagligen inte lita på kroppen riktigt. Annars brukar jag va såndär som känner allting. Idag har jag mindre ont i brösten och mindre mensvärk och dåligt humör. Typ PMS :(
  • Wonderfluff
    Mjbo skrev 2018-09-16 12:37:19 följande:

Jag gör i ostimulerad cykel, så jag har mens som vanligt. Har inga sprutor eller mediciner som fördröjer/krånglar till cykeln, så jag borde få den som vanligt om ja inte är gravid :)

Vad innebär det med ostimulerad cykel? Vanlig cykel där de plockar ut ditt enda ägg och befruktar?
  • Wonderfluff
    Mjbo skrev 2018-09-16 13:37:32 följande:

Ingen ägglossningsspruta eller äggplock eller så. Utan jag har min egen ägglossning, ringer kliniken när jag får utslag på ägglossningstest och får då ett datum för att sätta in ett fryst befruktat embryo som ja tagit ut och fryst in förut.. så allt sker i min egen cykel.

Ok, smidigt!
  • Wonderfluff
    Inalina skrev 2018-09-16 14:51:25 följande:

jag har inga ömma bröst eller illamående eller såna tecken än, känner bara lite stick i magen ibland men det kanske är helt orelaterat från IVF.. så inga vidare tecken här inte och då har jag ändå ett jättestarkt plus på RD 12 och har BIM idag.

Ok känns ju lovande! Jag tror som jag läst lite överallt att de flesta reagerar på Lutinus den första veckan ca, tills kroppen vant sig. Imorgon har det gått en vecka för mig och brösten e mindre ömma och magen mindre molande, så kan va så även för mig. Bara minns senast jag var gravid att jag fick jätteont i bröstvårtorna bara 2-3 dar efter befruktningen, och nidblödning ett par dar senare. Kände det jättetydligt. Hade samma ömhet i brösten av ovitrelle och lutinus fram tills idag, RD 6. Känner mig mindre o mindre gravid.
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018